2019-10-28, 16:06
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför tror du att HD antagligen inte ville träffa LW när de ändå verkar ses?
Tror du att HD inte har någon egen vilja utan låter SD bestämma allt?
Eller tror du att både HD och SD inte kan säga ifrån om vem de vill träffa?

OM du hade läst loggen så hade du vetat
att de var på FTF-jakt och att LW
kontaktade dem och ville samarbeta.

Läs loggen så kan vi diskutera sedan.
Citera
2019-10-28, 17:09
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Du menar alltså att det är LW:s eget fel att hon blev mördad.
Du tycker inte att det är mördaren det är fel på.

Vem vet hur många vänner LW hade, vare sig det handlar om kvinnor eller män?
Du som inte känner henne eller Blessedfruit?

Det verkar som om LW står stilla vid sidan om och SD och HD springer efter och förbi henne.
Varför sprang de efter henne om de inte ville se henne?
De kanske kunde ha valt en annan väg i så fall.

Antingen har du ett otroligt kvinnohat rent generellt och här i tråden får du utlopp för dina aggressioner.
Eller också har du blivit nobbad av LW (det verkar ju ha hänt en hel del personer) och är hatisk mot henne av den anledningen.

När jag läser S-J utklippta citat blir jag väldigt övertygad om att det handlar om just det du tar upp: aggressioner i allmänhet och aggressioner i synnerhet mot kvinnor.

Jag kan inte se en vettig anledning till att Snoris skulle kunna ha en möjlighet att angripa det Blessedfruit säger sig veta om L*ena.

Snoris kommer ju inte med ett enda argument varför Blessedfruit inte skulle kunna veta det h*n hävdar och varför han själv vet bättre.

Istället för argument så handlar det om att Blessedfruit "fjärmar sig från sanningen," den som Snoris vet bättre än L*enas vän. Dessutom "gnäller" Blessedfruit för att h*n "ständigt måste tillrättavisas".

Man häpnar över att en person som aldrig träffat L*ena eller någon annan av de inblandade menar sig känna L*ena bättre än Blessedfruit som känt L*ena sedan mer än tjugo år. Dessutom vet Snoris vad som har hänt innan mordet eftersom han hävdar att L*ena hade en aktiv roll i sin död. Det vet dock inte Blessedfruit alls något om enligt Snoris.

Så föraktet för de kvinnor som Snoris tror sig finnas bakom nicken i tråden och som han kallar batikhäxor, kaffeskvallrande kärrringar, kaffesumps spågummmor mm sträcker sig alltså även till brottsoffret som också är en kvinna.

Snoris citat som du citerat i ditt inlägg:

Citera
2019-10-28, 17:16
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, han är verkligen oblyg i sina kommentarer, särskilt med tanke på att han har egen familj.
O ja! Kommentar i gästbok av L*na, 2004-12-05:
"Tack för ett trevligt dyk! Nästa gång ska jag försöka dra lite mindre luft. Vette tusan varför jag flåsade så "
Citat:
Är väldigt nyfiken på hur du listade ut pseudonym D*vid K*rlsson!
Känner igen initialerna...DK.
Tror att @letsdoit har lagt ut inlägg av DK i tråden.
Använd sökfunktionen och skriv in Yoda och du får upp DK.
Citera
2019-10-28, 17:23
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
O ja! Kommentar i gästbok av L*na, 2004-12-05:
"Tack för ett trevligt dyk! Nästa gång ska jag försöka dra lite mindre luft. Vette tusan varför jag flåsade så "

Ja, det kan väl ändå inte räknas till "jargong" att skriva på det viset. Inte en gång, utan ständigt...

Citat:
Tror att @letsdoit har lagt ut inlägg av DK i tråden.
Använd sökfunktionen och skriv in Yoda och du får upp DK.

Tack!
Hm, det sätter mina misstankar på plats.
Citera
2019-10-28, 17:28
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
OM du hade läst loggen så hade du vetat
att de var på FTF-jakt och att LW
kontaktade dem och ville samarbeta.

Läs loggen så kan vi diskutera sedan.
Jag hittar inte i geo-loggen.
Du verkar mena att du vet att de inte ville träffa LW men uppenbarligen inte klarade att säga ifrån.
Citera
2019-10-28, 17:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jag hittar inte i geo-loggen.
Du verkar mena att du vet att de inte ville träffa LW men uppenbarligen inte klarade att säga ifrån.

