2019-10-30, 02:26
Medlem
TeleporteraTalibans avatar
Thomas Möller kan man väl anse ha "lyckats".
Citera
2019-10-30, 07:26
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankil35
Nej

Bara som en sketen arbetssökande kan du märka av den korruption som finns i den offentliga sektorn för att ta exempel. På ytan kan allt tänkas följa en rättvis process men bakom kulliserna skyddar de varandras ryggar och myglar.

Citat:
Ursprungligen postat av TeleporteraTaliban
Thomas Möller kan man väl anse ha "lyckats".

Ja typ. Tycks som att han blivit en sd:are och kritisk till invandringen om man utgår från hans twitter.
Senast redigerad av undercover-racist 2019-10-30 kl. 07:43.
Citera
2019-10-30, 11:54
Medlem
Det finns små kriminella som faktiskt skulle kunna hyra en lägenhet för 7000 tusen per månad, men eftersom att Kronofogdemyndigheten finns, är det overkligt att man skulle kunna göra det på ett förstås, lagligt sätt.

Ja, små kriminella kan tjäna upp till 7000 tusen på en dag om man är så driven att tjäna pengar runtom landet. Det är också en av anledningarna till varför vuxna ”kriminella” bor hemma hos sina föräldrar, för att det ses inte som ett ”jobb” i lagboken utan som ett brott (att langa).
Senast redigerad av Foreknowledge 2019-10-30 kl. 11:57.
Citera
2019-10-30, 12:12
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foreknowledge
Det finns små kriminella som faktiskt skulle kunna hyra en lägenhet för 7000 tusen per månad, men eftersom att Kronofogdemyndigheten finns, är det overkligt att man skulle kunna göra det på ett förstås, lagligt sätt.

Ja, små kriminella kan tjäna upp till 7000 tusen på en dag om man är så driven att tjäna pengar runtom landet. Det är också en av anledningarna till varför vuxna ”kriminella” bor hemma hos sina föräldrar, för att det ses inte som ett ”jobb” i lagboken utan som ett brott (att langa).

Tror du glömde logiken när du redigerade inlägget.
Citera
2019-10-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Tror du glömde logiken när du redigerade inlägget.

Vadå det sant.. att små kriminella kan göra 7000 per dag?
Citera
2019-10-30, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Din trådstart luktar missunsamhet som du maskerar med studier.

Berätta lite om dig själv?

Jag; bostadsrätt x 2 på östermalm,
En som jag hyr ut. En som jag bor i. Massor kapital i andra länder på andra medborgarskap. Totalt 10 millar. (Svenska)

Tid på kåken: 32 mån+16 månader

Kriminellt ackumulerat kapital;
Minst 10 millar

Livstil idag; Hyperkriminell men åker aldrig fast.

Lever inte som en kung för det drar ögon till sig.

Började som 18 åring är 42 idag

Är heltidsanställd mellanchef med gott rykte. Rena Janus egentligen.

Mitt senaste brott sålde av 50 g Mdma snabbt o gick 40 tusen plus på en vecka

Jadu.. Vad ska man säg egentligen.
Citera
2019-10-30, 15:41
Medlem
AliMahmoudHanssons avatar
Kul att läsa alla tankar folk har

Jag kan nog hålla med om att kriminella som verkligen lyckats förmodligen ser så laglydiga ut att vi inte vet om vilka de är. Skulle man kunna säga att Eddie Jobe från GBG har "lyckats"? Han sitter ju inne just nu, men han bor väl i vanliga fall i en medelstor hyresrätt i Vasastan om jag minns rätt?
Citera
2019-10-30, 16:09
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonLeMan
Jonas Falk, har ju ögonen på sig men klarar sig ju ändå? Tycks det!
Grabben har ju suttit inne!
Citera
2019-10-30, 16:39
Medlem
Vad säger vi om Tiit Sepp, Kenneth Bidegård o Seth-Roland Arnér??
Citera
2019-10-30, 17:13
Medlem
AliMahmoudHanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Vad säger vi om Tiit Sepp, Kenneth Bidegård o Seth-Roland Arnér??

Först och främst, vem är Tiit Sepp? Finns ingen flashback tråd om honom såvida jag kan se. Bidegård verkar ha varit bilhandlare, hur framgångsrik var han? Hur bodde han? Hur levde han? Framförallt, hur kriminell var han? Arnér var väl väldigt framgångsrik som ekobrottslig ett tag, men jag menar mer kriminella som i gangsters, typ Mehdi Seyyed eller Denho Acar.

Vet någon om Roland "Gudfadern" Bjuhr har varit en gangster en gång i tiden? Han har ju tjänat en del pengar genom åren på ekobrott verkar det som, men det känns som att media porträtterar honom som en snubbe som en gång varit någon sorts knarkkung och som på senare tid börjat med skalbolagshärvor för att det ger mer pengar.
Citera
2019-10-30, 18:12
Medlem
Mona Sahlin.
Citera
2019-10-30, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldduscharn
Paolo Roberto känns som ett givet exempel. "Kungen av kungsan" var väl aldrig big time, mer en våldsam liten horunge som tyckte om att gå på i överläge och vara den som drog kniv först.

Idag är han hyfsat rik och bor i en arkitektritad villa i Nacka och sitter och myser i TV-soffan medan idiotiska svenskar köpt hans urusla tränings- och kokböcker.
En blatte som inte ens kan utföra ett personrån utan sina brushor är inte "kungen av kungsan".

Källa,Paolo själv.

https://www.youtube.com/watch?v=hp1SIMp5m00
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in