2016-05-07, 07:41
Medlem
Ree81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Vad är skillnaden på detta och att allt du gör (i princip), spelas in av hårddiskar överallt i din omgivning. Vem som helst kan närsomhelst se vad du gjorde vid en viss tidpunkt. Om du är orolig för att någon i framtiden ska se vad du gör nu, så är det bara en fråga om intresset av att veta vad du gör idag. Man kan opponera sig mot "vem som helst", men ditt förhållande till den eventuella person som visar intresse för eventuellt ingripande och granskande av dina misstänkta beteenden, är "vem som helst" i din värld.

Det är redan möjligt att resa i tiden och granska vad du gjorde för 3 veckor sen, eller hela årtiondet. Frågan är vad sannolikheten är för det. Större än när möjligheten inte fanns?

Om någon ville skulle det kunna se ut så här:

Det fanns en skolklass i närheten där du satt och runkade till spermaporr. Skolklassen stod inte och tittade på dig, du hade kinky porrfilm på och stod i fönstret och runkade samtidigt som du blottade dig för skolklassen, det finns en skolklass som kan vittna om detta.

Är du orolig för skolklasser och spermaporr så ligger det öppet i hårddiskarna för sökning om det går att hitta ett samband mellan dig och dessa faktorer. Det går alltid hitta nåt.

Tidsresor är en realitet, men de är endast i medvetandet och involverar inte människans materiella existens.

På grund av omfattande inspelningar/registrering på hårddisk så är det möjligt att förflytta sig i tiden och hämta information om stora delar av mänskligt beteende. Det är en komplett definition av tidsresor, ingen har beskrivit ett undantag som säger att tidsresor måste innefatta kroppen eller inte kan vara begränsade i sin omfattning. Vad övrigt finns att kräva för att uppfylla tidsresor?

Vi kan välja tidpunkt och människa som sökobjekt och kontrollera ett exakt mått av data inom den digitala informationen. Överallt där en människa finns så registreras och lagras digital information

En omärklig och fundamental förändring för mänskligt medvetande.
Hur har du ork att skriva såna här monsterinlägg om allt möjligt irrelevant dravel? Tidsresor? What in the actual fuck?

Fick förövrigt en varning för mitt "beteende" i tråden igår. För att jag skrev "skit i det här, spam(förnekarna) som bottenslam har tagit över tråden totalt". Haha.
Citera
2017-09-02, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anakha
Låg vaken inatt och fundera lite.

Vi säger att en tidsmaskin går att göra.

Om jag år 2050 bygger en tidsmaskin och åker tillbaka i tiden till precis just nu när jag skriver detta med material och ritningar till hur jag gjorde min tidsmaskin, vad skulle då hända?

Skulle jag då redan nu komma tillbaka till mig själv, eller skulle det bara hända när jag kommer till år 2050 och bygger tidsmaskinen.
Och isåfall varför skulle det bli så?

och om jag åker tillbaka och visar allt och jag bygger den år 2005 istället vad skulle hända då?
Skulle jag fortafarande byga tidsmaskinen år 2050 eller inte?
Och om jag inte gör det. hur fick jag då ritningarna till tidsmaskninen?
Som ni ser är frågorna många, och jag tror inte det finna något rätt/fel svar.
Då har andra redan byggt den eftersom du nu postat ritningen
Citera
2017-09-02, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawwe
Hur vet vi att ingen åkt bakåt i tiden och ändrat historien efter eget intresse?

Vi vet egentligen inte ett skit, som nån sa kan de finnas flera dimensioner.
Varje tidsresa skapar en ny tidsparadox och för varje kanske det skapas en ny pararell dimension med nytt händelseförlopp?
Det sa våran fröken i skolan att egentligen fanns det fler dimensioner men våran hjärna var inte skapade att fatta alla och hade vi fattat alla hade vi vetat hur allt låg till
Citera
2017-09-02, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renberg_Ölkorv
När man åker tillbaks i tiden hamnar man i ett parallellt universum och kan inte komma tillbaks till det föregående. Därmed kan du lugnt vänta och se dig själv knycka enkronan igen, för det är inte samma enkrona. Bara parallella objekt.

