2019-10-30, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
”I sms texterna finns hela tiden våldet, behovet att kontrollera äga henne och alla hot gång på gång”

Men du, allvarligt - sms-en i FUP består inte av något snack om våld, hot eller liknande. Det står inte sådant i de återgivna sms-en.
Det är mest kärleksfulla sms eller hjärtan, saknar dig osv. En del om att höra av sig och träffas.
Den som är mest sur och arg för att Martin inte hör av sig eller har tid att prata klart i telefonen är Lotta. Framförallt sista kvällen då han är ute på krogen.

Läs smsen i FUP igen.
Annars får du nog lov att citera några sms med våld och hot.
Av nån anledning skyddar du alltid förövaren. Jag kan förstå att man ibland är tveksam och man vill se det från två håll. Men du lyckas alltid se de förmildrande omständigheterna från förövarens synvinkel. Hur kommer det sig? En kvinna bli fullständigt söndermosad. Så illa att poliserna inte ens ser anletsdragen. Och det är HENNES fel. Snälla du. Lägg ner. Ta en paus från Flashback. Du är sååå ute och reser och ditt rykte är redan dåligt här.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-30 kl. 19:26.
Citera
2019-10-30, 21:55
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Av nån anledning skyddar du alltid förövaren. Jag kan förstå att man ibland är tveksam och man vill se det från två håll. Men du lyckas alltid se de förmildrande omständigheterna från förövarens synvinkel. Hur kommer det sig? En kvinna bli fullständigt söndermosad. Så illa att poliserna inte ens ser anletsdragen. Och det är HENNES fel. Snälla du. Lägg ner. Ta en paus från Flashback. Du är sååå ute och reser och ditt rykte är redan dåligt här.

Det är ingen som skyddar Martin eller försvarar vad han gjort.
Men allt är inte, som jag har försökt förklara för dig tidigare, enbart svart eller vitt.

Jag är rätt säker på att majoriteten av alla som får den korrekta versionen av Martins mord av Lotta både tycker att Martin var ett svin och att Lotta gjorde fel som hade en kärleksrelation med honom.

Att du inte vill att jag eller alla andra som delar den åsikten inte ska skriva det på FB utan ta en paus får stå för dig.

Nedanstående inlägg skrevs för tre år sedan(!) 161030 men är fortfarande lika giltigt och aktuellt.

Citat:
Inom många branscher gör man händelseanalyser när något gott fel. ex flyget, militären, sjukvården.
Man identifierar risker, riskbeteende och farliga beslut.
Det viktiga är inte att hitta en syndabock utan att minimera risken för att det ska hända igen.

I fallet med dödsmisshandeln är Martin självfallet syndabocken.
Då bör diskussionen handla om att förebygga att det händer igen för Martin och andra som han, kommer vara en del av samhället igen, förr eller senare kommer han ut.

Vissa faror kan vi inte eliminera. Men vi kan vara öppna med hur fel det blir när vi gör fel och bjuder in faran. Lottas hade helt klart ett riskbeteende och tog så här i backspegel väldigt felaktiga beslut.

Varför ska det vara tabu att diskutera det? Hur i hela fridens namn ska vi kunna förebygga att det händer igen om det är förbjudet att nämna offrets beteende? Man är väl ingen sämre människa och "förtjänar att slås ihjäl" bara för att man tog fel beslut??

Varför tänker mindre pålästa postare med reptilhjärnan att det är bättre att mörka offrets beteende hön är död och att det därför måste vara förbjudet att diskutera händelsekedjan om hennes beteende inte var snövitt?
Senast redigerad av Solglittret 2019-10-30 kl. 22:52.
Citera
2019-10-30, 22:45
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
QUOTE=Picasso2|69152372]Av nån anledning skyddar du alltid förövaren. Jag kan förstå att man ibland är tveksam och man vill se det från två håll. Men du lyckas alltid se de förmildrande omständigheterna från förövarens synvinkel. Hur kommer det sig? En kvinna bli fullständigt söndermosad. Så illa att poliserna inte ens ser anletsdragen. Och det är HENNES fel. Snälla du. Lägg ner. Ta en paus från Flashback. Du är sååå ute och reser och ditt rykte är redan dåligt här.

Men allt är inte, som jag har försökt förklara för dig tidigare, enbart svart eller vitt.

Jag är rätt säker på att majoriteten av alla som får den korrekta versionen av Martins mord av Lotta både tycker att Martin var ett svin och att Lotta gjorde fel som hade en kärleksrelation med honom.

Att du inte vill att jag eller alla andra som delar den åsikten inte ska skriva det på FB utan ta en paus får stå för dig.

