2019-10-31, 10:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Även om Trump klarar sig från att lämna vita huset så har ju varje avslöjanden om hans maktmissbruk och korrupotion kommet i öppen dager och i slutändan får det då bli väljarna som får utfärda domen mot honom. Trump kan ju trots allt aldrig vinna enbart med sin väljarbas bakom ryggen.

Så kan bara demokraterna ta tillbaka väljare som röstade Trump 2016 men som nu är tveksamma så borde det nog lösa sig i den politiska krisens USA. Och ju mer som framkommer om Trumps "diktatoriska" agerande genom ytterst trovärdiga inkallade vittnen kombinerat med vita husets ofta lätt genomskådliga moteld desto lättare för väljarna att ta ett moraliskt ställningstagande före det rent politiska. I så fall om inte förr så försvinner Trump ut i glömskan 2020 och processen mot Trump har då lyckats, om än via valurnorna.

Sött önsketänkande. Dems har inte ens en vettig kandidat med i racet så Trump kan lunka sig till segern. Varje vecka som dems slösar bort på det här är en vecka som de inte lyfter fram sin egen politik eller kandidat.

Den här fadäsen lär ta minst till Februari innan dems inser nederlaget. Ska de då börja jobba mot valet så pass sent?
Citera
2019-10-31, 12:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Det känns inte långsökt att finna 20 republikaner + 2 oberoende som röstar för att avsätta Trump.

Så jag vill påstå att han är väldigt illa ute.

https://www.youtube.com/watch?v=m72zMmmJIDU

Det gäller att se varje delstat som ett feudalt isolerat samhälle. Varenda senator som röstar för att avsätta Trump, menar jag kommer att vänta tills januari och sedan ta tempen. Pekar opinionsundersökningar på att independents, oberoende väljare är för att avsätta honom, så är det ett solklart ja. Det gör det redan i Utah, Maine och snart I Texas. Tre starka republikanska fästen.

De som kan tänkas rösta ja i senaten tror jag är senator Susan Collins och senator mitt Romney.
Jon Cornyn ifrån Texas ger positiva signaler sedan hans delstat nu blivit väldigt nära till att slå om till blått

Jag tror inte det når så långt. Jag tror att Donald Trump avgår i vår precis innan rättegången i senaten inleds. Han vill inte ha en offentlig rättegång där all bevismaterial presenteras på prime time tv.

Inte ens republikanska fox News tittare kan undgå att se hur deras kultledare försöker intala dem att "what you see and what you hear is not the truth" via Twitter och chopper talk
Citera
2019-10-31, 12:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Men vittnesmålen är ju hemliga. Allt vi får är selektiva läckor.

Det sitter republikaner med i varenda utskott.

Hoppas du inser det
Citera
2019-10-31, 13:10
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

Hoppas du inser det
Ja. Och allt sker utan väljarnas insyn. Du får förstås tycka att det är bra. Själv skulle jag vilja ha mer än selektiva läckor från Shiff. Att du gillar att inget veta är spännande att få reda på.
Citera
2019-10-31, 13:15
Medlem
Citat:
Ja. Och allt sker utan väljarnas insyn. Du får förstås tycka att det är bra. Själv skulle jag vilja ha mer än selektiva läckor från Shiff. Att du gillar att inget veta är spännande att få reda på.

Vitsen med att inte ta det hela offentlig är ju självklar. Nu kan inte de som vill dölja något lika lätt koordinera saker och ting. Så det är bara bra att det hela tas bakom lyckta dörrar.

Om impeachment blir av så blir det offentliga förhör. Vi får ha tålamod och vänta och se. Allt går lagligt till och utvecklingen pågår. Vad som kommer ut av det får vi vänta på och se om vi får reda på det.

Att förhören sker bakom lyckta dörrar är ju också för att vittnen ska kunna prata fritt. Vid offentliga förhör skulle de inte kunna svara på allt och så skulle det ändå komma till förhör bakom lyckta dörrar. Förstår du hur jag menar?
Citera
2019-10-31, 13:19
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Vitsen med att inte ta det hela offentlig är ju självklar. Nu kan inte de som vill dölja något lika lätt koordinera saker och ting. Så det är bara bra att det hela tas bakom lyckta dörrar.

