2019-10-29, 06:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Är du allvarlig? Det finns väl ändå någon gräns för vilken jäkla rappakalja man får diarrea ur sig även om det bubblar i magen och rännskitan är på väg och en tråd på flashback känns som en lämplig toalett. Det var lika bra hon dog det är ju det du säger. Kanske alla kvinnor som varit med någon kriminell också borde slagits ihjäl? Och reducerar du det här brottsoffret till en livmoder eller hur tänkte du? Hon var 41 jävla år hur stor var chansen att hon ens skulle bli gravid? Han hade dessutom tämligen omgående ihjäl henne de umgicks ju bara i några få månader. Och existerar ens Lottas vänner och anhöriga för dig? Skulle du ansikte mot ansikte kunna säga det där till dem? Nej, skäms!

Hon försökte ju bli gravid med honom, och vid 41 är det fortfarande möjligt för fler än hälften av alla kvinnor.

Jag vet inte, men jag har läst om så många hemska barnmisshandelsfall på sista tiden, där barnen varit helt i händerna på aggressiva föräldrar eller styvföräldrar... Tror du själv att Martin skulle ha blivit en bra pappa? Eller att Lotta skulle ha kunnat skydda barnet om han hade blivit helt galen när det skrek någon natt när han ville sova, eller ha sitt rus i fred? Hon knarkade ju dessutom, hon med...
Citera
2019-10-29, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Hon försökte ju bli gravid med honom, och vid 41 är det fortfarande möjligt för fler än hälften av alla kvinnor.

Jag vet inte, men jag har läst om så många hemska barnmisshandelsfall på sista tiden, där barnen varit helt i händerna på aggressiva föräldrar eller styvföräldrar... Tror du själv att Martin skulle ha blivit en bra pappa? Eller att Lotta skulle ha kunnat skydda barnet om han hade blivit helt galen när det skrek någon natt när han ville sova, eller ha sitt rus i fred? Hon knarkade ju dessutom, hon med...

Och då tycker du den bästa lösningen var att den som kunnat bli mamman slogs ihjäl? Har du inte läst om några hemska kvinnomisshandelsfall då? Som fallet Lotta till exempel.
Senast redigerad av Ajara 2019-10-29 kl. 07:12.
Citera
2019-10-29, 07:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Och då tycker du den bästa lösningen var att den som kunnat bli mamman slogs ihjäl? Har du inte läst om några hemska kvinnomisshandelsfall då? Som fallet Lotta till exempel.

Jo, men Lotta valde det ju själv. Ett barn väljer inte sina föräldrar. Idag har dessutom pappor en mycket stark ställning. T.o.m. om en pappa har misshandlat sitt barn och därför förlorat vårdnaden, så har han rätt till umgänge med barnet. Om barnet inte vill åka, och mamman inte vill släppa iväg det - så hämtas det med polis till pappan. Mamman kan dessutom förlora vårdnaden och boendet helt till pappan, p.g.a. "försvårande av umgänge" för den andra föräldern. Mamman är hjälplös, hon sitter i en rävsax, kan inte skydda sitt barn hur mycket hon än vill.

Ibland beslutar Tingsrätten, att pappan endast får ha umgänge med barnet på neutral plats med en kontaktperson närvarande. Men hur mycket skulle en liten socialtant ha kunnat göra mot Martin Jonsson? Om han hade blivit pappa, så hade det varit en katastrof både för barnet och barnets mamma (vem hon än var). Varken kvinnan eller barnet skulle bli fria från honom, och det är tveksamt om de skulle överleva särskilt länge... I sådana fall borde man nästan kunna överväga tvångssterilisering (och även av de kvinnor som har så dåligt omdöme, att de försöker bli gravida med honom).
Citera
2019-10-29, 09:04
Bannlyst
Citat:
Det här är säkert en förbjuden tanke, men det kanske var lika bra att det gick som det gick?

Citat:
I sådana fall borde man nästan kunna överväga tvångssterilisering (och även av de kvinnor som har så dåligt omdöme, att de försöker bli gravida med honom).

Dödsstraff eller tvångssterilisering av dålig frukt? Jo, jag tackar!
Martin hade inte sagt det bättre själv, som ett eko från 30-talet.
Senast redigerad av Krmkr 2019-10-29 kl. 09:06.
Citera
2019-10-29, 09:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Dödsstraff eller tvångssterilisering av dålig frukt? Jo, jag tackar!
Martin hade inte sagt det bättre själv, som ett eko från 30-talet.

Nej, för jag sa aldrig något om dålig frukt (antar att du med det menar rashygieniska aspekter), och ur den synvinkeln hade det inte varit några problem om de två fått barn - bara barnet omedelbart adopterats bort. De är/var ju blonda, vackra och hade god fysik i grunden båda två, att de sedan valt att förfula sitt utseende med diverse konstgjorda medel påverkar ju inte arvsanlagen. Jag tänkte nu på hur barnet skulle ha fått det, om det fått stanna hos sina biologiska föräldrar. Och den ungen hade man inte velat bli reinkarnerad som...

