Citat:
Ursprungligen postat av
MacMackay
Ja.
Jag har också haft detta som en absolut säker indikation på att det är Stefan.
Blod runt munnen behöver egentligen inte betyda att denne person gjort mun mot munmetoden, det kan också vara så att han fått blod på händerna, och råkat få det i ansiktet.
Visst kan det ha varit Stefan G, men som sagt märkligt att Israelsson upplevde killen som helt främmande, och inte den kompis som han tillbringat kvällen tillsammans med. Och så vitt jag förstår åkte de också tillsammans därifrån.
Bäsén säger att hon sprang ut direkt då bilen stannat. Helt omedveten om att en skottlossning ägt rum.
Svårt att säga vem av dem som var den absolut första på platsen.
Ja..Håller med. Jag märker att man tar saker för givet.
Blodig mun måste vara SG.
Mannen NF mötte måste vara AB.
Ingen följde efter från Grand eftersom Pia E inte såg någon gå bakom paret Palme.
Och från början ansågs det vara ställt utom alla tvivel att YN såg mördaren (Jag vet vad vi sagt men du förstår vad jag menar).
Osv.
Vi.är nog alla mer färgade än vi tror av polisens olika påståenden. Felaktigt litade man initialt på att de visste vad de gjorde.
Om det nu fanns 2-3 andra vittnen först på platsen så måste de ju kunna lämna mkt bra info, exempelvis bra signalement på GM?
Eftersom AH såg honom - och dessa personer var där före henne och SG - så gick de väl i princip in i GM.
Om KP har dessa trumf på hand så betyder det mycket. Vad har dessa "nya" tidiga vittnen att berätta?
Var de unga allihop eller kan någon ha varit lite äldre, tänker på den i blå jacka?
Jag har aldrig riktigt lyckats reda ut vad LP menade med sina uppgifter om olika män nära mpl direkt efter skotten. Den långe i ljus klädsel, männen från Ustasja, han som visade att han inte ville hjälpa till, den hon trodde var GM etc. Det var ju tidiga spontana uppgifter.
Kort sagt: Vilka var där egentligen förutom LP och offret (och AB)?
IM:s sällskap? Eller andra?