• 1
  • 2
2019-10-06, 18:39
Medlem
För några veckor sedan kom SD:s gruppledare i Riksdagen med ett utspel på facebook om att han numera har ihop det med en halvindiska och publicerade fem bilder på henne. Häromdagen kom Mattias Karlsson med en av sina vanliga hatattacker mot alternativmedia på facebook där han bland annat påpekade att hans flickvän är intelligent och halvindiska och inte halvafrikan. Se bland annat:

https://pbs.twimg.com/media/EGC1K7qW4AAG0GS.jpg

Nu bryr jag mig inte om vem som är ihop med vem eller inte. Däremot har Mattias Karlsson ett uppdrag från väljarna där han har som jobb att stoppa och reversera det pågående biologiska befolkningsutbytet. Frågan är om det här kan leda till "kastrering" av partiet och att man nu kommer vara emot att afrikaner kommer hit men inte bryr sig om de mycket mer intelligenta asiaterna.

Bara under år 2017 kom det enligt Migrationsverkets statistik 10 860 indier till Sverige.

https://www.migrationsverket.se/download/18.4100dc0b159d67dc6146d5/1515053488342/Beviljade%20uppeh%C3%A5llstillst%C3%A5nd%202017.pd f

Vad jag förstår har Mattias Karlsson tänkt avgå från sin gruppledarroll inom kort och jag tror att det bästa för oss som bryr oss om befolkningsbytet vore att Karlsson i så hög grad som möjligt avlägsnar sig från politiken för att exempelvis satsa på kärleken.

Frågeställningar:
1. Kommer SD centralt göra sitt yttersta även framgent för att driva ut även mer högfungerande utomeuropeiska etniska grupper som indier ur landet, eller riskerar det här medföra att de tappar fokus?

2. Kommer motivationen hos partiets övriga företrädare att kämpa för utdrivning att påverkas?

3. Kommer väljarstödet påverkas?
Citera
2019-10-06, 19:39
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agge2
Däremot har Mattias Karlsson ett uppdrag från väljarna där han har som jobb att stoppa och reversera det pågående biologiska befolkningsutbytet.

Jag tror det är extremt få som röstar på Sd av den anledningen. Jag tror inte att speciellt många av dom ser det som du beskriver det. Exempelvis så var det ju en fullblodsneger som var med Åkesson vid förra valturnén.

Citat:
Frågeställningar:
1. Kommer SD centralt göra sitt yttersta även framgent för att driva ut även mer högfungerande utomeuropeiska etniska grupper som indier ur landet, eller riskerar det här medföra att de tappar fokus?

2. Kommer motivationen hos partiets övriga företrädare att kämpa för utdrivning att påverkas?

3. Kommer väljarstödet påverkas?

1. Sd kommer inte att arbeta för att driva ut människor pga sin etnicitet.

2. Finns nog inte många företrädare i Sd som arbetar för detta över huvud taget.

3. Väljarstödet kommer nog att vara på väg upp under ett antal år/val till. Jag tror att partiet kommer toppa en bit över 30%.

Det enda som kan få Sd att gå med på att försöka få ut folk beroende på etnicitet är om Afs kommer in och ges någon makt. Då kommer Sd att förhandla med Afs om en lösning där det verkar vara frivilligt men underlättande för såna som vill återvända. Kanske Sd till och med kommer vara med och driva igenom att sätta upp Återvandringsverket med Afs.

Men utan Afs så blir det inget av det du fantiserar om. Det blir på sin höjd utdragna diskussioner om skatter och Åkesson får sig en tillsägelse lite då och då när han skyller på invandringen.
Citera
2019-10-06, 19:46
Medlem
CyberIngmars avatar
Mattias Karlsson är för precis som SD öppen svenskhet. Ska vi tro msm fördomar har många sverigedemokrater thailändska tjejer. Jag kan inte tänka mig att Karlssons val av flickvän påverkar den stora skaran väljare.
Citera
2019-10-06, 19:48
Medlem
hajITs avatar
SD? Reversera befolkningsutbytet? Har du bott under en sten?

SD är för invandring, EU, Pride och befolkningsutbytet. Dom har varit öppna med det sedan valen 2014-2018.
Citera
2019-10-06, 20:12
Medlem
Nederlanders avatar
En låg nivå av invandring fördelat mellan världens länder är inget problem. Att skyffla in analfabeter ifrån MENA är det.

Sverige skulle ha samma system som USA där de högst utbildade och rikaste kan komma och bidraga till samhället.

Att MK har en en flickvän med utomeuropeiskt ursprung är inte ett problem.
Varför skulle det vara det?
Citera
2019-10-06, 20:23
Medlem
franges avatar
Jag tror du blandar ihop SD med AfS eller NMR nu.
Citera
2019-10-06, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nederlander
En låg nivå av invandring fördelat mellan världens länder är inget problem. Att skyffla in analfabeter ifrån MENA är det.