Du kan till och med teama upp med ditt ego och knycka två enkronor, resa tillbaks igen och sno tre, fyra, fem sex och sju tills ni blir en kollektiv miljonär...
Ja som i narnia där kommer de ej tillbaka till riktiga världen heller utan att paralellt universum som liknade riktiga världen
Citera
2017-09-02, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SexyBlatteKille84
Aboslut kan du resa i tiden, du kan resa tillbaka också men tror inte du kan ändra den tiden om du går tillbaka. Du kan ju även hitta s.k maskhål åka till parrarell universum och eventuellt ändra händelserna där om förutsättningarna är det samma.
Nej för du i dåtid kommer ej kunna se dig själv i framtiden
Citera
2017-09-02, 17:23
Medlem
Men säg man åker tillbaka 5 år i tiden och ska hitta sig själv 5 år senare i den tiden men man råkar va död då och sen åker man tillbaka i nutid då kan man ändra att man 5 år senare inte är död. Då betyder det sen när man åker framåt i tiden att man då lever
Citera
2017-09-02, 20:03
Medlem
Ja enligt han https://www.youtube.com/watch?v=Yuhr6nUH31k
Citera
2018-01-13, 00:35
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStupidGenius
Om jag hade en tidsmaskin, reste bakåt i tiden och dödade Adolf Hitler innan han kom till makten, då hade jag hindrat honom från att begå de handlingar han gjorde. Men då hade de handlingarna aldrig skett i den nya tidslinjen som jag skapade. Då hade ingen utom jag insett att jag var en hjälte, jag hade blivit klassad som en vanlig simpel mördare. I teorin hade jag, då det hade inneburit en resa bakåt i tiden till innan jag var född, kunnat försvara mig med att jag begick mordet innan jag blev straffmyndig. Problem med det försvaret är att rätten knappast hade trott min historia om min tidsmaskin. Jag hade nog hamnat på dårhus om jag försökte med det försvaret! Men om jag reste framåt i tiden igen efter att ha dödat Hitler, då hade kanske rättens vägran att tro på tidsresor kunnat rädda mig från dom? Genom att jag är för ung för att ha varit med på Hitlers tid utan tidsmaskin, alltså.

fast du kan ha som bevis en video eller photo av det som hände och detta kan inte raderas då det redan finns på materia
Citera
2018-03-08, 10:41
Medlem
Om man nu kan resa i tiden vilket verkar vara möjligt då en massa på youtube påstår det men kan vara fake men en svensk på youtube påstår han träffat sig i framtiden och man skäms vara svensk om han hittar på! En del säger man kommer kunna resa i tiden 2028. Skumt då jag ej fått besök av nån man känner från framtiden
Citera
2018-03-08, 14:16
Medlem
bengtdenyngres avatar
Endast på kvantfysikalisk nivå är det möjligt för delar av atomens beståndsdelar att "resa" bakåt i tiden. Om en observation görs så kan protonen ändra sig från partikel till vågform i efterhand. Den går alltså lite tillbaka i tiden och ändrar sig beroende på om en observatör tittar på den eller inte.

Framåt i tiden går.
Citera
2018-03-09, 01:55
Medlem
marcus90_kungs avatar
Jag kan tänka mig att Stefan Löfven vill besluta om att möjliggöra tidsresor ifall vi väljare röstar fel i valet. Det vore omöjligt, men kanske ändå inte det konstigaste han försökt sig på. Det skulle ju dessutom bidra till att de Putinistiska trollens desinformation om att tunnhåriga män med skägg inte är riktiga barn, faktiskt blir en falsk nyhet, retroaktivt, eller vad man skulle kunna kalla det...
Citera
2019-07-04, 22:25
Medlem
Hade det gått att resa i tiden så hade redan tidsresenärer berättat det för oss!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in