2019-10-29, 00:38
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag vet inte exakt hur det gick till när lagen gick igenom, men det har förbjudits prostitition förut i olika länder och då har det varit män som bestämt det.
Och även om kvinnor i politiken drev på lagen så har fortfarande majoriteten röstat för och där sitter fler män än kvinnor eller så är det ungefär lika fördelning bland könen.
Det finns en hel del män som är emot sexköp också. Jag anser inte att det går att skylla på en viss grupp människor här, de flesta är överens om det inte är önskvärt att ha bordeller i staden.

Då kan man fundera över vilka dessa män är, politiker med hög lön och status. Kommer du ihåg hypergami? Så med andra ord så bestäms reglerna ifrån en privilegierad position. De som bestämmer reglerna är inte berörda av problematiken. Kvinnor har varken förståelse för problemet eller problemet i sig. Då de flesta kvinnor kan fixa sex om de verkligen vill det i princip när de vill. Sen har de ju generellt ett mindre behov av experimentell äventyrs sex
Citera
2019-10-29, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför tycker du att män ska tycka om kvinnor?
Fråga: Tycker du att man som man ska tycka om kvinnor villkorslöst annars är man ynklig?

Sluta tro att ni kan bete er hur som helst och ändå kräva mäns gillande.

Ge mig en bra anledning till att inte hata judar och kvinnor

Jag gjorde faktiskt en omfattande studie kring det du beskriver. Den kommer snart publiceras på forum som du inte tar del av - det vill säga: vetenskapliga. Det visade sig att såna som dig (baserat på en kvalitativ studie) inte är attraktiva hos kvinnor.

Synd där, mannen, men ditt språkbruk visar tydligen att du är en extremt oattraktiv person hos kvinnor. Vilket såklart förklarar ditt ursinniga hat.

Fortsätt onanera i din ensamhet, du. Vi tänker (inte) på dig : - )))
Citera
2019-10-29, 00:57
Avslutad
Citat:
Ja faktum är att jag funderar på det ibland, även när jag inte skriver här. Vad som gör att det blir så tydligt att det handlar om just avsky mot kvinnor allmänt är det faktum att han inte har bekymmer med några andra samhällskostnader. De flesta människor retar upp sig på kostnaderna t.e.x kriminaliteten drar från budgeten. Där snackar vi pengar, som ökat enormt de senaste 10 åren. Allt från polisen, fängelser, personalen där, åklagare, advokater som staten betalar. Skadestånd till brottslingar o.s.v.
Men det är ju män som drar dessa kostnader, och då spelar det ingen roll antar jag.
Han är fruktansvärt uppenbar. Att han skulle vara nån gammal gubbe med familj tror jag inte på en sekund.

Ja och att det just är svenska kvinnor som det ska hämnas på och som ska bekämpas. Svenska kvinnor som utbildar sig, jobbar och verkligen tar ansvar för sin egen försörjning. OCH tar det absolut största ansvaret för barn och våra gamla och sjuka.

Graviditeter, "kvinnosjukdomar", kvinnodominerade jobb med dåliga arbetsvillkor kostar absolut. Något som svenska kvinnor kämpar med att förändra.

Dessa kvinnor är världens sämsta enligt de kvinnohatande asen här på forumet.

Jag vetefan vad de vill egentligen. Ena stunden pratar de om hur mycket de hatar den kvinnliga hypergamin. Andra stunden pratar de om att ta ifrån kvinnor alla deras rättigheter så att kvinnor verkligen blir beroende av män och tvingas till en extrem hypergami. Likt den man ser i länder med patriarkala samhällen.

Dessa män framstår som förvirrade, småaktiga och omogna.
Citera
2019-10-29, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Varför tycker du att män ska tycka om kvinnor? Det räcker väl att läsa i den här tråden för att se vilket förakt kvinnor har gentemot män. Jag tvivlar inte en sekund på att majoriteten av t ex Sveriges kvinnor skulle välja masskastrering av "odugliga" män (som föreslagits av några kvinnor i den här tråden) framför legaliserad prostitution.

