2019-10-29, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Nej det är skillnad på sekretessbelagd handling och hemlig handling. Den förstnämnda hänvisar till olika sekretessbestämmelser och sekretessbrytande bestämmelser kan utnyttjas för att ändå begära ut de handlingarna i vissa fall. Hemliga handlingar är just hemliga och lämnas inte ut. Hemlig handling är inte allmän handling det är däremot sekretessbelagd handling. Bara det att de belagts med sekretess av olika anledningar eller för att försvåra utlämning då de vet att 99 procent inte kommer kunna begära ut ngt.

Hemliga handlingar är samma sak som sekretessbelagda handlingar. Du hittar bara på nu din fåntratt.
Citera
2019-10-29, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Yes! Men man undrar om detta är hans enda offer...

Nej det är inte hans enda offer, man ska inte heller glömma att denna våldtäkt varit känd i mannens direkta närhet i många år. Trots det har ingen tagit bladet från munnen.
Citera
2019-10-29, 15:26
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-ove
Nej det är inte hans enda offer, man ska inte heller glömma att denna våldtäkt varit känd i mannens direkta närhet i många år. Trots det har ingen tagit bladet från munnen.

Vilka fler fall?
Vilka visste?
Citera
2019-10-29, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Vilka fler fall?
Vilka visste?

Jag tänker inte hänga ut något brottsoffer men han har förgripit sig på barn i sin direkta närhet. Barnen som funnits i relationer han haft har levt under kraftig psykisk och fysisk terror. De som visste om detta i Billdal är de som han vid tillfället levde nära.
Citera
2019-10-29, 21:02
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Hemliga handlingar är samma sak som sekretessbelagda handlingar. Du hittar bara på nu din fåntratt.

Nej det Finns en skillnad
Citera
2019-10-29, 21:10
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-ove
Jag tänker inte hänga ut något brottsoffer men han har förgripit sig på barn i sin direkta närhet. Barnen som funnits i relationer han haft har levt under kraftig psykisk och fysisk terror. De som visste om detta i Billdal är de som han vid tillfället levde nära.

Hur fan kan de inte gå sagt något ?
Har Han berättat för dem att Han knullade en 8-åring ?
Citera
2019-10-29, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander
Hur fan kan de inte gå sagt något ?
Har Han berättat för dem att Han knullade en 8-åring ?

En troll-post som du ifrågasätter..? Mata inte trollet!
Citera
2019-11-20, 00:23
Medlem
Vintergrisens avatar
Hade nästan glömt den här tråden men passade precis på att läsa, eller snarare skumma, igenom FUP och dom och herre jösses vilken kuf denne AE tycks vara.

Om förhörsledaren frågat efter AE:s favoritfärg skulle svaret ha blivit "- jag vet inte, jag minns dåligt, har ni inte register om sånt, jag vill inte gravera någon.". Förhören med AE är svammel sida upp och sida ner och frågan är om han inte faktiskt har någon hjärnskada.

Vad som känns riktigt trist såhär i efterhand är att i princip alla svar uteblev. Det framkommer förvisso att han är en kuf, att han kan vara aggressiv och hämndlysten, men inte ett enda grovt våldsbrott eller sexualbrott alls utöver det som han begick 95? Med tanke på hur rått, utstuderat och våldsamt det brottet ändå var känns det oerhört märkligt att han inte gjort liknande saker innan eller efter det.

Udda, udda...
Citera
2019-11-21, 14:32
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Hade nästan glömt den här tråden men passade precis på att läsa, eller snarare skumma, igenom FUP och dom och herre jösses vilken kuf denne AE tycks vara.

Om förhörsledaren frågat efter AE:s favoritfärg skulle svaret ha blivit "- jag vet inte, jag minns dåligt, har ni inte register om sånt, jag vill inte gravera någon.". Förhören med AE är svammel sida upp och sida ner och frågan är om han inte faktiskt har någon hjärnskada.

Vad som känns riktigt trist såhär i efterhand är att i princip alla svar uteblev. Det framkommer förvisso att han är en kuf, att han kan vara aggressiv och hämndlysten, men inte ett enda grovt våldsbrott eller sexualbrott alls utöver det som han begick 95? Med tanke på hur rått, utstuderat och våldsamt det brottet ändå var känns det oerhört märkligt att han inte gjort liknande saker innan eller efter det.

Udda, udda...

Mhm.. Jag trodde verkligen det skulle dyka upp mer.
Citera
2019-11-29, 18:52
Medlem
zoomlanders avatar
Givetvis skitsnack från hans sida att han inte kommer ihåg osv. Personer som han måste man slå ur information med knytnävarna. Enda sätter han fattar på. Tyvärr är det inte värt ngt i rätten men han skulle behöva rejält med stryk och penisen avklippt
Citera
2019-12-06, 09:16
Medlem
Fallet tas upp i två delar i Hasse Aros eminenta podd ”Fallen jag aldrig glömmer”. Rekommenderas, även om det inte kommer fram mycket nytt för den som är redan invigd i målet
Citera
2019-12-06, 09:57
Medlem
Harry_s avatar
kan inte 8åringen t.o.m glömt bort att hon blev våldtagen efter 22år ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in