2019-10-28, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pankeborg
Det blir ju fantastiskt svårt att stjäla pengar från en stiftelse. Mycket lättare att bara starta ett bolag och skaffa investerare till någon ny galen idé, det har hon gjort massa gånger.

Jag tror inte enda syftet var pengar. Det var nog även ett försök att göra inträde i societeten. Stämpeln som nyrik flamsblondin rimmar illa med målet att bli världens mäktigaste kvinna.
Antingen för att imponera på ES eller för att hon vädrade stora pengar med tanke på hur generösa societetsfolket är med sina pengar när de skänker stora summor till välgörenhet. Förmodligen både ock.
Citera
2019-10-28, 21:16
Medlem
Kämpendahls avatar
Jag är fascinerad. Ska man leva som en miljardär kanske man ska skrapa ihop sin första miljard först. Bill Gates gjorde i vart fall så. Men en klart spännande taktik i alla fall att spela ekonomiskt oberoende för att nå sitt mål att bli världens mäktigaste affärskvinna. Flyger man i andra klass är det ingen som reagerar. Tar man privatjet och skapar rubriker blir blir man plötsligt intressant hos såväl gemene man som samarbetspartners. I min värld är det dock jämfört med att blåsa upp siffrorna i ett företag och därmed värdet och till slut blir det oundvikligt att det inte går att dölja att det bara finns luft bakom alltihop. En villa på 30 miljoner, no problem! Ett flashigt stort kontor mitt i centrum, nemas problemas. Och varför nöja sig med standardfirmabilar när man kan leasa Porsche. Man bara häpnar.

Nu när allt har fallit och det dessutom avslöjats att Löwengrip inte alls har 1,5 miljoner följare utan max några hundratusen så borde det rimligen göra att samarbetspartners inte vill betala henne 100000 bara för att "öppna sitt kylskåp" hemma i villan. Att profilera sin produkt på en blogg som bara har en bråkdel av det antal följare/besökare som utlovats och att medvetet ha lurat alla borde göra att intäkterna för bloggen lär sjunka.
Citera
2019-10-28, 21:26
Medlem
Vem är pojken det pratas om?
Citera
2019-10-28, 21:29
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av izi24
Vem är pojken det pratas om?
Pojken är Bellsans ex Hampus "Hajen" Jarlbo.
Smeknamnet Pojken kommer som jag förstått det från Instagramkontot Isaak Griplööv.
Citera
2019-10-28, 22:05
Medlem
Blondinbella börjar nästan tråka ut mig, faktiskt. Snart är hon lika beige som Balder Balles chinos. Vilket säkert passar honom perfekt.
Citera
2019-10-28, 23:20
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Är Isabella verkligen medveten om hur pass allvarlig situationen är?

Situationen? Du menar skvallret? Ta allt skvaller för just skvaller! Fakta är det desto mindre av i tråden...
Citera
2019-10-28, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
I år har Löwengrip Beauty AB halverat sin omsättning jämfört med förra året.

Löwengrip Invest AB:s omsättning består av reklamintäkter från Bellsans sociala medier.
Det är färre reklaminslag jämfört med tidigare.
Dessutom har bolagets VD dragit åt handbromsen.

Bolagen har problem. Det ser tom Bellsan

Enligt Alla Bolag har bolaget gått från 47,8 miljoner till 84,7 miljoner i omsättning. Hur du får det till en halvering blir jag osäker på.

Edit: Ursäkta mig - nu ser jag att du skriver i år. Hur det ser ut för 2019 har jag ingen aning om men en halvering från 84 till 42 miljoner är så klart något man måste anpassa sig efter.

Också enligt Alla Bolag har omsättningen ökat för Invest, vilket skulle kunna betyda att hon gör färre men mer lönsamma reklaminslag. Resultatet föll från fyra till en miljon. Där har du problemet.
Senast redigerad av Degenerated 2019-10-29 kl. 00:00.
Citera
2019-10-29, 00:37
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenerated
Enligt Alla Bolag har bolaget gått från 47,8 miljoner till 84,7 miljoner i omsättning. Hur du får det till en halvering blir jag osäker på.

