2019-10-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charnelle
Jeg tror GM er i nær familie, men ikke TH som mange tror. Er det flere som har vært inne på TH junior sin FB? Han virker datateknisk, glad i hunder og en smule "skrudd". Er det grunner til at TH junior ønsket sin mor av dage? Eller var det i affekt og senior har vært med å dekke over for å redde sønnen sønnen fra et liv i fengsel? En monero konto kan ha blitt etablert flere måneder før uten å ha noe med ugjerningen å gjøre. Jeg tror ugjerningen skjedde kvelden før og "samtalen" om morgenen var med sønnen, dermed sier ikke politiet noe om hvem denne samtalen var med.
Pussig at du nevner dette. Jeg merket meg nemlig at alle kommentarene under et bilde fra hans Facebook-side ble slettet nylig.

Jeg skrev en kommentar her inne for noen dager siden. Noe om filmen American Psycho. Like etter ble kommentarene under bildet, hvor han innrømmet å være besatt av filmen allerede som 12- åring, slettet.
Hmmm...Merkelig.
Citera
2019-10-31, 11:52
Medlem
"31.10.19. Ett år har gått siden Tommy Brøske fikk telefonen om at Anne-Elisabeth Hagen var borte. Beskjeden fra personen i den andre enden var den gang kort. Kvinnen var kidnappet."

"Politiinspektør Brøske forteller nå at han allerede fra første stund var klar over at politiet sto overfor to muligheter. Den minst ønskelige har vist seg å være realiteten.
- Allerede den 31. oktober var jeg rask med å konkludere med to mulige utganger - enten at det kommer en rask oppklaring, eller at man må stå i det over lang tid. Det er da det siste som har vist seg gjeldende i vår sak, sier Brøske, som i likhet med familien har fått merke tålmodighetsprøven på kroppen."

" Allerede tidlig i etterforskningen ble utenlandsk politi koblet inn.
Underveis har tips om skjulesteder blitt undersøkt, blant annet i Danmark. Faktum er likevel at 365 dager etter at hun forsvant, vet politiet fremdeles ikke om 69-åringen noen gang har forlatt Norge.
Etterforskningsskrittene i utlandet har vært et av kortene som har blitt holdt tett til brystet underveis i saken. Fremdeles vil ikke Brøske avsløre status rundt dette, eller hvem som er involvert.
- Men jeg kan si at vi fremdeles samarbeider med flere land i etterforskningen, uten at jeg vil si antall eller hvilke land, da det fremdeles er pågående
, sier politiinspektøren."

"Da hovedhypotesen i Hagen-saken ble endret, var det gått to måneder siden en dom i Tromsø hadde skapt store overskrifter. En mann var dømt for drapet på Marie-Louise Bendiktsen (59) - 20 år etter at kvinnen ble funnet drept.

Selv om det nå har gått ett år siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant, understreker Brøske at det ikke er uvanlig at politisaker pågår så lenge - og ofte lenger. DNA-funn og -treff var det som til slutt kunne oppklare Sjøvegan-drapet. Kan det samme skje i Hagen-saken?

- Det er gjort en rekke DNA-funn og fingeravtrykk på åstedet. Så er spørsmålet hvilken betydning det har for etterforskningen, sier Brøske uten å ville utdype hvor mange personer de på åstedet fant DNA eller fingeravtrykk fra."

https://www.dagbladet.no/nyheter/vi-hadde-to-mulige-utganger/71756105
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-31 kl. 11:59.
Citera
2019-10-31, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Det med lys i boligen, var ikke det noe som naboer hadde observert etter at etterforskerne hadde begynt sine undersøkelser på åstedet?

Beklager! Jeg innså nettopp at jeg misforsto det du skrev. Du mente at naboer ville ha lagt merke til lys om natten, selvfølgelig?

Det stemmer. Det handler om at alt må virke normalt utad og ingen vitner. Da kan ikke lyset stå på om natten som ville vekket mistanke.
Citera
2019-10-31, 11:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du kan ikke si at politiet lyver. Politiet må ta utgangspunkt i og etterforske dekkhistorien. Ta hovedvitnets opplysninger på alvor. Ikke bare etterforske men helst også til slutt kunne bevise at dekkhistorien ikke kan være sann.

Politiet har gjennomført en svært grundig etterforskning av det riggede åstedet. De var nødt til det. Fordi de ikke visste hvor AEH ble drept. Det vet de vel ikke ennå.

Det er ikke politiets feil at saken er blitt feil fremstilt i media. Det er bakmannen som har villet det slik.

