2019-10-30, 19:52
Medlem
Det är ju svårt att säga nått om. Tycker nog att det hade varit trevligare av dig att berätta vad det handlar om än att skriva så här öppet. Folk kan ju tro att det är allt möjligt som misshandel, sexuella övergrepp och liknande.

Att inte vara imponerad av någras föräldraskap kan ju betyda allt från att de inte var strikta nog/alldeles för strikta eller att de är Josef Fritzl. Många har ju ändå lite olika uppfattning av vad ett bra föräldraskap är.

Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vi kan ju säga så här: de som har insyn är INTE imponerade av Lindbloms föräldraskap.
Senast redigerad av tazchaos 2019-10-30 kl. 19:54.
Citera
2019-10-30, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tazchaos
Det är ju svårt att säga nått om. Tycker nog att det hade varit trevligare av dig att berätta vad det handlar om än att skriva så här öppet. Folk kan ju tro att det är allt möjligt som misshandel, sexuella övergrepp och liknande.

Att inte vara imponerad av någras föräldraskap kan ju betyda allt från att de inte var strikta nog/alldeles för strikta eller att de är Josef Fritzl. Många har ju ändå lite olika uppfattning av vad ett bra föräldraskap är.
Inga sexuella övergrepp what so ever! Inte så vitt någon vet. Men att vara förbjudande och väldigt strikt kan tära på en ung människa. När man inte litar på tonåringen, förbjuder saker och ting, sätter för hårda gränser så kan det göra att tonåringen smyger med saker och ting. Själv hade jag revolterat (vilket jag gjorde genom att ljuga mig igenom tonåren) eller att foga sig öppet och i sina tankar revoltera - vilket han verkar ha gjort och sedermera förverkligat. Förstår du?
Citera
2019-10-30, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zannazezz
Eh, nej. Är det hon med endast 4 bilder? Det står inte hans namn, bara P.
Jag vet att det är hon. Du kan se en del vänner hon har på Facebook har hon även på instagram.
Citera
2019-10-30, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Jag vet att det är hon. Du kan se en del vänner hon har på Facebook har hon även på instagram.
Enligt "Bara-Fakta" är det inte hon. Och jag rekommenderar att ni tror på den skribenten.
Citera
2019-10-30, 20:31
Medlem
Citat:
Enligt "Bara-Fakta" är det inte hon. Och jag rekommenderar att ni tror på den skribenten.
Tyvärr har hen fel här.
Citera
2019-10-30, 20:31
Medlem
Citat:
Inga sexuella övergrepp what so ever! Inte så vitt någon vet. Men att vara förbjudande och väldigt strikt kan tära på en ung människa. När man inte litar på tonåringen, förbjuder saker och ting, sätter för hårda gränser så kan det göra att tonåringen smyger med saker och ting. Själv hade jag revolterat (vilket jag gjorde genom att ljuga mig igenom tonåren) eller att foga sig öppet och i sina tankar revoltera - vilket han verkar ha gjort och sedermera förverkligat. Förstår du?

Jag hade en dålig relation till mina föräldrar när jag växte upp, för att de sket i mig, revolterade jag. Jag tror inte att du behöver vara strikt om du har en bra relation med ditt barn, då finns tilliten där, eftersom kopplingen, och banden är så starka. När jag tänker stark anknytning tänker jag på intresse, engagemang, fokus, närvaro, samtal och liknande som grundvärden varpå allt övrigt vilar. Att man därigenom känner varandra på djupet och därför ser tecken, stöttar och hjälper, peppar och uppmuntrar.

Jag ville alltid bli motsatsen till mina föräldrar och det blev jag. Men det tog sin tid. Vad jag menar är att du varken nonchalerar eller är strikt om du har en god relation. Det viktiga är att vara konsekvent och rättvis när du är gränssättande.
Senast redigerad av Mimmirider 2019-10-30 kl. 20:36.
Citera
2019-10-30, 20:33
Medlem
Citat:

Ursäkta mig! Det var fel av mig, jag kollade fel kontot. Ja, det är faktiskt Peters mamma.
Citera
2019-10-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.T70
Tyvärr har hen fel här.

Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Fakta
Ursäkta mig! Det var fel av mig, jag kollade fel kontot. Ja, det är faktiskt Peters mamma.
Då är vi rätt på det nu då. Lugnt. För övrigt har jag inte rotat i vare sig bilder eller nåt. Ganska ointressant.
Citera
2019-10-30, 20:41
Medlem
Citat:
Det är inte Peters mamma.

Förlåt alla!
Känner mig mkt dumm efter att ha sett fel instagramkontot, men detta är faktiskt Peters mammas konto, ja.
Citera
2019-10-30, 20:45
Medlem
Citat:
Tack!
Lite frustrerande när man vet att man har rätt ☺️
Citera
2019-10-30, 20:57
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:

Helt klart så lyser det lång väg att saker inte har varit normala.

Talar av egen erfarenhet med en farsa som var toffelhjälte och hans nya fru var psykopat en psykopat som gjorde uppväxten till ett helvete. Gubben död sen 1980 kärringen psykopaten 86 bast. Väntar på att aset ska ner i jorden så ska man pissa på gravstenen sedan. Handlade mycket om psykisk misshandel.

Skulle kunna tänka mig att det handlar om psykiska övergrepp den typen av övergrepp visar inget på ytan utan sitter djupt i skälen. Jack har nog inte haft någon att vända sig till någon utomstående som han haft förtroende för.

Tycker mig kunna utläsa av det jag läst att han inte vågar göra fel. Att göra fel, säga fel har möjligen fått återverkningar på ett eller annat sätt.

Att på olika sätt utstå psykisk press, få stå utanför kanske inte få delta blivit kallad för olika nedsättande tillmälen. Det är spekulationer. Jag återkommer till egna erfarenheter och farsans psykopatkärring.
Citera
2019-10-30, 21:04
Medlem
Citat:
Förlåt alla!
Känner mig mkt dumm efter att ha sett fel instagramkontot, men detta är faktiskt Peters mammas konto, ja.
Lugnt. Känn dig inte dum. Alla gör fel. Du har den goda smaken att erkänna när du haft fel. Det gör dig trovärdig. Gonatt vännen. Tidig sängläggning här .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in