Citat:
Ursprungligen postat av
nikitalord
Ingen har väl skrivet man behöver ligga mellan eller i närheten av lastbilar.
Kolla du nästa gång hur mycket felvisning du har mot gps'n.
Stepway-el runt 100K är helt klart intressant för stadsgräns körningarna, ska det långpendlas genom skogarna på älgvägarna funkar gammal suv helt ok, tror nog de flesta som inte bor i storstad ändå räknar med att fortsätta ha minst två bilar i familjerna.
Nej! 105 km/h i toppfart räcker inte för motorvägskörning, då blir du inklämd mellan lastbilarna utan möjlighet att kunna köra om, du måste ha lite reserver under huven annars blir det farligt.
Vaddå
"inte behöver ligga mellan lastbilarna"???
Jag vet inte var dessa motorvägar du snackar om finns, där man kan ligga bakom en lastbil utan att ha en annan lastbil i röven!
- jag kör dagligen på E6/E20 i skåne dagtid då trafiken ligger tät, och ligger du bakom en lastbil där så har du en annan uppe i bagageluckan, och bakom den ligger en hel karavan med lastbilar, hela högra körfäletet är i stort sett fyllt med lastbilar, medan vänster körfält är fyllt med bilar som håller 110-130 km/h - med korta avstånd och små fria luckor som du måste utnyttja om du vill lämna höger körfält, - och konstant blir det plötsliga stopp och köbildning, och när det snabbt bromsas ner från 90-100/120 km/h till 10-20 km/h är det inte så kul att vara inklämd mellan två lastbilar!
Felvisningen på min Renault ZOE är 2 km/h, konstant över hela fartregistret.
102 på mätaren är 100 gps.