Citat:
Ursprungligen postat av
Mimmirider
1. Vad tror ni det beror på att antingen hatar man eller älskar Lena? Är det typiskt för henne som person eller flashback som helhet, att man intar någon av de två positionerna?
2. Går det att nyansera de inblandade parterna och vara diplomatisk eftersom de flesta som uttalar sig inte kände henne och de som haft någon typ av kontakt med henne ändå inte verkar ha någon förtrolig relation med henne, då mycket information låter som hörsägen snarare än förstahands-information?
3. Eller är det fel, är saker faktiskt svarta och vita, tydligt avgränsade? Eller är gråskalorna flytande?
4. Skulle ni exempelvis kunna träffa era meningsmotståndare på en uteservering och stå för era åsikter också då eller är allt bara en provokation alternativt en dimridå som utlöser allt tyckande?
1. Jag vare sig hatar eller älskar LW, hon var säkert charmig och rolig i många avseenden likväl som jag kan tänka mig att hon kunde vara riktigt enerverande om man fick möta hennes impulsvia "tjockskalliga" sida.
Jag hyser snarare viss sympati för henne, för mig framstår hon som något vilsen och därför gör en del märkliga val. Som när Alice i Underlandet kom till en vägkorsning och undrade vilken väg hon ska ta och Cheshire katten frågar varåt hon ska. När hon svarar att hon inte vet så menar katten att hon ju kan ta vilken väg hon vill så kommer hon dit.
Saker i mellanmänskliga tillvaron är sällan svarta eller vita. Därav har lagstiftaren stipulerat för påföljdslindring om gärning utförs till följd av BOs provokation.
Ja, jag skulle kunna diskutera med meningsmotståndare och stå för åsikterna jag framför.