2019-10-31, 03:49
Medlem
FreeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Arbetsgivare, det var roligt skrivet ! Jag fick läsa det två gånger innan jag fattade vad du menade. Hoppas nu bara att arbetsgivaren betalar arbetsgivaravgifter.

Haha menade uppdragsgivare
Citera
2019-10-31, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Ja, det var verkligen en ”shocker”. Hört via ryktesvägen att det skall ha betalats väldigt lite för detta mord även (5 siffror) där denne Taikumern har varit den som mördat BO, men det kanske skall tas med en nypa salt.
I förundersökningen nämns 150 000 kr.
Citera
2019-10-31, 09:38
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalvatorMundi
I förundersökningen nämns 150 000 kr.

Ursprungligen, slutade dock enligt snutens beräkningar på 90K?
Citera
2019-10-31, 10:09
Medlem
https://minfil.com/v7d56091n4/G_teborgs_TR_B_15670-18_Aktbil_174_pdf
Citera
2019-10-31, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wadensjo
https://minfil.com/v7d56091n4/G_teborgs_TR_B_15670-18_Aktbil_174_pdf
Har läst många fuppar, men aldrig sett någon vika ner sig och kvittra på detta viset som ant0nio, verkar som han försöker leka tuff inför förhörsledaren typ och berättar med glädje om sitt kriminella liv
Citera
2019-11-01, 09:38
Medlem
spoilers avatar
Spännande varelser. (Betalvägg)

"18-åringen berättar hur han tittade offret i ögonen när han avlossade det första skottet. Då visste han inte att 24-åringen inte var det tänkta offret – att han tagit fel på person.
Nu åtalas han för mordet:
– Det är en statusgrej du vet. Ha ett liv på samvetet."

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/24-åring-mördades-av-misstag-man-i-b-falangen-tänkta-offret-1.19765457
Citera
2019-11-01, 14:09
Medlem
Yikes, alla förutom denna Erelin hade golat ner sig.

Förhoppningsvis blir en av tjejerna, Elin, som senare berättade, sanningen, frikänd. Synd att tjejerna "bara" hamnade också i denna förälskad-gangster-banan. Elin har i princip, gett upp, bl.a tänker hon på vad vad folk kommer att tycka om henne efter det som har sagt under förhöret och på förhöret säger hon senare.. "Alltså är det mycket kvar eller för nu...ni har ju redan fått mig att gola liksom så." Stark kvinna för det ändå. Det enda hon vill var att gå hem därifrån (förhöret) till mamman och att må bra.

Vi får se vad domen blir för dessa två tjejer. Angående killarna, Erelin och Antonio. Båda är med i ett gäng som kallas för "Södra(?)" Erelin körde bilen. Antonio sköt, dessutom hade Antonio berättat till en av tjejerna, Elin, att det ska ha varit honom som höll i vapnet. Antonio förmodlingen kanske lider av någonting, han bara pratar och pratar i förhöret..

Någon som har en bild på Erelin?

(Ta hänsyn att jag har knappt läst hälften av FUP..)
Senast redigerad av Foreknowledge 2019-11-01 kl. 14:27.
Citera
2019-11-01, 21:26
Medlem
FreeOJs avatar
Läste precis sammanfattning på sida 3145. Några sidor senare kan man se vad han klottrat i häktescellen. Personen har någon form av grav förståndshandikapp
Citera
2019-11-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreeOJ
Läste precis sammanfattning på sida 3145. Några sidor senare kan man se vad han klottrat i häktescellen. Personen har någon form av grav förståndshandikapp
Syftar du på de där med ” knulla kastrat1”?
Citera
2019-11-01, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge

Förhoppningsvis blir en av tjejerna, Elin, som senare berättade, sanningen, frikänd. Synd att tjejerna "bara" hamnade också i denna förälskad-gangster-banan. Elin har i princip, gett upp, bl.a tänker hon på vad vad folk kommer att tycka om henne efter det som har sagt under förhöret och på förhöret säger hon senare.. "Alltså är det mycket kvar eller för nu...ni har ju redan fått mig att gola liksom så." Stark kvinna för det ändå. Det enda hon vill var att gå hem därifrån (förhöret) till mamman och att må bra.

Vi får se vad domen blir för dessa två tjejer. Angående killarna, Erelin och Antonio. Båda är med i ett gäng som kallas för "Södra(?)" Erelin körde bilen. Antonio sköt, dessutom hade Antonio berättat till en av tjejerna, Elin, att det ska ha varit honom som höll i vapnet. Antonio förmodlingen kanske lider av någonting, han bara pratar och pratar i förhöret..

Erelin kan du hitta på Facebook, antonio förstår jag mig inte på... snackar så mycket om att han är så gangster o gör narkotika affärer men ändå golar han ner sig själv totalt
Citera
2019-11-03, 08:50
Medlem
Citat:
Den utpekade måltavlan har också han förhörts av polisen. Han säger dock att han inte känner till något om någon konflikt eller hotbild och därmed inte heller de påstådda mordplanerna.

Enligt en kommunpolis, som hörts i ärendet och som har stor kunskap om de aktuella nätverken, kan konflikten som nådde en ny kulmen med händelserna som nu resulterat i åtal, spåras flera år tillbaka. Skottlossningar, varav en dödlig, har tidigare inträffat och granater har kastats mot bostäder vid upprepade tillfällen.
https://www.expressen.se/gt/krim/bilderna-visar-han-spelade-in-vapenfilm-innan-mordet/
Citera
2019-11-03, 11:21
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge

Den enda dom Eiin drar på sig är förmodligen sin egen dödsdom då hon i princip lägger alla som nämns i hela fupen. Det är för den oerfarne oftast det största misstaget man gör då förhörsledarna vaggar in en i en falsk trygghet att bara berätta allt du vet och tjalla på alla så får du gå hem och allt blir dunder.
Det känns kanske som det värsta som finns att sitta inlåst och knipa i förhören, men det är en dans på rosor jämfört med alternativet då du tjallat på varenda kriminell i orten du är uppväxt i och du förmodligen aldrig mer kan visa dig där då risken är stor att du försvinner spårlöst.

T.om hennes bästa kompis Matildas pappa hade sagt till henne att det bästa är nog att ni inte umgås mer, tänkte direkt att det började klarna att hon vattnat alla och det är förenat med livsfara att umgås med en angivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in