Nedanstående inlägg skrevs för tre år sedan(!) 161030 men är fortfarande lika giltigt och aktuellt.[/quote]

Man skulle verkligen kunna tro att du på något vis kände Lotta och ogillade henne starkt. Du har ett problem. Ett stort problem. Dessutom är ditt sätt att se på saken inte i närheten av lösningen på detta fenomen av kvinnor som dras till fel typ av män. De finns dessvärre inom alla samhällsklasser och de ytliga motiven kan vara mycket olika, men i grund och botten handlar det om en mycket dålig självkänsla, och en önskan om att bli älskad fastän man inte anser att man förtjänar det. Du vet, samma energier dras till varandra.
Många relationer för denna typ av människor är inte att de alla blir misshandlade av männen, men förhållandet är destruktivt på många andra sätt.
De finns de kvinnor som står ut med mycket, men om de får en smäll, då är det slut. Då kanske du kan förstå hur långt ner i mörkret man kan vara, om man inte lämnar när man blir misshandlad. Jag tänker inte begära för mycket av dig, för någon empati verkar du inte ha, alls. Det är egentligen synd om dig.
Citera
2019-10-30, 22:48
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Så du gläds åt normalt åldrande och död? Konstig sak att glädjas över måste jag säga. Det är ju något som drabbar oss alla. Denna bestialiska pundare till mördare lär inte bli 82. Troligen släpps han ut 2028 då han är 45, pundar i två år till och slår sedan ihjäl någon igen (kanske dig. Sedan dör han halvvägs in i nästa vända knallfall av en blodpropp.

Ja...du har sagt det nu två gånger "kanske dig", suck...dessvärre tillhör jag inte de kvinnor som dras till skithögar, så mycket osannolikt att det skulle hända. Gå och lägg dig fjant.
Citera
2019-10-30, 23:07
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Man skulle verkligen kunna tro att du på något vis kände Lotta och ogillade henne starkt. Du har ett problem. Ett stort problem. Dessutom är ditt sätt att se på saken inte i närheten av lösningen på detta fenomen av kvinnor som dras till fel typ av män. De finns dessvärre inom alla samhällsklasser och de ytliga motiven kan vara mycket olika, men i grund och botten handlar det om en mycket dålig självkänsla, och en önskan om att bli älskad fastän man inte anser att man förtjänar det. Du vet, samma energier dras till varandra.
Många relationer för denna typ av människor är inte att de alla blir misshandlade av männen, men förhållandet är destruktivt på många andra sätt.
De finns de kvinnor som står ut med mycket, men om de får en smäll, då är det slut. Då kanske du kan förstå hur långt ner i mörkret man kan vara, om man inte lämnar när man blir misshandlad. Jag tänker inte begära för mycket av dig, för någon empati verkar du inte ha, alls. Det är egentligen synd om dig.

Jag ogillar lögner och ogillar när vi alla blir lurade!

Lögner som offentligt presenteras som sanningar för att en driven person har en underliggande agenda. Som här i sjusiffriga krontal.
Att äldre systrar till Lotta som genom att hitta på en helt annan story försöker lura till sig pengar av samhället. Den påhittade storyn om den väna kvinnan som överfalls av det okända odjuret har de mer eller mindre framgångsrikt lyckats lura på media.

Precis som vid andra tillfällen när lögner presenteras, när folk blir lurade, itutade falska uppgifter borde någon säga ifrån. Hade fler personer gjort detta genom historien hade väldigt många felaktigheter och övergrepp avslöjats i tid.

Inte för det något gott med sig för framtiden heller att förfalska historien om Lotta och Martin. Då finns det nämligen ingen möjlighet att varna kommande kärlekskranka ”Lottor” för karlfan och hans gelikar.
Senast redigerad av Solglittret 2019-10-30 kl. 23:49.
Citera
2019-10-30, 23:15
Medlem
develis avatar
Citat:

Nedanstående inlägg skrevs för tre år sedan(!) 161030 men är fortfarande lika giltigt och aktuellt.
Retroaktivt tycker väl alla att de kvinnor som misshandlas till döds av en partner är i fel relation?

Skillnaden med dig är att du ger dig på offret väldigt medvetet, det finns nog ingen som undgått hur medvetet kränkande du i huvudsak skriver om Lotta.
Sen har du noll koll på hur en psykopat agerar och du tolkar sms ordagranten ignorerar annan fakta som finns.
Lotta försökte avveckla relationen och spelade med. Hon var rädd att han skulle ge sig på hennes anhöriga och vänner likaväl.
Hon vägade heller inte gå vidare med anmälan likt många andra i hennes sits.
Hon visste att strafftiden är låg och han lovade att hans kriminella krets skulle fixa saker på utsidan om han satt inne.
Hon trodde hon kunde lösa det på egen hand.
Om du är för korkad att begripa dig på psykopati eller förblindad av hat mot offret vet jag inte men du missar uppenbart det finstilta.
Han var ute på villkorligt och hade myndigheter varit mer uppmärksammade och samverkat hade det kanske inte behövt bli så jävligt.
Citera
2019-10-30, 23:17
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Ja...du har sagt det nu två gånger "kanske dig", suck...dessvärre tillhör jag inte de kvinnor som dras till skithögar, så mycket osannolikt att det skulle hända. Gå och lägg dig fjant.