Snälla du, ska du nu sitta och böla över det när det var du själv som provocerade fram det. "Våldtäkt på alla kvinnor" var väl ditt eget alternativ.

Var har jag visat förakt gentemot män i allmänhet? "Kul" också att du reagerar över visst förakt, men inte över annat, med tanke på hur vissa i denna tråden skrivit om kvinnor.

Citat:
Fråga: Tycker du att man som man ska tycka om kvinnor villkorslöst annars är man ynklig?

Korta svaret är nej. Och vice versa.

Citat:
Sluta tro att ni kan bete er hur som helst och ändå kräva mäns gillande.

Öhh.... Ok... Detsamma.

Citat:
Ge mig en bra anledning till att inte hata judar och kvinnor.

Du är vuxen nu. Vill du hata så hata.

Citat:
Judar och kvinnor får skärpa sig om de vill att vita män ska tycka om dem. Om ni inte vill det får ni stå ut med att vi hatar er, simple as that. Återigen, sluta kom och kräv en massa.

Du uttrycker dig ovanligt korkat inatt.
Citera
2019-10-29, 01:46
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja och att det just är svenska kvinnor som det ska hämnas på och som ska bekämpas. Svenska kvinnor som utbildar sig, jobbar och verkligen tar ansvar för sin egen försörjning. OCH tar det absolut största ansvaret för barn och våra gamla och sjuka.

Graviditeter, "kvinnosjukdomar", kvinnodominerade jobb med dåliga arbetsvillkor kostar absolut. Något som svenska kvinnor kämpar med att förändra.

Jag vetefan vad de vill egentligen. Ena stunden pratar de om hur mycket de hatar den kvinnliga hypergamin. Andra stunden pratar de om att ta ifrån kvinnor alla deras rättigheter så att kvinnor verkligen blir beroende av män och tvingas till en extrem hypergami. Likt den man ser i länder med patriarkala samhällen.

Idag förväntas kvinnor försörja sig själva, ingen har klagat på det.

Inte heller kämpar ni för att förändra kvinnors dåliga arbetsvillkor. Ni kämpar för att fylla landet med bidragstagande våldtäktsmän, vilket är prio ett och därmed försämra för alla andra, inklusive er själva.

Jag tycker mer det verkar som att kvinnor hatar sig själva..
Citera
2019-10-29, 01:48
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av design
Vilka andra lagar ligger kvinnor bakom, menar du? Källa krävs, annars kan du gärna knipa din käft, töntjävel.

Män skulle aldrig driva igenom en halvdan lag där det är tillåtet att sälja men inte köpa.

Bara sinnesförvirrade feminister kan driva igenom en sådan lag, så dra nåt gammalt över dig, gubbjävel.
Citera
2019-10-29, 04:13
Medlem
Var femte man i Tyskland köper regelbundet sex har jag läst uppskattningar om. Det finns alltså fler som kan göra det då och då. Inte förvånande med tanke på utbudet där. Sen är just FKK en helhetsupplevelse. Man kan hänga där en hel dag om man är ledig. Det finns sauna och bubbelpool. Det finns mat och dricka. Man kan få vanlig kroppsmassage. Man kan titta på alla nakna tjejer. Allt det utöver själva sexet. Så det är inget konstigt alls. Men jag håller med om att snabbisar med tjejerna på en kvart är lite skumt. Men alla gör inte så naturligtvis. Många tar längre stunder. Som jag själv. Just Oase är ett av de dyrare ställena också med många turister som besökare. Det finns mindre enklare ställen med billigare inträde. 30-40euro. Ibland 20 euro under happy hour. Där brukar tjejerna ha mycket stamkunder som återkommer. Där är det faktiskt mer som en kvarterspub eller nåt i den stilen. Detta är nåt helt annat än sunkig gatuprostitution. Det är därför många killar från Sverige tex besöker såna ställen också. Det är inget att förfasas över. När det gäller kondomkravet så blev det lag på kondom vid oralsex för ett par år sen. Även innan var kondom standard vid samlag på de allra flesta ställen. Fast man kan ofta få oralt utan kondom även idag inofficiellt. Vissa gjorde bara oralt med kondom även innan lagen. Tjejerna får bestämma själva. Det är inget tvång med nånting. Hallicken kan vara tjejens man eller pojkvän helt enkelt. Allt benämns hallick om inte kvinnan är helt allena.
Citera
2019-10-29, 07:26
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Jaså, jag trodde det var så enkelt att kvinnorna låg bakom sexköpslagen. Annars är det ju ganska bekvämt att kunna skylla på kvinnorna för det man känner för.

