Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2019-10-17, 10:32
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Så här står det i deras invandringspolitiska program från 2007:

https://sverigedemokraternaspartipro...tiskt-program/

Tidigare har de alltså iallafall haft som mål att dessa "arbetskraftsinvandrare" inte ska få uppehålla sig här.

Det är logiskt att vilja repatriera utomeuropeiska kulturer som inte är assimilerbara. Men det är nazistiskt att vara emot Mattias Karlssons val av kärlekspartner. Ungefär så tror jag att minst 95% av svenskarna resonerar innerst inne.
Citera
2019-10-17, 10:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Folk röstar på SD för att de vill slippa invandrarnas höga brottslighet och kostnad. De som ser invandrarnas hudfärg som ett problem röstar på NMR eller AfS.

Det finns ca 1,5 miljarder indier. Är det OK att 15 miljoner av dem flyttar hit om de "sköter sig"? Skulle det förändra Sverige och svensk kultur, värderingar och traditioner? Är det OK?

Om ja, är du medveten om att det i så fall vore ett folkmord?
Om nej, varför inte och var går gränsen samt vem bestämmer den?

Citat:
Ja, hade invandrarna varit kineser istället för araber och afrikaner så hade SD aldrig kommit in i riksdagen.

SD:s väljare vill inte skicka hem invandrare som sköter sig.

Då kommer andra partier som vill det växa och så småningom ta plats i riksdagen.

Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Det är logiskt att vilja repatriera utomeuropeiska kulturer som inte är assimilerbara. Men det är nazistiskt att vara emot Mattias Karlssons val av kärlekspartner. Ungefär så tror jag att minst 95% av svenskarna resonerar innerst inne.

Precis. Få tror jag har problem med en kärlekspartner. Däremot om man önskar bevara ett land med traditioner, kultur och värderingar som Sverige haft så måste man förr eller senare börja tala om nivåer av icke-svenskar i landet. Har vår generations ledare verkligen visavi tidigare och kommande generationer rätt att ge bort och förstöra vårt land/folk?
Citera
2019-10-17, 10:59
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Precis. Få tror jag har problem med en kärlekspartner. Däremot om man önskar bevara ett land med traditioner, kultur och värderingar som Sverige haft så måste man förr eller senare börja tala om nivåer av icke-svenskar i landet. Har vår generations ledare verkligen visavi tidigare och kommande generationer rätt att ge bort och förstöra vårt land/folk?

Det där med att bevara Sveriges kultur och värderingar är överspelat sedan åtminstone två decennier. Det går inte att vända utvecklingen nu även om vi börjar repatriera. Och ja jag är för fullskalig repatriering (av kulturer, inte etniciteter).

Nu handlar det om att hitta en ny ordning i syfte att skapa just ordning. NWO går inte att undkomma, vilket de globala arkitekterna bakom detta projekt är mycket väl medvetna om.
Citera
2019-10-17, 14:29
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Det där med att bevara Sveriges kultur och värderingar är överspelat sedan åtminstone två decennier. Det går inte att vända utvecklingen nu även om vi börjar repatriera. Och ja jag är för fullskalig repatriering (av kulturer, inte etniciteter).

Nu handlar det om att hitta en ny ordning i syfte att skapa just ordning. NWO går inte att undkomma, vilket de globala arkitekterna bakom detta projekt är mycket väl medvetna om.

Det låter som du givit upp? Tror du inte att repatriering av +2 miljoner invandrare från de mest dysfunktionella länderna hade gjort en sådan skillnad att man kunde återfått det normala Sverige? Jag inbillar mig att de norrmän, danskar, finländare, tyskar, polacker, holländare, britter osv som är här gillar och uppskattar våra traditioner och vår kultur.

Precis som du säger de som orkestrerat allting är väl medvetna om skadan de åsamkat oss. Istället för att ge upp och låta dem vinna borde vi inte anstränga oss ytterligare och göra allt i vår makt för att få behålla vår kultur? Med vår kultur avser jag så klart ingenting som har med kulturmarxismen att göra. Den tillhör "dem".
Citera
2019-10-17, 15:51
Citat:
Det låter som du givit upp? Tror du inte att repatriering av +2 miljoner invandrare från de mest dysfunktionella länderna hade gjort en sådan skillnad att man kunde återfått det normala Sverige? Jag inbillar mig att de norrmän, danskar, finländare, tyskar, polacker, holländare, britter osv som är här gillar och uppskattar våra traditioner och vår kultur.

