2019-10-30, 21:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Till dig som hotar.
Dra gärna ett "Hot PM" till mig.
Tycker du är en patetisk nolla.
Detta tycker jag om Hanna, vare sig du eller nån annan i tråden anser att jag har fel.

Får känslan av en kvinna (HD) som ser en annan kvinna (LW) förstöra hennes liv.
Ilskan och hatet över LW och vad HD har fått utstå växer sig starkare när hon sitter där i sin lägenhet 50 meter från kvinnan som förstört allt. LW har förstört hennes familj. HD HATAR LW över allt annat.
Stefan står ensam kvar, - fan det var inte såhär jag hade tänkt mig. Nu har han ingen, varken sitt vänster-prassel eller sin HD. LW har insett att deras prassel inte var bra, och hon vill inte gå längre med Stefan. Stefan försöker då istället få tillbaka HD, och då säger hon.
-Vill du få tillbaka mig och din familj så måste LW bort, på riktigt bort......
Stefan lovar att fixa detta, och med HD's hjälp så dör LW. Problemet är löst!!
Sen kunde dom visa sin lycka genom att hån-flina på vartenda foto dom la ut.
Ny-kära och Lyckliga.
Typ så, tror jag att det har gått till ungefär. Kärringen Hanna ÄR inblandad i detta.
__________________________________________________ _________________________
Hennes "rival" är död = Hon fick sin hämnd.
Hennes otrogna man = Håller precis nu på att få sitt straff.

Vem är det som lever vidare med sitt liv.?
Vem kan börja om på nytt.!
Hanna...
Hon är inte korkad den där bruden. Kärringen Hanna ÄR inblandad i detta.
__________________________________________________ _______________________________ Jag har grunnat på Hanna lite....
Jag tror att min teori här ovan ligger nära sanningen.
Jag tror även att Hiding har nåt som visar att HD är inblandad. Inte mycket, utan ett par saker som i alla fall antyder hennes inblandning.
Jag tycker nog att Hoding gjorde fel som tog in HD på så lösa grunder. Hon borde ha utnyttjat spaning, avlyssning, husrannsakan ändå.
Hon skulle inte ha tagit in henne. Visst, det kanske kommer nåt från NFC som styrker hennes inblandning och Hiding kanske lyckas ändå. Men jag tycker att Hiding har gjort det mycket svårare för sig. Jag tror att Hiding hade vunnit på att lägga fram samtliga bevis och indicier i rättegången istället.
Nu har hon lagt fram lite och det finns "rimliga tvivel" och sen kanske det kommer "lite till" från NFC men det känns inte lika bra som om hon hade avvaktat och lagt fram ALLT på en gång.
Hängde ni med ??

Har man en gång hittat rimliga tvivel, så är det nog svårt att tvätta bort det.
Då måste Hiding hitta fet-bra bevisning.
Nä, hon borde ha väntat
__________________________________________________ _______________________________ Hon fick dom båda två.
Skulle inte förvåna mig om hon även har berättat en del i förhör....

Hon blev ju helt plötsligt frisläppt utan förhandling.
Från mord till absolut inget.
Hon hade ett lååångt förhör innan hon släpptes.
Hon sålde ut Stefan.

Hon fick bort dom båda som sårat henne nåt fruktansvärt.
Och nu börjar hon om på nytt.....

Jäkla kärring, fan imponerande.!! Kärringen Hanna är inblandad i detta !!!
__________________________________________________ _______________________________

Nej nej och hemskt mycket nej (för att parafrasera en gammal slagdänga) . Visst är det bättre att ha på fötterna när man förhör en misstänkt men Hiding kan knappast vänta till huvudförhandlingen att lägga fram sin eventuella bevisning. Hon skulle bli rejält nedsablad för det skulle vara processekonomiskt vansinne på ren svenska. Man skulle ju bli tvungen att pausa några veckor åt gången för varje "överraskning" åklagaren kommer med för att MGM och dennes försvar ska få begrunda och bemöta vad som påstås.
Citera
2019-10-30, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Grova hot finnes och det var förmodligen därifrån de snabbt fick upp spåret mot SD. Ett spår som kan visa sig vara korrekt hela vägen till fällande dom. I så fall får man säga att rättsväsendet gjort en bra insats på den punkten.

Du skriver att LW inte ville lämna paret ifred. Det tolkar jag som att du anser att hon skulle jaga honom.

Varför skriver du en massa som inte har direkt med mitt inlägg att göra? Svara i stället på frågan hur du tror det har gått till när LW har hotat och trakasserat sig själv i SD:s namn. Det är ju en punkt du driver väldigt hårt och vill framställa som att du sitter på faktan där.

