2019-10-20, 22:53
Medlem
Jag skulle vilja tillföra ett kvinnligt perspektiv vad gäller storlek på snopp Men jag vet inte om jag pratar för många kvinnor nu eller bara några stycken, men detta är åtminstone min åsikt. Jag tycker inte att stora snoppar, varken väldigt långa eller väldigt grova är något att sträva efter, och ingenting jag önskar för egen del. Dessutom, så är det vanligt att en slak "liten" snopp, ökar mera i procent vid stånd, än en slak "stor", så enligt vad jag förstått så jämnar det ut sig vid skarpt läge
Svårt att ange mått, men jag vill inte ha någon som är längre än 13-14, och inte grövre än 11-12 i omkrets (inte diameter som jag felaktigt skrev nyss) , och är ganska övertygad om att de allra flesta killar och män har en snopp i liknande storlek?
Har iofs inte haft sådär vanvettigt många olika jag haft sex med, men dom flesta har sannolikt legat nära dom måtten i storlek.
Viktigare att kunna kommunicera och att den som snoppen sitter på är lyhörd för att kunna få till bra sex, än en stor snopp men inte så bra kunskap om hur man kan använda den
Ifall tjejen eller kvinna bara vill ha en stor snopp för att känna sig utfylld, vilket jag hör att en del vill, så kan ju kvinnan göra knipövningar för att bli tajtare så upplevs snoppen som större
Men som sagt, detta är endast min syn på saken...
Senast redigerad av Findusofelix 2019-10-20 kl. 23:03.
Citera
2019-10-20, 22:57
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Svårt att ange mått, men jag vill inte ha någon som är längre än 13-14, och inte grövre än 11-12 i diameter

Åh jävlar i min låda! Grov som ett spädbarnshuvud alltså?
Citera
2019-10-24, 02:49
Bannlyst
19 en vardag 20 en lördag med bra hugg, 12 slak en dålig dag.

It comes in different shapes and sizes, just pick one.
Citera
2019-10-24, 10:31
Medlem
K-Glitchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnapAttack
19 en vardag 20 en lördag med bra hugg, 12 slak en dålig dag.

It comes in different shapes and sizes, just pick one.

Grattis! Du har världens största slaka kuk!
Stackars den brud som träffar på dig när du har stånd och har "bra hugg"!!
basebollsträ?
Citera
2019-10-25, 12:54
Medlem
En sak man undrat över, när man sett äldre herrar så har de nästan uteslutande små kukar, är det faktiskt så att kuken krymper med åren?
Citera
2019-10-25, 16:04
Medlem
Ferdawoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storkamel
En sak man undrat över, när man sett äldre herrar så har de nästan uteslutande små kukar, är det faktiskt så att kuken krymper med åren?
Jag har länge reflekterat över det själv, från en biologiskt betingad approach.
Det är hyfsat väletablerat att människan är som mest viril runt 18-25 eller något sådant (Wikipedia). Kvinnor har ju klimakteriet och män producerar sperma livet ut, men vad gäller möjlighet att orsaka graviditet så sägs det vara runt de åldrarna som det är mest gynnsamt. Kuken växer under hela puberteten, även om den har en viss spurt-period.
En biolog som jag såg på TV för evigheter sedan (kan alltså inte källhänvisa så, ta det för vad det är) reflekterade kring att hos vissa djurarter är storleken på snorren en evolutionär fördel då det innebär ökad chans att det är den mer välhängda hanens sperma som når ägget. Finns ju exempelvis djur med förmågan att "skopa ut" satsen från tidigare hanar och då är det ju uppenbart att en mer välhängd hane inte kommer kunna skopas ut lika lätt. Biologen reflekterade även, lite på skoj, att den mänskliga ollonkanten skulle ha kunnat ha ett liknande syfte, dvs att den kunde användas för att skopa ur sats från tidigare hane. Detta var han dock rätt tydlig med att det var rena spekulationer från hans sida. Men även om det inte är en utskopande effekt så är det ju inte osannolikt att en längre dong skulle kunna ha evolutionärt syfte. Visst att det också skulle kunna betyda att en kvinna finner det skönare och därmed väljer att ha sex med hanen med stor utrustning.

