Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Inga sexuella övergrepp what so ever! Inte så vitt någon vet. Men att vara förbjudande och väldigt strikt kan tära på en ung människa. När man inte litar på tonåringen, förbjuder saker och ting, sätter för hårda gränser så kan det göra att tonåringen smyger med saker och ting. Själv hade jag revolterat (vilket jag gjorde genom att ljuga mig igenom tonåren) eller att foga sig öppet och i sina tankar revoltera - vilket han verkar ha gjort och sedermera förverkligat. Förstår du?
Helt klart så lyser det lång väg att saker inte har varit normala.
Talar av egen erfarenhet med en farsa som var toffelhjälte och hans nya fru var psykopat en psykopat som gjorde uppväxten till ett helvete. Gubben död sen 1980 kärringen psykopaten 86 bast. Väntar på att aset ska ner i jorden så ska man pissa på gravstenen sedan. Handlade mycket om psykisk misshandel.
Skulle kunna tänka mig att det handlar om psykiska övergrepp den typen av övergrepp visar inget på ytan utan sitter djupt i skälen. Jack har nog inte haft någon att vända sig till någon utomstående som han haft förtroende för.
Tycker mig kunna utläsa av det jag läst att han inte vågar göra fel. Att göra fel, säga fel har möjligen fått återverkningar på ett eller annat sätt.
Att på olika sätt utstå psykisk press, få stå utanför kanske inte få delta blivit kallad för olika nedsättande tillmälen. Det är spekulationer. Jag återkommer till egna erfarenheter och farsans psykopatkärring.