10 860 indier till Sverige på ett enda år är inget problem eftersom de inte är analfabeter? Hur många indier kan vi acceptera att ta emot per år för att det ska anses vara en "låg nivå"?

Citat:
Ursprungligen postat av frange
Jag tror du blandar ihop SD med AfS eller NMR nu.
Från början var väl snacket om "öppet svenskhet" ett "taktiskt" försök att få media att inte längre skriva att partiet är "rasistiskt". Vad är poängen med partiet om de inte verkar för att begränsa/reversera befolkningsutbytet annat än som en födkrok för människor som Mattias Karlsson?

Citat:
Ursprungligen postat av kalkryggar
Jag tror det är extremt få som röstar på Sd av den anledningen. Jag tror inte att speciellt många av dom ser det som du beskriver det. Exempelvis så var det ju en fullblodsneger som var med Åkesson vid förra valturnén.

Varför röstar folk på SD om inte för att begränsa/reversera befolkningsutbytet? För att de vill förbjuda burkor? Jag vet inte riktigt vad syftet kan ha varit med att ha med en subsaharier på turnén. Var det kanske ett förvirrat försök att "bevisa" för media att hans parti inte är "rasistisk"? Vinner partiet röster tror du på att ha subsahariska företrädare?
Citera
2019-10-06, 22:35
Medlem
Citat:
10 860 indier till Sverige på ett enda år är inget problem eftersom de inte är analfabeter? Hur många indier kan vi acceptera att ta emot per år för att det ska anses vara en "låg nivå"?

Från början var väl snacket om "öppet svenskhet" ett "taktiskt" försök att få media att inte längre skriva att partiet är "rasistiskt". Vad är poängen med partiet om de inte verkar för att begränsa/reversera befolkningsutbytet annat än som en födkrok för människor som Mattias Karlsson?

Varför röstar folk på SD om inte för att begränsa/reversera befolkningsutbytet? För att de vill förbjuda burkor? Jag vet inte riktigt vad syftet kan ha varit med att ha med en subsaharier på turnén. Var det kanske ett förvirrat försök att "bevisa" för media att hans parti inte är "rasistisk"? Vinner partiet röster tror du på att ha subsahariska företrädare?
Folk röstar på SD för att de vill slippa invandrarnas höga brottslighet och kostnad. De som ser invandrarnas hudfärg som ett problem röstar på NMR eller AfS.
Citera
2019-10-06, 22:52
Medlem
kalkryggars avatar
Citat:

Nu vet jag inte om mannen var från Subsahariska Afrika? Är det bara något du slänger dig med eller vet du detta?

Men Ja, jag tror partiet vinner röster på att ha med olika etniciteter på högre positioner. Skall jag vara helt ärlig så vet jag inte en enda svensk som går ut med att hen röstar på Sd. Men jag vet flera stycken invandrare som är öppna med det. Dessa invandrare kommer ifrån Iran, irak med mera.

Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Folk röstar på SD för att de vill slippa invandrarnas höga brottslighet och kostnad. De som ser invandrarnas hudfärg som ett problem röstar på NMR eller AfS.

Exaaakt!

Erhmmf... just så tror jag med.
Citera
2019-10-06, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda

Du tror att "de flesta" eller i vart fall en hög andel av de som röstar på SD inte har något som helst problem med att det kommer hit människor från etniska grupper med låg brottslighet och hög arbetsmoral som exempelvis kineser eller vissa andra etniska grupper? De 10860 indierna per år skulle lika gärna ha kunnat vara dubbelt så många per år?

Däremot vill de som röstar på SD att samtliga subsaharier ska ut för att de rent statistiskt har en ökad benägenhet att fällas för brott och låg förvärvsfrekvens? Eller ska bara de utomeuropéer som begår brott över en viss allvarlighetsgrad kastas ut enligt SD:s väljare?
Citera
2019-10-06, 23:23
Medlem
BloodRedMoons avatar
Nej, väljarstödet kommer inte att påverkas (tyvärr). SD-väljare bryr sig generellt sett inte om ras/etnicitet överhuvudtaget (många rasblandar själva), så Mattias val av partner har ingen betydelse.
Citera
2019-10-07, 00:31
Medlem
Citat:
Du tror att "de flesta" eller i vart fall en hög andel av de som röstar på SD inte har något som helst problem med att det kommer hit människor från etniska grupper med låg brottslighet och hög arbetsmoral som exempelvis kineser eller vissa andra etniska grupper? De 10860 indierna per år skulle lika gärna ha kunnat vara dubbelt så många per år?

Däremot vill de som röstar på SD att samtliga subsaharier ska ut för att de rent statistiskt har en ökad benägenhet att fällas för brott och låg förvärvsfrekvens? Eller ska bara de utomeuropéer som begår brott över en viss allvarlighetsgrad kastas ut enligt SD:s väljare?
Ja, hade invandrarna varit kineser istället för araber och afrikaner så hade SD aldrig kommit in i riksdagen.

SD:s väljare vill inte skicka hem invandrare som sköter sig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in