Nåja, jag ska tänka om på den punkten, det kanske inte är uteslutande kvinnornas fel trots allt. Ansvaret kanske delvis är männens också.

Ja, det finns alltid bögarna att skylla på annars. "Det är bögarnas fel" finns det väl en låt som heter?
Citera
2019-10-29, 07:33
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
Då kan man fundera över vilka dessa män är, politiker med hög lön och status. Kommer du ihåg hypergami? Så med andra ord så bestäms reglerna ifrån en privilegierad position. De som bestämmer reglerna är inte berörda av problematiken. Kvinnor har varken förståelse för problemet eller problemet i sig. Då de flesta kvinnor kan fixa sex om de verkligen vill det i princip när de vill. Sen har de ju generellt ett mindre behov av experimentell äventyrs sex

Det har du absolut en poäng i, de som bestämmer har varken problemet eller koll på verkligheten, och det gäller nästan inom alla områden där politiker beslutar.

Vad gäller experimentellt äventyrligt sex så tänker jag att många kvinnor visst har behov av det, fast med samma man, en man de tycker om. För att man ska vilja experimentera sexuellt vill man känna sig trygg med mannen man har sex med. En känslomässig koppling är viktig, iallafall för mig.
Vad jag vill ha fram är att kvinnor är inte mindre sexuella än män, könens sexualitet ser lite olika ut bara.
Citera
2019-10-29, 07:49
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Jo det är precis det jag har och därför förfasas jag. Jag har erfarat mer än vad jag vill av mäns "jag vill ha snabba ligg" sexualitet. Kanske därför jag avskyr den också, den tanken har aldrig slagit dig?

1) Jag vill också ha snabba ligg och jag är kvinna.

2) Det är ingen som tvingar dig att varken köpa sex eller sälja sex. Så varför bryr du dig om hur andra har sex?

Citat:
Sen är det inte så att det nödvändigtvis måste ha med kärlek att göra, vad jag pratar om här är alltså mäns sätt när de är på jakt efter sex. Jisses, så många gånger det blivit diskussion.
Om nån vill sova över och man säger "ja det går bra, du kan sova på soffan". Varför tror man inte att en menar vad en säger?

Till och med när man säger rakt ut "ja du kan hänga med men det blir inget sex, bara så du vet". "Nänä det är lugnt".
Och vad händer sen tror du?

Men vill du inte ha sex med män? Är du inte hetero?

Citat:
Ja faktum är att jag funderar på det ibland, även när jag inte skriver här. Vad som gör att det blir så tydligt att det handlar om just avsky mot kvinnor allmänt är det faktum att han inte har bekymmer med några andra samhällskostnader.

Du kanske ska fråga dig själv varför män inte gillar dig.

Citat:
Han är fruktansvärt uppenbar. Att han skulle vara nån gammal gubbe med familj tror jag inte på en sekund.

1) Jag är en (någorlunda) ung kvinna med familj och jag skulle definitivt köpa sex om alternativet fanns.

2) Det är inte bara "gamla gubbar" som köper sex utan också gamla tanter, unga kvinnor, unga män, par, alla sorters människor.

