2019-10-31, 13:39
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Som sagt, det förekom förhör bakom lyckta dörrar i Benghazi. Det tror jag vi alla vet. Att Trump vägrar låta vittnen vittna kommer att läggas honom till last för OoJ. Han vill inte samarbeta och det visar ju på att han vet att inget vittne kommer att säga något positivt för hans del.
Vilka vittnen får inte vittna? Allt är ju hemligt så hur vet du det?
Citera
2019-10-31, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Vilka vittnen får inte vittna? Allt är ju hemligt så hur vet du det?

En domstol har dömt att de får vittna om de blir subpoenad även om Trump har förbjudit dem att vittna. Så Trumk kan inte hindra de som följer en subpoena. Men han försöker och vi vet alla varför. Eller hur?

För Trumps del är det ju bättre att det hela sker bakom lyckta dörrar. Alla vittnesmål som talar för att det fanns ett ordentligt quid pro quo slipper ju ske på varje nyhetskanal. Men det kommer väl så småningom om det blir en subpoena.
Citera
2019-10-31, 13:46
Medlem
Japhys avatar
Citat:
En domstol har dömt att de får vittna om de blir subpoenad även om Trump har förbjudit dem att vittna. Så Trumk kan inte hindra de som följer en subpoena. Men han försöker och vi vet alla varför. Eller hur?

För Trumps del är det ju bättre att det hela sker bakom lyckta dörrar. Alla vittnesmål som talar för att det fanns ett ordentligt quid pro quo slipper ju ske på varje nyhetskanal. Men det kommer väl så småningom om det blir en subpoena.
Men vittnesmålen är ju hemliga.
Vilka vittnen är förbjudna av Trump?
Kan det vara så att du blivit förvirrad av de selektiva läckorna?
Citera
2019-10-31, 13:57
Medlem
Citat:
Men vittnesmålen är ju hemliga.
Vilka vittnen är förbjudna av Trump?
Kan det vara så att du blivit förvirrad av de selektiva läckorna?

Nej då, jag var förvirrad redan innan. Vilka som förhörs är ju offentliga och finns uppgifter om det på hela google. Och även de Trump har nekat. Varför han nekar dem att vittna är ju så klart för att de inte skulle kunna komma med något positivt för Trumps del utan att de skulle ljuga.

Men jag är inte så upprörd över de slutna förhören. Tids nog får vi vet om det finns något att gå vidare på. En röstning sker i dag, så vi får besked i dag om de slutna förhören ska fortsätta eller inte.
Citera
2019-10-31, 14:02
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Nej då, jag var förvirrad redan innan. Vilka som förhörs är ju offentliga och finns uppgifter om det på hela google. Och även de Trump har nekat. Varför han nekar dem att vittna är ju så klart för att de inte skulle kunna komma med något positivt för Trumps del utan att de skulle ljuga.

Men jag är inte så upprörd över de slutna förhören. Tids nog får vi vet om det finns något att gå vidare på. En röstning sker i dag, så vi får besked i dag om de slutna förhören ska fortsätta eller inte.
Enligt en selektiv läcka är visselblåsaren Eric Ciaramella, en tidigare medarbetare till Biden. Det är dock inte offentliggjort på annat sätt.

Vi får hoppas demokraterna sansar sig innan de förgör sig själva under Pelosi styre.
Citera
2019-10-31, 14:21
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De är närmare 80st Republikaner i dessa utskott där man har förhör om impeachment, så ingen har aning varför man upprepar den lögnen om och om och om igen.
Den är ju så enkel och kolla upp som felaktiga uppgifter.

Kan det vara så att de vänt ryggen åt trumpen eftersom lögnarna här pratar så där och om dessa utskotts utredningar om quid pro quo?
Eller vad triggar dom att glömma av ÅTTIO stycken Republikaner bara sådär och i dessas utskott där man har impeachmentförhör.
Är bara ett utskott man har dessa hemliga förhör i. Sitter 9 representanter från minoriteten där.
Citera
2019-10-31, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chantre
Är bara ett utskott man har dessa hemliga förhör i. Sitter 9 representanter från minoriteten där.

Nej, tre utskott med 47 republikaner som håller gemensamt sammanträde.
Citera
2019-10-31, 14:29
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar. Du menar att hemliga rättegångar och anonyma vittnen är positivt. Jag finner det motbjudande och tror aldrig det skett tidigare i USAs moderna historia.

Dessutom anser jag att det är sinnessjukt att påstå att Trump är galen, dement, rysk spion, korrupt och så vidare, utan att vara beredda att rösta om impeachment. Det framstår ju som ett skådespel.
Varför ljuger du? Du skriver själv att lögnare inte får någon sympati ändå ljuger du om att det pågår hemliga rättegångar, åtminstone insinuerar du det. Var finns dessa hemliga rättegångar?
Citera
2019-10-31, 14:43
Medlem
Trump är ju van och rätt duktig på conjobs. Det får man ju ge honom. Men ett problem för honom är att så många pratar direkt med någon annan eller gör anteckningar när oegentligheter pågått. Trump verkar övertygad om att andra inte gör såna saker. För att han själv undviker att skriva ner saker så gör inte andra det. Minns hur upprörd han var när Comey hade noter och de kom ut i media. Men han lär ju inte, gamla hundar lär sig inte att sitta, så det hela blir lite tunt för Trump. Dessutom när de som han säger inte får vittna kommer att räknas som ett sätt att försöka dölja QPQ.
Citera
2019-10-31, 14:45
Medlem
Citat:
I kongressen. De kallar det för impeachment inquiry.

Ja det är rätt uppfattat av dig, men det heter inte hemliga. Det är bara förhör som inte är offentliga. Än.
Citera
2019-10-31, 16:11
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar. Du menar att hemliga rättegångar och anonyma vittnen är positivt. Jag finner det motbjudande och tror aldrig det skett tidigare i USAs moderna historia.

Det existerar ingen hemlig rättegång.

Ska man alls jämföra något med en rättegång så sker detta när/om det går till senaten. Allt förmodligen i direktsändning i tv.

Det som pågår nu kan du jämföra med en förundersökning.

Det är inget ovanligt alls att utredningar i rep-huset sker bakom stängda dörrar, särskilt när det gäller utrikes- och säkerhetspolitik.

Varför tror du att man alls har säkerhetsklassade utrymmen i byggnaden? För att republikanska ledamöter ska ha nånstans att sitta och äta pizza?
Citera
2019-10-31, 16:32
Medlem
TKD_1337s avatar
232 mot 194 korkade eller fega republikaner.

https://youtu.be/ZwY3PSQAJfg

Dessvärre är republikanerna i senaten lika fega och korkade men det kan komma ut mer som får de att omvärdera sin blindhet.

Plus två demokrater som röstade med GOP.
Senast redigerad av TKD_1337 2019-10-31 kl. 16:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in