Lol, "kanske dig" skrev jag för att du skulle tänka till en extra gång. Inte att jag tror eller hoppas att det blir du. Det är ju så med puckon som du att ni inte kan tänka på att det kan drabba någon annan än dig och att det är lika illa ur ett samhällsperspektiv.

För övrig räcker det att idioten inbillar sig att du kastat något i hans riktning för att han ska slå in pannbenet på dig...Eller kanske mig...

Men bra så, du gläds åt att mördaren ska bli gammal och skröplig. Vilket jag inte tror att han blir. Men jag tror att han kommer mörda igen. Du är nöjd så länge det inte är du? Jag går och lägger mig nu och drömmer som Sveriges sunda straffskalor.
Senast redigerad av Blundetto 2019-10-30 kl. 23:21.
Citera
2019-10-30, 23:42
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Retroaktivt tycker väl alla att de kvinnor som misshandlas till döds av en partner är i fel relation?

Skillnaden med dig är att du ger dig på offret väldigt medvetet, det finns nog ingen som undgått hur medvetet kränkande du i huvudsak skriver om Lotta.
Sen har du noll koll på hur en psykopat agerar och du tolkar sms ordagranten ignorerar annan fakta som finns.
Lotta försökte avveckla relationen och spelade med. Hon var rädd att han skulle ge sig på hennes anhöriga och vänner likaväl.
Hon visste att strafftiden är låg och han lovade att hans kriminella krets skulle fixa saker på utsidan om han satt inne.
Om du är för korkad att begripa dig på psykopati eller förblindad av hat mot offret vet jag inte men du missar uppenbart det finstilta.
Han var ute på villkorligt och hade myndigheter varit mer uppmärksammade och samverkat hade det kanske inte behövt bli så jävligt.

Man försöker inte bli gravid med någon man är rädd för och vill avveckla.

Inte skickar man nedanstående sms heller.

Under perioden 25/5 - 3/6 skickade Lotta totalt 189 sms till Martin. Martin skickade 232 sms till henne.
Samtliga sms nedan skickades av Lotta efter den enda gången hon gick till polisen den 25/5.
Lotta skrev bl a:

"Du finns kvar i mitt hjärta". 29/5
"Du finns jämt i mina tankar". 31/5
"Så glad att du fått hjälp. Det behövs för att vi ska få en framtid tillsammans med allt vad det innebär barn, resa, trygghet, skratt etc". 1/6
"Du har funnits i mitt ❤️ hela tiden. Saknar din famn" 1/6 kl 21.37
"Trevligt att få umgås med dig idag". 2/6 kl 21.21
"Vill gärna ses och få hålla om dig" 3/6 kl 17.57
"Jag gillar dig och vill ha dig i min närvaro hela tiden" 3/6 kl 18.12
"Ska vi träna imorgon.. Funkar kl 12? Skulle kunna tänka mig att sola också". 3/6 kl 19.02
"Skulle inte du ringa ikväll?" 3/6 kl 19.03
"Gör vad du vill..Fokusera på ditt nu. . Har inte sagt att du inte får. Men så fort vi pratar måste du jämt avbryta för att det ringer. Du säger att du snart ska ringa tillbaka men du gör aldrig det" 3/6 kl 20.58

Detta är Lottas allra sista sms till Martin - han kom hem till henne runt 5-tiden under natten 3-4/6.
Det finns flera obesvarade telefonpåringningar från Lottas telefon till Martins och vice versa efter sista sms-et. Källa FUP.

