2019-10-29, 18:41
Medlem
Spritnotas avatar
Det här tråden består av minst 3000 sidor interna uppgörelser mellan användare som ältar sina gissningar och tjafsar inbördes, vilket gör den hopplös att orka läsa och kunna leta i.

Är det en trådsanning att LW bjöd hem HD på fika, och berättade om sin affär med SD?

Om nej; när i tiden skedde detta? Var syftet att berätta att vänsterprasslet var över, eller var det att lägga korten på bordet och erkänna att de hade en pågående relation?
Citera
2019-10-29, 18:49
Medlem
Spritnotas avatar
Var något av LWs barn hemma hos henne över natten, den kvällen som mordet skedde?

Tänker att det då inte behöver vara långsökt att den hetsiga diskussionen skulle tas utomhus för att inte störa/oroa och väcka barnen, och i samförstånd bakom bullerplaket för att ingen skulle se och höra de två tillsammans?
Citera
2019-10-29, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, om det inte längre går att argumentera för att SD och/eller HD skall ha begått brottet så återstår det kanske inget annat att göra nu än att försöka förklara dem sinnessjuka.

Jag kom att tänka på ett annat örebrodrev. Det var drevet mot dåvarande landshövdingen i Örebro län, Sigvard Marjasin, i slutet av 90-talet. Marjasin misstänktes för bl.a. bedrägeri, och utsattes för ett kraftigare drev än det vi har sett här. Han friades senare från de här anklagelserna, men det är det nog inte många som minns. Just den delen var ju rätt ointressant sedan, och tidningarna skrev av förklarliga skäl inte mycket om det.
https://www.journalisten.se/nyheter/sigvard-marjasin-om-journalistdrevet-till-slut-ringde-jag-polisen

Jasså? Marjasin friades? "Klipp-och-klistra" med Sigvard Marjasin.....men jag skulle också ha blivit skräckslagen om jag hade råkat ut för samma sak som han tvingades uppleva. Låter som hur journalisterna i USA belägrar folks hem natt och dag, utan att personen ens har genomgått en rättsprocess. Med plakat och högljudda talkörer.

Tänker inte sätta nån diagnos på vare sig paret D eller på LW. Det varken kan eller ska man göra om man inte är utbildad för det och möter personen i ett samtal öga mot öga. Däremot är det ok att spekulera i olika tänkbara diagnoser. Det verkar rätt samstämt, trots allt. Verkar mest handla om moralfrågor nu, tycker jag. Känns lite löjligt att pracka på andra sina egna åsikter i den frågan - och framhäva sih själv som nån slags moralpolis över både handlingar, tankar och känslor. Särskilt då det gäller LWs handel och vandel.

Men på flashback är det ju tillåtet att spekulera hej vilt. Jag skulle själv inte vilja vara ett offer för spekulationer här, men vi har rätt att spekulera, som sagt. Alla väntar väl på FUP-et nu, men det kan ta tid. Väldigt lång tid.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-29 kl. 20:10.
Citera
2019-10-29, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Var något av LWs barn hemma hos henne över natten, den kvällen som mordet skedde?

Tänker att det då inte behöver vara långsökt att den hetsiga diskussionen skulle tas utomhus för att inte störa/oroa och väcka barnen, och i samförstånd bakom bullerplaket för att ingen skulle se och höra de två tillsammans?
Det var minst ett barn i LWs hus ( bekräftat, så mycket det nu går). Någon med viss insyn har hävdat två. Så det kan ha varit ett skäl till att gå iväg och prata. Samtidigt tror inte jag att LW tänkte sig gå långt om det var hon som lämnade ytterdörren på glänt. Så stämt möte vid bullerplanket känns litet långsökt, men inte omöjligt.
Citera
2019-10-29, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota

Det tror jag också.
Citera
2019-10-29, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Det var minst ett barn i LWs hus ( bekräftat, så mycket det nu går). Någon med viss insyn har hävdat två. Så det kan ha varit ett skäl till att gå iväg och prata. Samtidigt tror inte jag att LW tänkte sig gå långt om det var hon som lämnade ytterdörren på glänt. Så stämt möte vid bullerplanket känns litet långsökt, men inte omöjligt.

Jag tror att det var precis så det gick till, långsökt eller ej. Men tror inte avsikten var att mörda LW. Snarare att ge henne en omgång stryk, men det gick för långt. Har en känsla av att mordet skedde i samförstånd mellan HD och SD men att det möjligen var HD som var den mest drivande. Hon har störst "anledning" att känna hat och frustration.
Senast redigerad av zilvereko 2019-10-29 kl. 20:13.
Citera
2019-10-29, 20:17
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Mycket bra jobbat!
Tack!

Haha, nu är det inte "bara" EGT i tråden som har sett "Yoda´s"!

Och som sagt, intitialerna DK är hans signum. Inte bara då verkar det som.

Ja, otroligt bra gräv!

"Yoda´s tummetott", menar du?

WARNING! This video can never be unseen!
Citera
2019-10-29, 20:18
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018

Tack för att du bekräftar att minst ett barnen var hemma.

Jag menar inte att de stämde träff vid bullerplaket, snarare att SD knackade på hos LW efter deras skriftliga kommunikation tidigare samma kväll. Att de står i hallen och tonen är hetsig istället för vänskaplig, någon dispyt så de höjer rösterna. "Väck inte barnen!" LW tar på sig skorna, greppar åt sig telefonen (om hon inte redan har den på sig) och de kliver ut.