En ganska intressant frågeställning kan ligga där: hur pass tjänstvilliga var till att börja med, och hur länge, pressen / delar av pressen att gå th:s ärenden? Mänskligt och begripligt, ja, och kanske även då på polisens inrådan, men fanns det övertramp? Fanns det de som mer än brukligt framförde ett okritiskt synsätt? Om inte, varför inte...? Oliknande. Jag överlåter det åt Norge att råda i.
Citera
2019-10-31, 12:05
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
"31.10.19. Ett år har gått siden Tommy Brøske fikk telefonen om at Anne-Elisabeth Hagen var borte. Beskjeden fra personen i den andre enden var den gang kort. Kvinnen var kidnappet."

"Politiinspektør Brøske forteller nå at han allerede fra første stund var klar over at politiet sto overfor to muligheter. Den minst ønskelige har vist seg å være realiteten.
- Allerede den 31. oktober var jeg rask med å konkludere med to mulige utganger - enten at det kommer en rask oppklaring, eller at man må stå i det over lang tid. Det er da det siste som har vist seg gjeldende i vår sak, sier Brøske, som i likhet med familien har fått merke tålmodighetsprøven på kroppen."

Underveis har tips om skjulesteder blitt undersøkt, blant annet i Danmark. Faktum er likevel at 365 dager etter at hun forsvant, vet politiet fremdeles ikke om 69-åringen noen gang har forlatt Norge.
Etterforskningsskrittene i utlandet har vært et av kortene som har blitt holdt tett til brystet underveis i saken. Fremdeles vil ikke Brøske avsløre status rundt dette, eller hvem som er involvert.
- Men jeg kan si at vi fremdeles samarbeider med flere land i etterforskningen, uten at jeg vil si antall eller hvilke land, da det fremdeles er pågående

"Da hovedhypotesen i Hagen-saken ble endret, var det gått to måneder siden en dom i Tromsø hadde skapt store overskrifter. En mann var dømt for drapet på Marie-Louise Bendiktsen (59) - 20 år etter at kvinnen ble funnet drept.

Selv om det nå har gått ett år siden Anne-Elisabeth Hagen forsvant, understreker Brøske at det ikke er uvanlig at politisaker pågår så lenge - og ofte lenger. DNA-funn og -treff var det som til slutt kunne oppklare Sjøvegan-drapet. Kan det samme skje i Hagen-saken?

- Det er gjort en rekke DNA-funn og fingeravtrykk på åstedet. Så er spørsmålet hvilken betydning det har for etterforskningen, sier Brøske uten å ville utdype hvor mange personer de på åstedet fant DNA eller fingeravtrykk fra."

Utlannet? Liket på båt från ngn hamn eller utesluta inblandning från utländska gängkriminella?

Beställd uppställd container som hämtas dagen efter och skeppas iväg till ngn ukjent destination? Byggavfall för förbränning eller som fyllmassa i ngt avlägset bygge?
Senast redigerad av Lonnrot 2019-10-31 kl. 12:09.
Citera
2019-10-31, 12:12
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Jeg har akkurat sett på Netflix-serien om Madeleine McCanns forsvinning.
Norsk presse er ikke som britisk, og takk for dét, men i vår sak har media vært svært så lydig.
Ingen spørsmål om dekkhistorien, ingen spekulasjoner. Dette teaterbesøket måtte jo noen journalister ha fått kjennskap til langt tidligere.... de var jo flere i følge.
En oppegående journalist ville da stilt flere spørsmål rundt dette, og da særlig on hvorfor "alarmkillen" tidligere på aftenen alltid blir dratt frem som "en av de siste som så AEH".... når det åpenbart er et vennepar som en del senere har tilbrakt lenger tid med henne?
Og ikke minst, hvem tok hånd om hunden? Var den et annet sted, var noen der og passet på eller var den alene? Og hvem gikk tur med den da de kom hjem? Etc etc.
Om det er utav hensyn til familien, ordre fra politiet eller redsel for represalier fra Holden og TH..... pressen har ALDRI stilt noen kritiske spørsmål til dekkhistorien.
Det har vi på Flashback gjort, men sammenlignet med McCann er dette oppsiktsvekkende!
Citera
2019-10-31, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja det är godt.
De skulle inte gå på så offensivt som de gör om det inte skulle gå att lösa, skulle jag säga. De påtalar ”utfodringar” och underskott på avgörande bevis hittills, men de lattjar inte och skulle inte cirkla inåt så om de inte trodde på det. Sen exakt var det landar är ju svårt att säga. En liten enskildhet till deras fördel kan bli det som fäller avgörandet. Möjligen håller de redan på ovh planerar rättegångsdagar och raggar folk o planlägger stegen fram till åtal och fup och dyl.