Precis som du säger de som orkestrerat allting är väl medvetna om skadan de åsamkat oss. Istället för att ge upp och låta dem vinna borde vi inte anstränga oss ytterligare och göra allt i vår makt för att få behålla vår kultur? Med vår kultur avser jag så klart ingenting som har med kulturmarxismen att göra. Den tillhör "dem".

För det första tror jag inte på någon tvåmiljoners-repatriering Två miljoner har vi oavsett tagit emot sedan sekelskiftet. Sverige var redan då förstört. Jag skulle rösta för det, men tror inte på det.

Jag tror inte på kamp mot NWO. Det är ett globalt projekt och arkitekterna bakom är alldeles för mäktiga i jämförelse med motståndet, som är i det närmaste icke-existerande. De äger alla våra betydelsefulla politiker och SD släpps inte in i värmen innan de försäkrat sig om att SD är med på projektet (därav DÖ, JÖK, etc).

När man skriver som du blir man också svaret skyldig. Dvs man hamnar i fällan att man måste definiera vad som är svensk kultur. Det har hittills ingen lyckats med på ett övertygande sätt.

Pendeln har svängt men det har den gjort med arkitekternas tillstånd. Planen är att skapa nyordning med kaos. Kaoset är skapat, nu väntar nyordning och snart åker Åkesson till Bilderberg.

Beklagar om jag låter uppgiven men att bara ropa upp till kamp utan några som helst utsikter till vinst känns tämligen meningslöst, för att inte säga destruktivt.
Senast redigerad av Saito 2019-10-17 kl. 15:53.
Citera
2019-10-28, 18:54
Medlem
Citat:
Det finns ca 1,5 miljarder indier. Är det OK att 15 miljoner av dem flyttar hit om de "sköter sig"? Skulle det förändra Sverige och svensk kultur, värderingar och traditioner? Är det OK?

Om ja, är du medveten om att det i så fall vore ett folkmord?
Om nej, varför inte och var går gränsen samt vem bestämmer den?
Varför skulle det inte vara OK? Givetvis skulle det förändra Sverige och svensk kultur, värderingar och traditioner. Detta är inget problem, det går inte ens att undvika. Dessa saker förändras ständigt oavsett. Inget folk värderar sina traditioner tillräckligt mycket för att hålla fast vid dem bara för sakens skull.

Ett folkmord är handlingar som har som avsikt att förinta en etnisk grupp. Det gäller inte i detta fall, här är det isåfall bara en bieffekt. Så länge svenskarna skaffar barn med indierna och tar efter deras kultur helt frivilligt så finns det inget problem.

Citat:
Då kommer andra partier som vill det växa och så småningom ta plats i riksdagen.
Nej, det kommer de inte eftersom efterfrågan på denna politik är för liten.
Citera
2019-10-28, 19:10
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Varför skulle det inte vara OK? Givetvis skulle det förändra Sverige och svensk kultur, värderingar och traditioner. Detta är inget problem, det går inte ens att undvika. Dessa saker förändras ständigt oavsett. Inget folk värderar sina traditioner tillräckligt mycket för att hålla fast vid dem bara för sakens skull.

Ett folkmord är handlingar som har som avsikt att förinta en etnisk grupp. Det gäller inte i detta fall, här är det isåfall bara en bieffekt. Så länge svenskarna skaffar barn med indierna och tar efter deras kultur helt frivilligt så finns det inget problem.

Nej, det kommer de inte eftersom efterfrågan på denna politik är för liten.

Du har uppenbarligen inte klart för dig vad ett folkmord är.
Citera
2019-10-28, 19:23
Medlem
Citat:
Du har uppenbarligen inte klart för dig vad ett folkmord är.
Jodå.
"Folkmord, även kallat genocid, är avsiktliga och systematiska handlingar i syfte att helt eller delvis förinta en etnisk, religiös eller nationell grupp."

Enligt FN:s konvention så definierar någon av följande gärningar ett folkmord:

1. Att döda medlemmar av gruppen
2. Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
3. Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
4. Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
5. Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp.
Citera
2019-10-29, 01:15
Citat:
Varför skulle det inte vara OK?

Utmärkt fråga. Varför ska etnicitet bevaras?

Svar: Det finns ingen som helst anledning att bevara etniciteter. Blanda på!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in