Det fanns två tidigare anmälningar, ingen av dem avsåg grova hot. Eftersom LW verkade vara anmälningsbenägen under någon tid så är det ju verkligen märkligt att att hon travar iväg anmälningar som hon rimligtvis begripit att hon inte kommer någonvart med men liksom tjuvhåller på de tyngre överträdelserna av SD.
Citera
2019-10-30, 21:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Tänk att du har ett ord som trovärdighet i din vokabulär.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Trovärdighet

Jag har aldrig påstått att jag använt den juridiska termen för grova hot. Det har alltid handlat om grova hot som i folkmun. Om du har problem med att läsa svenska får det stå för dig såklart.

Om du läst mina inlägg så hade du förstått att jag aldrig angett kärlek som motiv.

För tredje gången så repeterar jag frågan: Hur tror du det har gått till när LW hotade och trakasserade sig själv GROVT å SD:s vägnar?
Dina hemmasnickrade termer om vad du anser vara "grova hot" är inte relevanta utan är direkt missvisande då du påstår att dom ligger till grund för att SD är misstänkt för mordet. Det förklarar varför SD inte blev häktad på den högre misstankegraden.

Jag har negligerat frågan om att LW skulle skickat hot via sms till sig själv för att den var så dum att bemöda sig med.
I FUP kommer bifogas mobilspeglingar av SD,s och LW,s sms konversationer.

Detta är kanske OffT men som referens till vad som kallas hot finns i denna fil på 4286 sidor ett fall som togs upp av GW igår och som jag haft anledning fördjupa mig i. En FUP på minst 4000 sidor kommer sannolikt även fallet Wesström landa i.

På sid 557-800 finns mobilspeglingar av sms konversation mellan förövaren Abbe och Bo Annie. Förmodar att smsen mellan SD,s och LW,s givande och tagande kommer påminna om dessa.

https://minfil.com/F1s2i2u6b7/Solna_TR_B_3252-18_Aktbil_264-komprimerad_pdf

Mastig läsning om man inte är lika nördig som mig 😎
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-30 kl. 22:33.
Citera
2019-10-30, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Det har sagts att SD fick en nyckel i förtroende av LW och till LW's bostadsrätt så att han kunde komma och gå som han ville, SD begav sig oftast ut sent på nätterna när HD hade somnat och besökte sedan LW inom henne's bostadsrätt under någon eller några timmar.

Så småningom gick det snett då SD började dyka upp hos LW och barnen, oftast strax efter klockan 02:00 på sen-natten då LW och barnen låg och sov, en natt när SD dök upp i LW's säng strax efter klockan 02:00, då höll vederbörande på att skrämma livet ur LW.

SD's sen-nattliga besök hos LW och barnen accepterades till sist inte av LW och med anledning av detta ville LW återfå sin nyckel, men SD vägrade och ville få LW till att ändra sig på den punkten och då uppstod en osämja mellan SD och LW.

Mvh/ @JokerMannen

Det här resonemanget känns logiskt och verkar stämma med en del påståenden av skribenter jag ser som trovärdiga. Kan du berätta vilken källa du har, eller om det är en spekulation i det pussel du lägger?
Citera
2019-10-30, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
SD är tydligen en påtvingande person och det berättar han med egna ord i en logg om hur det kom sig att han tvingade LW att börja med geocaching.
150516 del av SDs logg:
"Minns inte varför, men jag tvingade dig att stanna och söka efter Djurkyrkogården (http://coord.info/GC2H94G). Där blev du av med denna typ av oskuld. Det var 7:de oktober 2012. Det dröjde några månader innan nästa. 9:de februari 2013. Den ligger bara 40m från ditt hem. Många tjatningar innan du tog dig tid att logga den. Men ungefär då började du förstå."
http://coord.info/GLHK7B9W

SD är van att tvinga, men LW sa kanske emot den där kvällen i bilen, även i november -16 när hon anmälde honom för ofredande. Som svar (?) visade han upp en död fågel i sin logg från FAD och skrev att GC är farligt. Därefter återtog LW sin anmälan...

Jag tror att SD blir en farlig djävul när någon som står honom nära säger Nej till honom och det kostade livet på LW.

EGT! Vet du om SD hade en nyckel till LW och som han inte ville lämna tillbaka?

Det fetade, i bilen var det dock LW som försökte tvinga sig kvar. Jo, LW sade emot, SD ville avsluta kvällen tackade nej till fika och sade sig vara trött. Och där säger LW emot för att hon känner för att prata. Att göra det i den situatin får ju inte henne att framstå som stark med integritet, det verkar enbart barnsligt och fnoskigt. Det är ju hon som står för ofredandet i den situationen.
Citera
2019-10-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det här resonemanget känns logiskt och verkar stämma med en del påståenden av skribenter jag ser som trovärdiga. Kan du berätta vilken källa du har, eller om det är en spekulation i det pussel du lägger?