Jeg tenker at et spor feks kan være at de har kryssjekket alle kjøp. Brevpapir, strips, sko, og funnet at de er betalt kontant, samt at en mobiltelefon har vært sporbar på samtlige steder. Men hvor nøyaktig er dette? Et par av butikkene ligger vel i umiddelbar nærhet til Futurum. Kan valg av kjøpsteder ha vært bevisst, fordi MGM til vanlig er å finne ved tilhørende basestasjon?
Citera
2019-10-31, 12:16
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Vad betyder det här?:
”vet politiet fremdeles ikke om 69-åringen noen gang har forlatt Norge.”

Tror polisen att hon skeppats omkring på världshaven och sen tillbaka? Eller är det nåt slags förtäckt reklam för linie-akvavit?
Citera
2019-10-31, 12:18
Medlem
Farbror-Cthulhus avatar
Citat:
Tror polisen att hon skeppats omkring på världshaven och sen tillbaka? Eller är det nåt slags förtäckt reklam för linie-akvavit?
Citera
2019-10-31, 12:22
Medlem
Citat:
"19.09.19. – Jeg ringte Anne-Elisabeth klokken 09.48, men jeg fikk ikke svar. Jeg stusset over det, fordi vi hadde en avtale om at jeg skulle bytte lampene på kjøkkenet hennes, sier Elektriker Tommy Skansen til VG.

Han bor i Sloraveien i Lørenskog, like ved Hagen-ekteparet, og skulle utføre et arbeid hos dem 31. oktober."
https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342

Jeg tror de fleste her inne har fått dette med seg tror du ikke?
Citera
2019-10-31, 12:22
Medlem
Citat:
En ganska intressant frågeställning kan ligga där: hur pass tjänstvilliga var till att börja med, och hur länge, pressen / delar av pressen att gå th:s ärenden? Mänskligt och begripligt, ja, och kanske även då på polisens inrådan, men fanns det övertramp? Fanns det de som mer än brukligt framförde ett okritiskt synsätt? Om inte, varför inte...? Oliknande. Jag överlåter det åt Norge att råda i.

Så lenge AEH var forsvunnet, og det ikke fantes noen beviser mot TH, kunne hverken politi eller presse ha handlet annerledes. Man kunne ikke 100% utelukke ekte kidnapping. Ingen ville ta risikoen på at offentliggjøring ville føre til at AEH ble drept.

Dessuten, hensyn til at GM en dag skal stå i retten. Unngå forhåndsdømming. Sikre GM en mest mulig rettferdig rettergang.

GM har dirigert dekkhistorien sin i bakgrunnen her. Og det er GM som må ta ansvaret for hvordan han har blitt og blir fremstilt i offentligheten.
Citera
2019-10-31, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror-Cthulhu
Jeg har akkurat sett på Netflix-serien om Madeleine McCanns forsvinning.
Norsk presse er ikke som britisk, og takk for dét, men i vår sak har media vært svært så lydig.
Ingen spørsmål om dekkhistorien, ingen spekulasjoner. Dette teaterbesøket måtte jo noen journalister ha fått kjennskap til langt tidligere.... de var jo flere i følge.
En oppegående journalist ville da stilt flere spørsmål rundt dette, og da særlig on hvorfor "alarmkillen" tidligere på aftenen alltid blir dratt frem som "en av de siste som så AEH".... når det åpenbart er et vennepar som en del senere har tilbrakt lenger tid med henne?
Og ikke minst, hvem tok hånd om hunden? Var den et annet sted, var noen der og passet på eller var den alene? Og hvem gikk tur med den da de kom hjem? Etc etc.
Om det er utav hensyn til familien, ordre fra politiet eller redsel for represalier fra Holden og TH..... pressen har ALDRI stilt noen kritiske spørsmål til dekkhistorien.
Det har vi på Flashback gjort, men sammenlignet med McCann er dette oppsiktsvekkende!

Helt enig. Veldig rart. Hensyn til familien skal tas, men jeg synes ikke kritiske spørsmål går under dette.
Hvem var de på teater med? Merkelig at det ikke har lekket ut her inne. Det er nok, som vi har diskutert før, journalister her inne, som fisker, legger ut rykter for å se om de får respons. Men dette teaterbesøket kom som lyn fra klar himmel. Jeg tror rett og slett politiet har holdt det skjult. Da må det ha en større betydning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in