2019-10-29, 14:03
Medlem
Vi har ju Assyriern D*nho Ac*r
* = a

Han har kanske inte lyckats direkt, men han lever ett sunt liv i Turkiet, där ingen kan ställa han inför rätta
Citera
2019-10-29, 14:04
Medlem
kobents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hurt-Åke
På 80- och 90-talet var det mycket enklare för kriminella att leva flott på de smutsiga knarkkontanter de fick in.

Idag är kontrollen mycket hårdare från myndigheter och banker. Visst kan man ha en dyr bil som är skriven på en målvakt, men att köpa hus eller lägenheter för svarta pengar är inte lätt idag.

Utvecklingen med allt mer skjutningar och öppen kriminalitet gör att svennebanan börjar få nog och snart kommer snaran att dras åt ännu hårdare med tuffare lagar som gör livet än surare för gangsters.

Många av de som lever i den världen skulle aldrig, jag menar aldrig, lyckas i den normala ekonomin. Det får bli att svarva kebab i kusinens restaurang i konkurrens med nyanlända.

Däremot kan du köpa svarta hyreskontrakt på fina adresser i Stockholm för svarta pengar, jag vet att en av våra kändare 80-90 tals kriminella gjort så och som även blev skådis
Citera
2019-10-29, 14:20
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Däremot kan du köpa svarta hyreskontrakt på fina adresser i Stockholm för svarta pengar, jag vet att en av våra kändare 80-90 tals kriminella gjort så och som även blev skådis

Visst kan man det. Vet också några kriminella "storfräsare" som hyr stora villor svart. Går att få myndigheterna att inte misstänka något om alla inblandade bara är skrivna på rätt adresser...

Nog går det att leva ett bekvämt liv som kriminell fortfarande, men de som klarar det är få. De flesta lever för dagen och drömmen om det coola gangsterlivet slutar med att man ligger död i ett källarförråd i Tensta 24 år gammal. Eller så lägger man av och då blir det att baka pizza eller städa kontor resten av livet.
Citera
2019-10-29, 16:32
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Jag flyttar 100000 i veckan svarta pengar via Banker utan att myndigheter frågar, för 200.000 är limit för frågor.

Fast då har du haft lite flyt, senast i veckan fick jag ange storlek på ev kommande transfereringar och ange vad det i sådana fall skulle gälla. Det får du också snart göra, lita inte på att det kommer att funka framöver.
Citera
2019-10-29, 20:27
Medlem
yz44s avatar
De framgångsrikaste kriminella hittar man där de stora pengarna finns, i den finansiella världen.
Citera
2019-10-29, 20:41
Medlem
undercover-racists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
De framgångsrikaste kriminella hittar man där de stora pengarna finns, i den finansiella världen.

De flesta är skurkar på ett eller annat vis. Vissa har dock monopol på det och lagens långa arm som beskydd.
Citera
2019-10-29, 21:21
Medlem
Paolo Roberto känns som ett givet exempel. "Kungen av kungsan" var väl aldrig big time, mer en våldsam liten horunge som tyckte om att gå på i överläge och vara den som drog kniv först.

Idag är han hyfsat rik och bor i en arkitektritad villa i Nacka och sitter och myser i TV-soffan medan idiotiska svenskar köpt hans urusla tränings- och kokböcker.
Citera
2019-10-29, 21:29
Medlem
YP4XQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBernard
Fast då har du haft lite flyt, senast i veckan fick jag ange storlek på ev kommande transfereringar och ange vad det i sådana fall skulle gälla. Det får du också snart göra, lita inte på att det kommer att funka framöver.

Mja det beror på vilken ribba du har lagt dig på för att de ska ställa frågor. Jag har flyttat max 3x0.000 utan någon fråga. Och ibland har jag fått fråga på 35000 på en ny bank där man inte är känd, det är ju tvungna att fråga men att ställa följdfrågor på svaren verkar de skita fullkomligt i för man verka kunna säga vad som helst.
Citera
2019-10-29, 21:38
Medlem
deludeds avatar
Läs denna tråd loosers:
Elvin 8 år skickar brev med egenritat frimärke!
Citera
2019-10-29, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av undercover-racist
De flesta är skurkar på ett eller annat vis. Vissa har dock monopol på det och lagens långa arm som beskydd.
Nej
Citera
2019-10-30, 00:13
Medlem
sonicguides avatar
En hel del VD:ar ligger på gränsen till kriminalitet och en del över.
De lever bara på människors goda vilja att inte bråka.

En del manliga ekonomichefer har ungefär samma förhållande till gränsen för kriminalitet.
Tänk er själva vilka personlighetstyper man har att göra med som kan
tänka sig att få 7000 kr extra i ingångslön baserat enbart på könstillhörighet.
Citera
2019-10-30, 02:17
Medlem
fittas avatar
När jag öppnade den här tråden hoppades jag på att slippa det vanliga snacket om politiker och bolagstoppar... alltså snälla, det är inte vad tråden handlar om... alla vet att det sker lika mycket olagligt där, men tråden handlar om "kriminella" kriminella. Inte Joachim Posener eller nån annan knubbig tjockis med glasögon som läst ekonomi på handels och sen scammat systemet. Så kan vi återgå till den undre världen och se vem som egentligen lyckats?

Falken bör finnas med på listan, men finns nog fler som honom som vi inte hört talas om. Den som verkligen lyckats borde vi faktiskt inte hört talas om. Falken har ju på sätt och vis misslyckats iom all medial uppmärksamhet, om det inte var det han var ute efter!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in