Hej @Elsa2018

Jag har tidigare inom denna LW-tråden berättat om att jag har fått träffat två oberoende personer av varandra vilka kände LW mycket väl, var av den ena av dessa två personer som LW hade anförtrott sig till på djupet åt, och det var genom flera tidigare samtal med denna sistnämnda personen som jag har fått veta väldigt mycket om LW, det sista besöket LW hade gjort hos sin vän, var 12 dagar före LW blev bragt om livet, men dom hade mötts ute och både hejat på varandra och även stannat upp och samtalat med varandra under en kortare tid.

Mvh/ @JokerMannen
Citera
2019-10-30, 22:21
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Grova hot finnes och det var förmodligen därifrån de snabbt fick upp spåret mot SD. Ett spår som kan visa sig vara korrekt hela vägen till fällande dom. I så fall får man säga att rättsväsendet gjort en bra insats på den punkten. /.../
Kan väl säga att jag är skeptisk till att SD skulle ha hotat LW, men det här är ju lite intressant ur ett juridiskt perspektiv. Om vi tänker oss rent hypotetiskt att man ansåg sig kunna slå fast att SD hade hotat LW, men att det samtidigt inte föreföll troligt att det var han som hade dödat henne, skulle han då kunna åtalas för olaga hot? Eller krävs det för ett sådant åtal att den hotade är i livet?
Senast redigerad av Draifos 2019-10-30 kl. 22:37.
Citera
2019-10-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Dina hemmasnickrade termer om vad du anser vara "grova hot" är inte relevanta utan är direkt missvisande då du påstår att dom ligger till grund för att SD är misstänkt för mordet. Det förklarar varför SD inte blev häktad på den högre misstankegraden.

Jag har negligerat frågan om att LW skulle skickat hot via sms till sig själv för att den var så dum att bemöda sig med.
I FUP kommer bifogas mobilspeglingar av SD,s och LW,s sms konversationer.

Detta är kanske OffT men som referens till vad som kallas hot finns i denna fil på 4286 sidor ett fall som togs upp av GW igår och som jag haft anledning fördjupa mig i. En FUP på minst 4000 sidor kommer sannolikt även fallet Wesström landa i.

På sid 557-800 finns mobilspeglingar av sms konversation mellan förövaren Abbe och Bo Annie. Förmodar att smsen mellan SD,s och LW,s givande och tagande kommer påminna om dessa.

https://minfil.com/F1s2i2u6b7/Solna_TR_B_3252-18_Aktbil_264-komprimerad_pdf

Mastig läsning om man inte är lika nördig som mig 😎

Nej det sa jag inte. Jag tror att hoten och trakasserierna gjorde att man tidigt fick upp ögonen för det spåret. Sedan har det inte funnits något vad det verkar som pekar åt något annat håll.

Så med andra ord inga svar på hur dina gissningar skall ha gått till. Så kan man också resonera. För egen del känns dina gissningar utav rätt lågt värde. Förslagsvis tydliggör du i dina inlägg framöver om att det är vilda spekulationer som saknar egentlig uppbackning.
Citera
2019-10-30, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan väl säga att jag är skeptisk till att SD skulle ha hotat LW, men det här är ju lite intressant ur ett juridiskt perspektiv. Om vi tänker oss rent hypotetiskt att man ansåg sig kunna slå fast att SD hade hotat LW, men att det samtidigt inte föreföll troligt att det var han som hade dödat henne, skulle han då kunna åtalas för olaga hot? Eller krävs det för ett sådant åtal att den hotade är i livet?

Jag har själv funderat över den saken. Om någon juridiskt kunnig person kan klargöra hur det ligger till så vill jag gärna veta.
Citera
2019-10-30, 22:48
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag har själv funderat över den saken. Om någon juridiskt kunnig person kan klargöra hur det ligger till så vill jag gärna veta.

Jag är långt ifrån bevandrad i juridik men hae följt många mordfall och det senaste exemplet är Abbe som blev dömd även för misshandel och/eller hot mot Annie om jag minns rätt.
Däremot blev han ju frikänd för åtalspunkten mord i HR men det är en annan historia.

Jag skulle därför tro att SD kan dömas för olaga hot eller dylikt nu i efterhand om det finns tillräckliga bevis för det.
Citera
2019-10-30, 22:52
Medlem
Citat:
Det borde bli Olaga hot då, hot om våld som inger allvarlig fruktan hos offret.
Straff böter eller fängelse i högst ett år.
Är brottet grovt, döms till fängelse lägst sex månader och högst fyra år.
Nu blir det mord, påföljd fängelse 14 år till 18år eller på livstid för SD.
Citera
2019-10-30, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Om vi antar att det här med nyckeln stämmer, alltså att SD satt på nyckeln
och vägrade att lämna till baka den, då kunde ju LW ha tagit upp den
i sin misshandelsanmälan, men troligen gjorde hon inte det, undrar varför

Ingen av oss vet om LW tog upp det i anmälan eller ej.

Men du kanske vet det? Hur i så fall?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in