Citat:
Ursprungligen postat av
Solglittret
QUOTE=Picasso2|69152372]Av nån anledning skyddar du alltid förövaren. Jag kan förstå att man ibland är tveksam och man vill se det från två håll. Men du lyckas alltid se de förmildrande omständigheterna från förövarens synvinkel. Hur kommer det sig? En kvinna bli fullständigt söndermosad. Så illa att poliserna inte ens ser anletsdragen. Och det är HENNES fel. Snälla du. Lägg ner. Ta en paus från Flashback. Du är sååå ute och reser och ditt rykte är redan dåligt här.
Det är ingen som skyddar Martin eller försvarar vad han gjort.
Men allt är inte, som jag har försökt förklara för dig tidigare, enbart svart eller vitt.
Jag är rätt säker på att majoriteten av alla som får den korrekta versionen av Martins mord av Lotta
både tycker att Martin var ett svin och att Lotta gjorde fel som hade en kärleksrelation med honom.
Att du inte vill att jag eller alla andra som delar den åsikten inte ska skriva det på FB utan ta en paus får stå för dig.
Nedanstående inlägg skrevs för tre år sedan(!) 161030 men är fortfarande lika giltigt och aktuellt.[/quote]
Man skulle verkligen kunna tro att du på något vis kände Lotta och ogillade henne starkt. Du har ett problem. Ett stort problem. Dessutom är ditt sätt att se på saken inte i närheten av lösningen på detta fenomen av kvinnor som dras till fel typ av män. De finns dessvärre inom alla samhällsklasser och de ytliga motiven kan vara mycket olika, men i grund och botten handlar det om en mycket dålig självkänsla, och en önskan om att bli älskad fastän man inte anser att man förtjänar det. Du vet, samma energier dras till varandra.
Många relationer för denna typ av människor är inte att de alla blir misshandlade av männen, men förhållandet är destruktivt på många andra sätt.
De finns de kvinnor som står ut med mycket, men om de får en smäll, då är det slut. Då kanske du kan förstå hur långt ner i mörkret man kan vara, om man inte lämnar när man blir misshandlad. Jag tänker inte begära för mycket av dig, för någon empati verkar du inte ha, alls. Det är egentligen synd om dig.