Citat:
Källa på det, tack! Låt mig gissa: du är född på 50-talet, lever ensam och FÖRSTÅR inte varför din fru och barn lämnade dig. Ditt nickname tyckte du, typ 2010, var fyndigt och har - eftersom du inte har några vänner - hållit dig fast vid.

Jag är född på 80-talet. Lever med man och barn. Har gott om vänner i alla åldrar även upp i 70 års åldern. Jag skulle vara stammis på en mans-bordell.

Citat:
Jag vet inte exakt hur det gick till när lagen gick igenom, men det har förbjudits prostitition förut i olika länder och då har det varit män som bestämt det.
Och även om kvinnor i politiken drev på lagen så har fortfarande majoriteten röstat för och där sitter fler män än kvinnor eller så är det ungefär lika fördelning bland könen.
Det finns en hel del män som är emot sexköp också. Jag anser inte att det går att skylla på en viss grupp människor här, de flesta är överens om det inte är önskvärt att ha bordeller i staden.

1) Men nu pratar vi väl om Sverige? Som jag redan har förklarat handlar det om Boomer feminism där man hatar män och vill smälla till dem.

2) Självklart vill 100% av männen ha bordeller. Det som säger att de är emot köper säkert sex utomlands.

Citat:
Jag gjorde faktiskt en omfattande studie kring det du beskriver. Den kommer snart publiceras på forum som du inte tar del av - det vill säga: vetenskapliga. Det visade sig att såna som dig (baserat på en kvalitativ studie) inte är attraktiva hos kvinnor.

Synd där, mannen, men ditt språkbruk visar tydligen att du är en extremt oattraktiv person hos kvinnor. Vilket såklart förklarar ditt ursinniga hat.

Fortsätt onanera i din ensamhet, du. Vi tänker (inte) på dig : - )))

1) Det beror på att inga män är attraktiva hos kvinnor. Det är männens resurser som är attraktiva. Jag har redan förklarat det här flera gånger.

2) Även män som räknas bland de mesta attraktiva i världen köper sex: idrottare, Hollywood stjärnor, politiker, VDar, presidenter. För att det är det enda sättet för dem att få ligga på sina egna vilkor på samma sätt som kvinnor får göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9

1) Det är ingen rättighet att bli omtyckt av män.

2) Du får lägga ner kakorna, gå till gymmet, och ställa upp på sex mer om du vill att män ska tycka om dig. Det är inte svårt.
Citera
2019-10-29, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är 25 % som säger det när de blir tillfrågade i en undersökning. Mörkertalet lär vara enormt.
Mörkertalet lär inte vara enormt i Tyskland eftersom dessa män inte gör något olagligt utan som du säger bara har en normal manlig sexualitet som innebär att ha sex med unga snygga tjejer.
Citera
2019-10-29, 08:52
Medlem
Därför männen har ett ansvar att kvinnor mår bra.

Om en man som är gift går till en prostituerad , förstör han relationen med sin fru och hon mår sämre.

Som kontrast en man som är gift måste göra saker så att hans fru mår bra.

Han måste samarbete med henne om det , och en sak är att han måste få henne att tycka om sig själv och sin kropp. Hur exakt han ska göra beror mycket på kvinnan eftersom kvinnor är olika.

Men vanliga saker är:

- Köpa presenter och blommor.

- Ge komplimanger och när man pratar så är målet att hon ska tycka om sig själv.

- Röra vid henne eftersom hon då lättare uppskattar sig själv.

- Inte försöka utnyttja henne ,utan ha en rättvis attityd.

- Inte överge henne när hon har problem.

- Sen måste hon få chans att hjälpa sin man också.

- Verka för ett samhälle där kvinnor är uppskattade.

- Ha som mål att ni ska gilla varandra.

- Inte kritisera hennes , om det inte är konstruktivt.

När män går till prostituerade tar de bort energi från kvinnor de har relationer med och kärleken sjunker drastiskt. Det blir i slutändan ingen vinst för mannen utan båda blir förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in