Hursom:
Potentiell evolutionär fördel med stor dong.
Vi är som mest virila runt 18-25 (en källa säger att män är hyfsat fertila och virila till ~40 års ålder).
Det vore alltså inte orimligt att allt eftersom vi blir äldre och vår fertilitet och virilitet sjunker, samt vår möjlighet att försvara avkomman från faror (det är ju trots allt relativt nyligen, sett ur en evolutionär tidsaspekt, som vi blev "civiliserade") så minskar även den mer konkreta sak, kukstorlek, som skulle kunna ge yngre en fördel att skapa barn jämfört med äldre.

Dock, läste den där Meta-studien om mäns kukstorlek som var i nyheterna för några år sedan, där de gått igenom studier för totalt 15.000 män och i deras sammanfattningar skrev de att de inte fann något tydligt samband mellan ökad ålder och storlek..
Citat:
Seven studies 5, 7-9, 21, 22, 24 found no significant correlation between age and penile size. Two studies 13, 23 reported that age was weakly positively correlated with flaccid circumference (r = 0.05 and 0.19, respectively) but not flaccid length. Schneider et al. 25 found a small group of younger men (aged 18–19 years) to be significantly smaller in their flaccid length and erect circumference but not erect length compared with a group of men aged 40–68 years.

Dock, om jag ska gissa, så är det nog mer så att äldre personer är av en viss ålder och kommer från en tid och uppväxt där det inte nödvändigtvis var särskilt pinsamt att visa upp sig oavsett kroppsform eller kukstorlek. De yngre jag ser i omklädningsrummet tar knappt av sig T-Shirten utan byter snabbt om för att gå hem och duscha. Om inte hunkar ens gillar att vara synliga i omklädningsrummet, är det troligt att lönnfeta med småkukar visar upp sig? Är nog mer en fråga om confirmation bias eller helt enkelt urvalet misstänker jag.
Citera
2019-10-25, 17:04
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Om du berättar var du ser alla dessa erigerade penisar – ståkukar – som gör att du kan uttala dig om storleksskillnader beroende på ålder, så kanske jag kan hjälpa dig.

För när jag tänker efter, så är faktiskt den enda kuk jag sett i verkligheten i erigerat tillstånd min egen. Kanske är du bög, och jämför dina sexpartners storlek och ålder, för det är nog så att de allra flesta heterosexuella män inte ser andras ståkukar, utan bara sin egen, och andras slaka i t.ex. omklädningsrum eller eventuellt pissoarer.
Citera
2019-10-26, 13:02
Medlem
Citat:
Har läst tidigare studier som sagt att män förlorar ett par centimeter i erigerad längd från 20-årsåldern tills typ 70-80-årsåldern. Dock tror jag minskning i slak storlek beror på sänkt virilitet med åren. Om jag själv är riktigt kåt i en period, märks det också att jag är mycket större slak. Dock borde den erigerade storleken inte vara påverkat av detta.
Citera
2019-10-31, 10:57
Medlem
grower & shower

Vad tycker ni när er killen en shower?

Spelar det roll hur stor den är eller bara att den typ är lika stor slak som hård? Eller ska den va stor slak och i så fall hur stor slak?

Grower kan ju va jätteliten men växa mycket med behöver ju inte va en hästkuk
Citera
2019-10-31, 11:43
Medlem
Yllevantars avatar
Det är nog som surströmming, vissa gillar't, andra gillar det inte.

Grower är för mig en flum-term. Skulle man titta på mig så skulle man nog kalla mig för en grower. Varför säger man inte bara liten balle? För det är vad det är.
Citera
2019-10-31, 11:45
Medlem
sommarlovs avatar
Varför bekymra sig över storleken?
Det är väl att den funkar som är det viktiga?
Citera
2019-10-31, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Varför bekymra sig över storleken?
Det är väl att den funkar som är det viktiga?
Bara undrar va folk annser va en grower eller shower
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in