Citat:
Ursprungligen postat av
hackelsta
Hallå där.
Jag har nu hängt framför you tube och sett " Spökjakt Sverige " " Laxton " och börjar bli mer fundersam. Även jämfört med Amerikanska spök jägare.
Man kan ju definitivt konstatera att dom Amerikanska händer det otroliga saker, som t.ex möbler flyttar sig å märkliga röster. Medans dom svenska utredningarna är mer blygsamma.
Om jag nu trots allt skulle vilja tro på vissa händelser så är dom svenska defenetivt mer trovärdiga än dom Amerikanska.
Skulle vara intressant och höra era åsikter just om detta

Med vänlig hälsning Hasse
Jag är ytterst skeptisk till alla de där spökjägarprogrammen som finns. Speciellt de amerikanska.
Även alla svenska på youtube där de springer omkring med diverse elektronisk utrustning som påstås kunna detektera spöken. Speciellt sk EMF-mätare, dessa mätare mäter helt enkelt elektromagnetiska fält. Sådana fält som finns runt alla elektriska apparater. För att få någon som helst trovärdighet genom att använda dessa måste all ström och mobiler i området stängas av samt måste mätaren placeras i en faradays-bur. Detta är en metallbur som utestänger alla dessa fält. Då har man eliminerat alla elektriska källor till ev utslag. Om den fortfarande ger utslag vill jag gå genom dess kopplingsschema för att se om den är felkonstruerad.
Om jag inte hittar något fel, kan jag gå med på att den ev kan detektera spökens närvaro och att det är värt att undersöka ytterligare. (Jag är utbildat elektronikingenjör)