MJ har väl inga uttalade politiska åsikter åt något håll?
Citera
2019-10-29, 09:23
Medlem
Citat:
Nej, för jag sa aldrig något om dålig frukt (antar att du med det menar rashygieniska aspekter), och ur den synvinkeln hade det inte varit några problem om de två fått barn - bara barnet omedelbart adopterats bort. De är/var ju blonda, vackra och hade god fysik i grunden båda två, att de sedan valt att förfula sitt utseende med diverse konstgjorda medel påverkar ju inte arvsanlagen. Jag tänkte nu på hur barnet skulle ha fått det, om det fått stanna hos sina biologiska föräldrar. Och den ungen hade man inte velat bli reinkarnerad som...

MJ var SD-are ända ut i fingerspetsarna.
Citera
2019-10-29, 09:32
Bannlyst
Citat:

Så nu har din vurm för dödsstraff och tvångssterilisering fått sällskap av tvångsadoption.
Du går från klarhet till klarhet.

Make fascists afraid again!
Citera
2019-10-29, 12:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina
De var nog sjuka båda två. Inget i dessa två vuxna människors beteende var ju normalt! En man som hotar och slår en kvinna? En kvinna som blir slagen och hotad men inte lämnar situationen ? Sjuka beteenden.

Visst är det fråga om sjuka beteenden från båda hållen, det är ju bara att läsa sms-konversationerna för att inse att LR var i djup själslig obalans och det här var med stor sannolikhet något som hade pågått en bra tid redan innan hon träffade MJ för en välbalanserad psykiskt välmående kvinna inlåter sig inte till umgänge eller ens en date med en tatuerad anabolstinn mångårig fängelsekund.

Jag gissar att hon till slut hade hängt upp en stor del av sitt liv på relationen med MJ och var totalt oförmögen att se till sitt eget bästa trots misshandel och bråk/gräl och det är just där problemet ligger, alla kvinnor riskerar givetvis inte att råka ut för ett relationsdrama med en person som MJ men så fort det kommer in element av psykisk ohälsa i bilden så försämras förutsättningarna drastiskt för att träffa en bra vettig normal man men många kvinnor som mår psykiskt dåligt involverar sig tyvärr ofta med män som antingen är missbrukare, kriminella, psykiskt instabila osv och det finns otaliga exempel på detta.

Jag har gått igenom sms-trafiken kärleksparet emellan en gång till och det råder inget tvivel om att LR ville trots allt ha en kärleksrelation med sin blivande mördare ända in i det sista och det får nog betecknas som rent och skärt vansinne och den korta destruktiva kärleksrelationen med MJ blev ju också hennes undergång.
Citera
2019-10-29, 17:06
Medlem
Biologiska avvikelser, som på det gamla goda förskräckliga 1930-talet kallades rashygien, kan väl hos Martin visat sig som ett XYY syndrom, dvs en extra manlig kromosom. Finniga, bråkiga och ofta kriminella pojkar blev det av detta.
Enligt samma vetandes djupa källa ska det ha påvisats en motsvarande avvikelse hos kvinnor, (kromosombetingad?) som då ovillkorligen hamnade i prostitution. Det var den brottslighet kvinnor antogs utöva. Så det opererades flitigt i några år.
Vill inte påstå att Lotta skulle vara drabbad av någon fysiologisk störning, hon var väl i mycket en produkt av sin tid och omgivning.
Kanske skulle hon ha varit hjälpt av KBT - att bryta ett negativt handlingsmönster. Får uppfattningen att hon anade vartåt det barkade, men inte hade förmåga att ändra kurs.
Citera
2019-10-29, 20:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Den bästa lösningen är väl om kvinnan inte stannar med en sådan man? Men till och med förståndshandikappade får väl själv välja sin partner?
Citera
2019-10-29, 20:16
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
MJ var SD-are ända ut i fingerspetsarna.

Som Lottas svåger då.
Citera
2019-10-29, 20:51
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Den bästa lösningen är väl om kvinnan inte stannar med en sådan man? Men till och med förståndshandikappade får väl själv välja sin partner?

Tro mej när jag säger att när man lever dygnet runt med en psykopat så är det inte bara att packa kläderna och flytta ut eller för den del avsluta ett förhållande med en psykopat,Det är inte den fysiska misshandeln som är värst,sår läker och benbrott gror,nej det är den psykologiska misshandeln är värst att leva med,Du blir väckt mitt i natten med en kniv mot din strupe och en röst som väser i ditt öra att om du lämnar mej så kommer jag att hitta dej och det finns ingen kvinnojour i hela världen som kan gömma dej och om jag inte hittar dej så tar jag din familj och sen får man ordagrant veta vad han ska göra med din mor,far,syskon,syskonbarn och det här upprepas varje natt/dag efter det så vågar du inte gå på toaletten utan att be om lov,jo just ja,mellan allt det här så förklarar han med nöje att om du anmäler honom så får han max två månader på en öppen anstalt och dom två månaderna får du betala med ditt liv när jag kommer ut,Flytta/anmäla finns inte på kartan för dessa misshandlande kvinnor,jo och mellan alla slag och sparkar kan det hända att psykopaten är riktig go och älskvärd men det finns alltid en undermening i allt det goda vad som komma skall om du inte lyder och är en tacksam liten hora som ska vara glad att någon överhuvudtaget vill knulla en sån jävla ful och fet subba som du,och till slut så intalar du dej själv att han har nog rätt ,naturligtvis så är det så,det är mitt fel att han sparkar,slår och våldtar mej men imorgon ska jag bli världens bästa sambo men icke sa nicke,han hittar bara nya fel på mej som ursäktar hans misshandel,och det är då man önskar att han dödar dej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in