Citat:
Ursprungligen postat av
gloriouslife
Kan du skriva någonting som gör att du
inte tycker att hon var perfekt?
Jag tror som sagt att det inte var hennes icke perfekta sidor som gjorde att hon blev mördad. Vad mördaren däremot tyckte, det är det viktiga.
Jag tror att mördaren är den nu på sannolika skäl misstänkte, och han kanske störde sig på att hon inte "lydde" honom. Att han inte klarade av att kontrollera henne.
Att hon visade upp en som du sa perfekt yta på sociala medier, eller att hon inte kunde sitta still, det är inget som man kan misstänka ha med mordet att göra. Det finns åtskilliga människor som har dessa sidor och som är mycket uppskattade. Vi alla tycker om olika saker, vissa tycker att sådant är positivt, medan andra tycker att det är stressande.
Du fokuserar otroligt ensidigt på allt det som retar dig med L*ena, men inget på mördaren.
Alla fel som du uppfattar att L*ena har blir som viktiga att dra upp.
Det finns ju mördare som mördar sina partners fast de inte har gjort något alls. Men i mördarens ögon kanske de har det. Tänker du att alla de som blivit mördade i en relation har blivit mördade för sin sk brister?
Den som har ett allvarligt fel är ju den som mördade L*ena.
Ett mycket allvarligt fel.
Citat:
Hon hade ett intimt förhållande med en gift man
i 6 år! Har du inte fattat det än?
Om inte det är att göra hans fru och barn och
framför allt sig själv illa så vet jag inte vad som
är det!
En gång i tiden var jag som du;
förstående och trodde gott om alla
men jag har sett för mycket skit sedan dess
så nu tänker jag tvärtom; det värsta om alla.
Då slipper jag bli lurad och besviken och för
det mesta så har jag rätt, tyvärr.
Det har väl inte undgått någon att de hade en relation i många år?
Vet du vad han har sagt till L*ena? Vet du något alls om hur det gick till?
Kanske han sa att äktenskapet var dött redan? Att de inte hade sex och att han ville skiljas?
Jag tänker inte alls gott om alla.
Lustigt, nyss kallades jag Krösa Maja av en postare
Att du tänker det värsta om alla, det förklarar en del varför allt är nattsvart ur din synvinkel runt L*ena.Det förklarar dock inte din fokusering på
bara L*enas eventuella brister. SDs eventuella brister då?
Du vet att om någon annan skulle tala om vilka brister de skulle tycka att L*ena hade, tror du inte att det skulle kunna vara helt andra saker? Det är ju så vi funkar. Det du ogillar, gillar någon annan.
Om du nu väljer att tro det värsta om alla, varför är ditt fokus enbart på L*ena???