Citat:
Ursprungligen postat av
FruCarlsberg
"
31.10.19. Politiinspektør Tommy Brøske i Øst politidistrikt bekrefter at de har utarbeidet en liste over potensielle gjerningspersoner:
– Det er en ganske vanlig prosedyre i så alvorlige saker, men jeg kan ikke kommentere dette ytterligere."
"Flere personer har vært inne til avhør. De har status som vitner, men
flere av dem er samtidig blitt spurt om de har alibi for 31. oktober i fjor."
https://www.dagsavisen.no/nyheter/innenriks/politiet-har-liste-over-mistenkte-i-hagen-saken-1.1610088
I videointervjuet med VG i dag sa Brøske at det er standard prosedyre i innledende fase av etterforskningen i alvorlige kriminalsaker å utarbeide en liste over moduskandidater, kjente kriminelle som blir antatt å være i stand til å begå tilsvarende alvorlig kriminalitet. I innledende fase.
Som vi vet er denne etterforskningen i ferd med å endre karakter, da man i innledende fase etterforsket en mulig kidnapping med økonomisk motiv, mens man nå etterforsker et drap forsøkt skjult som kidnapping.
Ut fra dette er det naturlig at Brøske ikke vil uttale seg kategorisk om lister over moduskandidater. Det synes klokt.
Citat:
Ursprungligen postat av
agvvv
Med alle rykter som verserer, så er dette et det har blitt holdt tett om. Også fra de som eventuelt minnes å ha sett dem på teatret. Folk som går på teater frekventerer vel ikke forum og nettdebatter.. de er kultiverte og har dannelse.
Det er jo ikke så merkelig, vitnene som har sett AEH under teaterforestillingen har jo lest i alle landets aviser at siste sikre livstegn fra Lisbeth er en telefonsamtale kl 09:14 dagen etter. Nesten tolv timer etter at teaterforestillingen var slutt.
Det ville jo være ytterst merkelig om teater-vitner skulle stå frem og fortelle at de så Lisbeth. Ville virket veldig linselus-aktig, spør du meg.
Men jeg antar at om noen la merke til noe spesielt på teateret, så har de kontaktet politiet. Slik politiet har invitert til. Slik at politiet får avgjøre om vitneobservasjonen kan ha betydning for etterforskningen, eller ikke.