De noterar att de flesta grannar har lagt sig, klockan är 23.30 på en vardag, någon vädrar i ett sovrum. Det är mitten av maj på rekordsommaren 2018, temperaturen är redan hög. De fattar också att nyfikna vakna grannar kan börja tjuvlyssna så någon av dem föreslår att de rör på sig en bit och de går irriterat bort mot planket.
Citera
2019-10-29, 20:26
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Inledningsvis, och vid det då aktuella tillfället när man synade av HD's bostadsrätt, letade man efter LW och även efter saker som tillhörde vederbörande, man utgick från att det då rörde sig om en kidnappning.

Osämjan inom bilen, handlade om en nyckel som LW ville ha tillbaka från SD.

Mvh/ @JokerMannen

Det stämmer det du skriver om kidnappningen. Det fanns även de som först trodde att hon försvunnit frivilligt, har jag hört.

Och nu verkar det stämma att det var en nyckel som de bråkade om som jag trodde för längesen.

Utgår från att de kanske fortfarande letade efter just den nyckeln? Hemma hos HD när hon satt häktad? Eller var det något helt annat? Ett USB med bilder och filmer på?

Mvh
/FS
Citera
2019-10-29, 20:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
1. Vad tror ni det beror på att antingen hatar man eller älskar Lena? Är det typiskt för henne som person eller flashback som helhet, att man intar någon av de två positionerna?

2. Går det att nyansera de inblandade parterna och vara diplomatisk eftersom de flesta som uttalar sig inte kände henne och de som haft någon typ av kontakt med henne ändå inte verkar ha någon förtrolig relation med henne, då mycket information låter som hörsägen snarare än förstahands-information?

3. Eller är det fel, är saker faktiskt svarta och vita, tydligt avgränsade? Eller är gråskalorna flytande?

4. Skulle ni exempelvis kunna träffa era meningsmotståndare på en uteservering och stå för era åsikter också då eller är allt bara en provokation alternativt en dimridå som utlöser allt tyckande?

1. Jag vare sig hatar eller älskar LW, hon var säkert charmig och rolig i många avseenden likväl som jag kan tänka mig att hon kunde vara riktigt enerverande om man fick möta hennes impulsvia "tjockskalliga" sida.
Jag hyser snarare viss sympati för henne, för mig framstår hon som något vilsen och därför gör en del märkliga val. Som när Alice i Underlandet kom till en vägkorsning och undrade vilken väg hon ska ta och Cheshire katten frågar varåt hon ska. När hon svarar att hon inte vet så menar katten att hon ju kan ta vilken väg hon vill så kommer hon dit.

Saker i mellanmänskliga tillvaron är sällan svarta eller vita. Därav har lagstiftaren stipulerat för påföljdslindring om gärning utförs till följd av BOs provokation.

Ja, jag skulle kunna diskutera med meningsmotståndare och stå för åsikterna jag framför.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2019-10-29 kl. 20:41.
Citera
2019-10-29, 20:42
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Jag tror att det var precis så det gick till, långsökt eller ej. Men tror inte avsikten var att mörda LW. Snarare att ge henne en omgång stryk, men det gick för långt. Har en känsla av att mordet skedde i samförstånd mellan HD och SD men att det möjligen var HD som var den mest drivande. Hon har störst "anledning" att känna hat och frustration.

Mest troligt ett gräl som spårade ur i vredesmod. LW saknades redan tidigt följande morgon och mordplatsen så nära hennes bostad och med hög risk för upptäckt tyder inte på ett planerat dåd. Kroppen hade lika gärna kunnat upptäckas minuter efter mordet av "skrikvittnet" eller någon förbipasserande. Tur för GM, alternativt mindre skickligt polisarbete, att det dröjde fyra dagar att finna henne.

Disypten kan vara något så litet som att SD och HD var irriterade över LWs planerade resa till Norge. "Jaha, så du ska dit och snacka skit om oss fast det är VÅRAN hobby, utan oss visste du inte ens att geocaching fanns och nu ska du iväg och infiltrera bland människor vi känt på nätet flera år längre än vad du har - ställ in resan."
Citera
2019-10-29, 20:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
När du säger att LW har ”byggt upp en bild” av sin relation med SD, vad menar du då? Har jag förstått dig rätt om jag tolkar dig så att L*na ville ge sken av att SD var en elaking, när det i själva verket var så att L*na var förövare och den som hade en elakartad dagordning? Eller övertolkar jag då?

Jag skulle i så fall vilja veta hur du kommer fram till den slutsatsen? Är det innehållet i allt hon skriver på nätet som du tolkar så?

Menar du i så fall att t ex jag är en av många pusselbitar i hennes spel och där hon genom åren byggde upp en fasad i syfte att genomföra en plan långt senare där det ingick att trakassera SD, men att hon oturligt nog råkade bli ihjälslagen innan hon hann fullborda planen? Eller hur såg planen ut och varför blev hon ihjälslagen?

Tja, en del vänner till LW säger att LW sagt att SD trakasserat och hotat henne. Men åtminstone hotet är inte polisanmält. Trakasserier skulle iofs kunna referera till ofredandet som hon anmälde och kort efter tog tillbaka. Det skulle ju kunna vara så att det är överdrifter från LW, för att skada SDs anseende i den gemensamma bekantskapskretsen. Förhållandet verkar ju "kostat" (inte kostnad i monetär mening) LW något mer och dessutom till "ingen nytta".
SD är inte intresserad av något mer stadigt förhållande med LW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in