Martin kommer ut igen. Under 2028 traskar han på gatorna igen. Precis som de brudar som skriver brev till honom i fängelset idag, kommer kvinnsen stå där när han vill ha och ge kärlek. Precis som Lotta gjorde.
Finns tyvärr inga sätt att lagligt förhindra det. Även om man borde ifrågasätta den mentala hälsan hos en kvinna som lierar sig med denne karl. Men tyvärr är det inget samhället har rätt att göra. Alla kärlekskranka kvinnor runt Martin är alltid i sin fulla rätt att välja att inleda och upprätthålla en kärleksrelation med honom. Precis som den mogna 41-åriga också Lotta gjorde.
Senast redigerad av Solglittret 2019-10-31 kl. 00:13.
Citera
2019-10-31, 00:19
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Fast då brister det nog i din läsförståelseförmåga. Glittret har inte alls dryftat att det skulle finnas något förmildrande i MJs gärning. Det Glittret argumenterar mot är inställningen att "samhället borde gjort mer för att skydda Lotta", främst framfört av ROKS och LRs anhöriga som tycker sig berättigade till ett miljonskadestånd. Fastän Lotta gick in i förhållandet med en man som hon redan från start visste att han såväl haft ihjäl en människa och misshandlat ett par andra så grovt att de fått livslånga men.
Det är knappast samhällets fel om en del som vill leka med eld händelsevis bränner sig?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-31 kl. 00:21.
Citera
2019-10-31, 00:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Det där är väl bara ett antagande från din sida, att hon spelade med och försökte lämna honom. Att hon inte gick vidare med anmälan var väl för att hon anmälde en händelse som låg långt tillbaka i tiden, hon hade inga skador att visa upp och hon ville inte lämna ut sjukjournalanteckningar från det läkarbesök hon sade sig varit tvungen att göra till följd av misshandeln. För vid läkarbesöket hade hon ju sagt att skadan berodde på något annat. Hon gick väl alltså inte vidare för att hon insåg att det enda som blir utgången är att hon inte framstår som trovärdig.

Utöver det så behövde hon inte komma ifrån Martin, vid tillfället när hon anmälde så hade han ju gjort slut och börjat träffa någon annan kvinna. Hon skulle kunnat luta sig tillbaka och andas ut, om hon hade velat detta.
För övrigt är det väl inte speciellt vanligt att kriminella lägger sig i bekantas relationsstrul.

(Därmed inte sagt att jag tror att hon ljuger, det är mycket väl troligt att hon faktiskt hade blivit misshandlad men hon gör det väldigt svårt för "samhället" att agera dels med att komma så långt efteråt med anmälan, och dels att hon hittat på att något annat hänt när hon sökte vård för skadorna).
Citera
2019-10-31, 01:22
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Jag ogillar lögner och ogillar när vi alla blir lurade!

Lögner som offentligt presenteras som sanningar för att en driven person har en underliggande agenda. Som här i sjusiffriga krontal.
Att äldre systrar till Lotta som genom att hitta på en helt annan story försöker lura till sig pengar av samhället. Den påhittade storyn om den väna kvinnan som överfalls av det okända odjuret har de mer eller mindre framgångsrikt lyckats lura på media.

Precis som vid andra tillfällen när lögner presenteras, när folk blir lurade, itutade falska uppgifter borde någon säga ifrån. Hade fler personer gjort detta genom historien hade väldigt många felaktigheter och övergrepp avslöjats i tid.

Inte för det något gott med sig för framtiden heller att förfalska historien om Lotta och Martin. Då finns det nämligen ingen möjlighet att varna kommande kärlekskranka ”Lottor” för karlfan och hans gelikar.

Nu bör det påpekas i sammanhanget att JK redan 2018 avslog skadeståndskravet utöver gällande praxis. Sannolikheten att Europadomstolen skulle komma fram till en annorlunda slutsats får nog anses som microminimal.
Citera
2019-10-31, 02:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Lotta försökte avveckla relationen och spelade med.

Det där är bara en efterhandskonstruktion med ett rätt uppenbart syfte. Sms-trafiken kärleksparet emellan talar däremot sitt tydliga språk och hon var fan i mig mer på än vad MJ var i den destruktiva kärleksrelation paret faktiskt hade ända in på det bittra slutet.

Citat:
Hon var rädd att han skulle ge sig på hennes anhöriga och vänner likaväl.

Och därför skrev hon till honom att dom hade "underbart sex" och det "finns bara du"? Tror du på din egen rappakalja?

Citat:

Hon var sur och svartsjuk och ville inte ge upp relationen med MJ trots att denne var på väg att lämna pga andra kvinnor.

Citat:

Var det inte istället som så att hon var rejält fast i relationen bla för att hon var jättetänd på hans anabola muskler, våldskapital och tatueringar osv? Av sms-trafiken att döma så var hon nästan mer besatt än MJ.

Citat:

Hon skulle träna ihop med sin pojkvän MJ samma dag hon blev sönderslagen. Det var bestämt sen tidigare men ödet ville annorlunda. Du är en lögnare av rang.

Citat:

Men om hon hade betett sig som en vuxen, välbalanserad, förnuftig, ansvarstagande kvinna så hade hon nobbat hans första invit. Samtidigt hade hon varit i livet idag. Försök åtminstone förstå att hon visste redan på ett väldigt tidigt stadium om vilken skön juvel MJ var med alla hans domar och mångåriga fängelsevistelser. Varför överhuvudtaget välja en patenterad våldsman och missbrukare som älskare och pojkvän? Hon hade kunnat tacka nej. Hon hade facit i hand redan från första början.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in