2019-07-08, 22:20
Medlem
SilviaNights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoxie
Hade det gått att resa i tiden så hade redan tidsresenärer berättat det för oss!
Varför?
Citera
2019-09-06, 02:26
Medlem
johnthedickholmess avatar
hur ser forskningen ut nu i ämnet att kröka, böja rymden så vi kommer framåt i ett nafs?
Citera
2019-09-08, 17:12
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
kolla youtube där är det en kille från sverige som påstår han fått besök av sig själv i framtiden och på bilden står han brevid sig själv från framtiden
Finns mycket påstående om både ett och annat. Utan bevis så tror jag inte på det.
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
hur ser forskningen ut nu i ämnet att kröka, böja rymden så vi kommer framåt i ett nafs?
Teorin att åka framåt i tiden har varit känd sedan Einstein skrev relativitetsteorin. Problemet är dom enorma hastigheter och energimängder som krävs för att effekten skall bli mer än bråkdelar av sekunder.
Senast redigerad av Jonas1968 2019-09-08 kl. 17:16.
Citera
2019-10-22, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotogenspis
Ja enligt han https://www.youtube.com/watch?v=Yuhr6nUH31k

Gör du ingen forskning själv om det du hittar? Om din granne säger han är miljonär tror du han direkt då?
Den där filmen är en reklam kampanj från 2006. Räckte att googla hans namn så hitta man det.
Citera
2019-10-22, 22:05
Medlem
Jag är mer intresserad av hur forskningsläget ser ut i framtiden. Gör de några framsteg så att de kan resa tillbaka och hälsa på oss snart? Vore trevligt om det hände innan jag blir för gammal.
Citera
2019-10-31, 01:18
Medlem
HerrMannlichtManns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Jag är mer intresserad av hur forskningsläget ser ut i framtiden. Gör de några framsteg så att de kan resa tillbaka och hälsa på oss snart? Vore trevligt om det hände innan jag blir för gammal.

OM de väljer att just hälsa på oss på ett sådant sätt att alla vet menar du? Det är nog en rättså liten risk att de väljer just dig att hälsa på dig, du är ju bara en random flashbacker. Om det förövrigt fanns tidsmaskiner borde mänskligheten någonstans ha kommit i kontakt med tidsresenärer det verkar inte finnas mycket historia som styrker det tyvör
Citera
2019-10-31, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMannlichtMann
OM de väljer att just hälsa på oss på ett sådant sätt att alla vet menar du? Det är nog en rättså liten risk att de väljer just dig att hälsa på dig, du är ju bara en random flashbacker. Om det förövrigt fanns tidsmaskiner borde mänskligheten någonstans ha kommit i kontakt med tidsresenärer det verkar inte finnas mycket historia som styrker det tyvör
Jag tänkte att de skulle komma hit och tanka bilen innan oljan tar slut. Då löser man oljekrisen för all framtid.
Citera
2020-05-19, 20:35
Medlem
Denoms avatar
Vilka regler behövs om vi kan resa i tiden?

Om tekniken tas fram i framtiden som gör det möjligt för vem som helst att resa i tiden, hur skulle vi gå tillväga för att kontrollera det? Om alla fick resa precis hur som helst skulle det leda till totalt kaos och slutet på vårt universum eller skulle allt bara ordna sig utan att någon kontroll är nödvändig?
Citera
2020-05-19, 20:41
Medlem
StickmanRevolutions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Om tekniken tas fram i framtiden som gör det möjligt för vem som helst att resa i tiden, hur skulle vi gå tillväga för att kontrollera det? Om alla fick resa precis hur som helst skulle det leda till totalt kaos och slutet på vårt universum eller skulle allt bara ordna sig utan att någon kontroll är nödvändig?

Eftersom det skulle uppkomma oändligt många parallella universum så skulle alla tänkbara svar på din trådstart att realiseras.
Citera
2020-05-19, 20:46
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StickmanRevolution
Eftersom det skulle uppkomma oändligt många parallella universum så skulle alla tänkbara svar på din trådstart att realiseras.
Ja men inga katastrofer såvitt jag kan se.
Citera
2020-05-19, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom

Du menar regler som att sätta tidsresenärer i fängelse om de reser utan tillstånd?

Sen behöver man nog ta och reda ut hur tidsresor fungerar. Det finns lite olika modeller på det här.
Citera
2020-05-19, 21:10
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Du menar regler som att sätta tidsresenärer i fängelse om de reser utan tillstånd?

Sen behöver man nog ta och reda ut hur tidsresor fungerar. Det finns lite olika modeller på det här.
Ja och hur man får ett sådant tillstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in