2019-06-01, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men förhelvete kan någon begära ut ljudfil från rättegången?

Sekretess på alla förhör utom ett. Vill du ha det kan du ta det själv eller är du för lat?
Citera
2019-06-01, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Men förhelvete kan någon begära ut ljudfil från rättegången?

Men hörhelvete gör det själv!
Citera
2019-06-02, 09:06
Medlem
Hoppas flickan och hennes närstående kan komma vidare nu och lägga detta bakom sig så gott det går.
Såg flicka och mamman i ett privat sammanhang för kanske en månad sedan och blev glad att se att de inte dragit sig undan. Känner dem inte utan vet bara vem de är.
Citera
2019-06-02, 22:33
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meze
Hoppas flickan och hennes närstående kan komma vidare nu och lägga detta bakom sig så gott det går.
Såg flicka och mamman i ett privat sammanhang för kanske en månad sedan och blev glad att se att de inte dragit sig undan. Känner dem inte utan vet bara vem de är.
"Flickan" är 30 plus nu, och borde nog kunnat bearbeta det hela. Jag vet inte hur illa sånt här sitter i och för sig. Men det är många år sen nu. Frågan är om folk ens vet vem det är längre. Hoppas hon är ok idag. Må AE ruttna.
Citera
2019-06-03, 00:08
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
"Flickan" är 30 plus nu, och borde nog kunnat bearbeta det hela. Jag vet inte hur illa sånt här sitter i och för sig. Men det är många år sen nu. Frågan är om folk ens vet vem det är längre. Hoppas hon är ok idag. Må AE ruttna.
Yes! Men man undrar om detta är hans enda offer...
Citera
2019-06-06, 15:00
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Sekretess på alla förhör utom ett. Vill du ha det kan du ta det själv eller är du för lat?

varför är det sekretess på förhören. Ngn som är jurist?
Citera
2019-06-06, 18:05
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoomlander

Inte jurist men detta har behandlats tidigare i tråden. Förhandling bakom stängda dörrar är standard när det är ett sexualbrottsmål med barn som offer. Utöver förhören med offret och närstående visades och kommenterades med säkerhet bilder på hennes skador tagna på sjukhuset, etc. Eftersom frågor till GM också handlade om sådant som han utsatt BO för utifrån vad BO kan ha berättat hölls även de delarna bakom lykta dörrar. En stor del av FUP är ju också hemligstämplad. Förmodligen har också GM:s advokat begärt stängda dörrar av omsorg om klienten. Hur stor påverkan det är vet jag inte.
Citera
2019-06-06, 21:37
Medlem
Citat:

Ja det är inte svårt att förstå eftersom brottet är grovt integritetskränkande och det tillhör vanligheterna med sekretess på målsägande i såna här mål, finns undantag givetvis.

Varför behöver du en jurist som förklarar det här för dig, är du lite trögfattad kanske?

Behöver du en meteorolog för att kunna avgöra om det är bra eller dåligt väder också?
Citera
2019-06-06, 22:29
Medlem
zoomlanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SorryToSaySorry
Ja det är inte svårt att förstå eftersom brottet är grovt integritetskränkande och det tillhör vanligheterna med sekretess på målsägande i såna här mål, finns undantag givetvis.

Varför behöver du en jurist som förklarar det här för dig, är du lite trögfattad kanske?

Behöver du en meteorolog för att kunna avgöra om det är bra eller dåligt väder också?

därör att offentlighetsprincipen bör gälla janske?

du kanske kan träffa mig och kalla mig idiot???
Citera
2019-06-11, 03:14
Medlem
Citat:
därör att offentlighetsprincipen bör gälla janske?

du kanske kan träffa mig och kalla mig idiot???

Offentlighetsprincipen gör inte att du kan få ut sånt som det är sekretess på... du tror du kan gå in till SÄPO och säga att du vill läsa alla deras handlingar och hänvisa till offentlighetsprincipen?

Jag vill helst inte träffa människor som lider av begåvningshandikapp ni är så oberäkneliga av er.
Citera
2019-06-16, 15:47
Medlem
Impalers avatar
Någon som vet om domen är överklagad?
Citera
2019-06-16, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Impaler
Någon som vet om domen är överklagad?
Tror jag läste någonstans nu i veckan att Anders bestämt sig för att inte överklaga.
Mycket märklig man, stackars alla hans barn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in