Om impeachment blir av så blir det offentliga förhör. Vi får ha tålamod och vänta och se. Allt går lagligt till och utvecklingen pågår. Vad som kommer ut av det får vi vänta på och se om vi får reda på det.

Att förhören sker bakom lyckta dörrar är ju också för att vittnen ska kunna prata fritt. Vid offentliga förhör skulle de inte kunna svara på allt och så skulle det ändå komma till förhör bakom lyckta dörrar. Förstår du hur jag menar?
Jag förstår vad du menar. Du menar att hemliga rättegångar och anonyma vittnen är positivt. Jag finner det motbjudande och tror aldrig det skett tidigare i USAs moderna historia.

Dessutom anser jag att det är sinnessjukt att påstå att Trump är galen, dement, rysk spion, korrupt och så vidare, utan att vara beredda att rösta om impeachment. Det framstår ju som ett skådespel.
Citera
2019-10-31, 13:29
Medlem
Citat:
Jag förstår vad du menar. Du menar att hemliga rättegångar och anonyma vittnen är positivt. Jag finner det motbjudande och tror aldrig det skett tidigare i USAs moderna historia.

Dessutom anser jag att det är sinnessjukt att påstå att Trump är galen, dement, rysk spion, korrupt och så vidare, utan att vara beredda att rösta om impeachment. Det framstår ju som ett skådespel.

Har du ingen kunskap om hur Benghazi gick till? Läs in dig på det så får du se att det här är det normala förfarandet.
Citera
2019-10-31, 13:31
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Har du ingen kunskap om hur Benghazi gick till? Läs in dig på det så får du se att det här är det normala förfarandet.
Där var förhören offentliga. Du kan själv hitta dem på Youtube.
Jag förstår verkligen inte varför ni TDSare hela tiden ljuger. Lögner vinner inte sympati
Citera
2019-10-31, 13:32
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer

Hoppas du inser det
De är närmare 80st Republikaner i dessa utskott där man har förhör om impeachment, så ingen har aning varför man upprepar den lögnen om och om och om igen.
Den är ju så enkel och kolla upp som felaktiga uppgifter.

Kan det vara så att de vänt ryggen åt trumpen eftersom lögnarna här pratar så där och om dessa utskotts utredningar om quid pro quo?
Eller vad triggar dom att glömma av ÅTTIO stycken Republikaner bara sådär och i dessas utskott där man har impeachmentförhör.
Citat:
8st hearings och man visar upp INGET!
Det förklarar Bengazi mycket bra, en fantasi.

Behöver man säga mer om Bengazi?
Citera
2019-10-31, 13:35
Medlem
Om det röstas för impeachment nu, vilket jag är osäker på om det blir så, men när det går igenom så kommer offentliga förhör.

Hoppas att Trump ska vittna också!

Att de sker bakom lyckta dörrar är för att få en grund att stå på. Om det inte visar sig räcka till impeachment så är det ju bra att förhören inte kan skada Trump och republikanerna. Det ska vara impeachment innan man förhör offentligt.
Citera
2019-10-31, 13:37
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
De är närmare 80st Republikaner i dessa utskott där man har förhör om impeachment, så ingen har aning varför man upprepar den lögnen om och om och om igen.
Den är ju så enkel och kolla upp som felaktiga uppgifter.

Kan det vara så att de vänt ryggen åt trumpen eftersom lögnarna här pratar så där och om dessa utskotts utredningar om quid pro quo?
Eller vad triggar dom att glömma av ÅTTIO stycken Republikaner bara sådär och i dessas utskott där man har impeachmentförhör.

8st hearings och man visar upp INGET!
Det förklarar Bengazi mycket bra, en fantasi.

Behöver man säga mer om Bengazi?
Jag tycker det är värt att påpeka att Benghazi-förhören var offentliga. Som brukligt. Idag sker de i hemlighet, med hemliga vittnen och selektiva läckor.
Citera
2019-10-31, 13:38
Medlem
Som sagt, det förekom förhör bakom lyckta dörrar i Benghazi. Det tror jag vi alla vet. Att Trump vägrar låta vittnen vittna kommer att läggas honom till last för OoJ. Han vill inte samarbeta och det visar ju på att han vet att inget vittne kommer att säga något positivt för hans del.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in