Edit: Ursäkta mig - nu ser jag att du skriver i år. Hur det ser ut för 2019 har jag ingen aning om men en halvering från 84 till 42 miljoner är så klart något man måste anpassa sig efter.

Också enligt Alla Bolag har omsättningen ökat för Invest, vilket skulle kunna betyda att hon gör färre men mer lönsamma reklaminslag. Resultatet föll från fyra till en miljon. Där har du problemet.
Javisst. Infon om halverad omsättning postades i bloggen för några veckor sedan.
Målet för året var fördubblad årsomsättning, så något är definitivt på tok med kladdbolaget.
Citera
2019-10-29, 00:51
Medlem
Ja det är att missa målet grovt. Samtidigt är 40 miljoner i årsomsättning verkligen inte dåligt men jag antar att man måste mätta mage efter mun om man nu budgeterat med en omsättning på 160 miljoner.
Citera
2019-10-29, 01:39
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Javisst. Infon om halverad omsättning postades i bloggen för några veckor sedan.
Målet för året var fördubblad årsomsättning, så något är definitivt på tok med kladdbolaget.

Kladdprodukterna som erbjuds är troligtvis av undermålig kvalite och attraherar inte heller tillräckligt många kvinnor, konkurrensen är dessutom stenhård vad gäller skönhetsprodukter.

Varför välja hennes kladd när det finns bättre och mer namnkunniga produkter till ett i vissa fall både lägre men i andra fall likvärdigt pris?
Citera
2019-10-29, 01:53
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Degenerated
Ja det är att missa målet grovt. Samtidigt är 40 miljoner i årsomsättning verkligen inte dåligt men jag antar att man måste mätta mage efter mun om man nu budgeterat med en omsättning på 160 miljoner.

Det är vinsten storlek som är relevant, inte omsättningens storlek!
Citera
2019-10-29, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Kladdprodukterna som erbjuds är troligtvis av undermålig kvalite och attraherar inte heller tillräckligt många kvinnor, konkurrensen är dessutom stenhård vad gäller skönhetsprodukter.

Varför välja hennes kladd när det finns bättre och mer namnkunniga produkter till ett i vissa fall både lägre men i andra fall likvärdigt pris?

Ja, precis, jag kan inte tala för hur andra kvinnor väljer krämer, men för min del väljer jag på följande sätt:

1. Tidigare egen erfarenhet eller rekommendation från någon jag känner IRL på att något är bra för min hudtyp eller nåt jag har problem med. Alltså provar jag en kräm och den inte är exceptionellt bra köper jag den förmodligen aldrig mer. Om jag gillar en kräm och den är jättedyr kanske jag kommer att köpa den sällan, men jag har den i åtanke för tänkbart inköp. Hittar man något fantastiskt i rätt prisklass fortsätter man köpa den och då lockas man inte lätt av andra produkter alls.

2. Innehållsförteckning eller stora ord som jag tror på, under förutsättning att jag inte är fullt ut nöjd med den kräm jag har.

Punkt 2 skulle kunna passa en influencer – om den personen är trovärdig, alltså helst har typ helat sin egen hud med den eller är 90 och ser ut som 15 i hyn. Att jag skulle vilja köpa en kräm eller smink av en influencer bara för att de säger att den är bra är inte troligt. Influencers säger att allt är bra eller yttrar sig inte, ungefär. Så de som följer influencers goda råd är tonåringar och har ekonomi därefter, vilket är en tuff marknad eftersom de dels följer den coolaste och dels handlar rosa saker på HM för småpengar. Plus att de så klart inte behöver produkterna, eftersom de inte behöver krämer, utom möjligen om det hjälper mot acne. Så grejen är ju att ryktet skapas egentligen på hur bra krämen är. Jag vet inte hur bra Löwengrips produkter är för jag har aldrig köpt dem, varken till fullpris eller när de reades ut kraftigt på Matsmart. Jag såg dem, jag kollade in dem, jag köpte inte och därför vet jag inte hur kvaliteten är.

Har du provat dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in