Du ser väl på deras kroppsspråk vad de
tycker? SD ser besvärad ut och ser
beskyddande ut mot.HD. HD ler tappert
mot kameran.

De var på en allmän plats. Skulle de ha
förbjudit henne att vara där? Då hade hon
väl anmält dem för det?
Citera
2019-10-28, 17:44
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Där ser man.
Undra hur många denna Yoda/Stefan har varit otrogen med under sitt äktenskap med Hanna.
Han har uppenbarligen flirtat och roat sig både före och efter att han lovade HD evig trohet - notoriskt otrogen. Här ytterligare en tjej som han erbjuder en speciell godsak:
https://www.dykarna.nu/guestbook/6598/sida-12.html
https://www.dykarna.nu/guestbook/6598/sida-17.html
Citera
2019-10-28, 18:47
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Han har uppenbarligen flirtat och roat sig både före och efter att han lovade HD evig trohet - notoriskt otrogen. Här ytterligare en tjej som han erbjuder en speciell godsak:

Once a cheater always a cheater uttrycket stämmer på SD. Det var bra att HD lämnade honom till slut. Jag hoppas att hon inte är inblandad i mordet för barnens skull.
Citera
2019-10-28, 18:49
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att DU som de facto inte känner NÅGON inblandad är den som har inåt H-E fel! Det kan du aldrig tänka dig?

Har du möjligt egna negativa erfarenheter av kvinnor (mamma, syster, flickvän, fru) som bidrar till ditt kvinnohat som du helt oförblommerat och massivt kanaliseras ut på Lena.

Vad gäller att känna LW så känner jag dom sidor hos LW som är relevanta för mordet bättre än vad hennes vänner gör.

Det finns flera anledningar till detta.
- En är att jag haft ett djupare intresse av att lära känna dom delarna av hennes person.

- En annan är att en utomståendes objektivitet är suverän någon som är emotionellt korrumperad tidigare föreställning den bild föremålet för intresset visat upp.

- En ytterligare är att dom närmaste självfallet är dom som Lena varit mest orolig för att den förödmjukande sanningen ska avslöjas för.

Dom bästa exemplen på närhets- korruption är den av LW till blindhet förtrollade Sh.Holmes och Blessed "Lena hade många kvinnliga vänner" fruit.

Dom 2 bör efter vad som framkommit ställa sig frågan hur väl dom faktiskt kände Lena. Som nog andra närstående bör ställa sig frågan.

Hur väl man känner någon är inte nödvändigtvis avgjort antal tillfällen man fysiskt träffats eller för den del pratats vid.

Och vet du vad jag tror. Att bråken accelererade av att LW blev avslöjad i den religiösa bygden. SD och HD bar inte samma skam och ville försöka gå vidare. Olyckligtvis är det så att en man som bedragit sin fru ses med blidare ögon då det tyvärr inte är allt för ovanligt.

Lena som vigselförrättaren är den som inte kan ses med lika blida ögon då det sticker ut som synnerligen ovanligt att en kvinnlig pastor hoppar i säng med maken till grannen hon vigt.

Därför är det sannolikt så att Lena gjort sig omöjlig då hon blev lämnad ensam kvar bärande hela skammen på betesvägen där flera församlingmedlemmar bor. Hur skulle Lena Wesström kunnat bo kvar och sett grannarna i ögonen varje dag är för mig en gåta ?

Kvinnohat. Vad får du det ifrån?
Det kan jag lova dig, att dom som känner mig, rimmar väldigt illa med min person.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-28 kl. 19:29.
Citera
2019-10-28, 19:27
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Tycks finnas hur mycket som helst....

"Fy fan vad du är sexig i våtis!"

https://www.dykarna.nu/guestbook/6598/sida-10.html
Citera
2019-10-28, 19:38
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Tycks finnas hur mycket som helst....

"Fy fan vad du är sexig i våtis!"

https://www.dykarna.nu/guestbook/6598/sida-10.html
Håller med om att det är äckligt. Det är en skymf mot oss män. Någon i SD sällskap borde sätt stopp för hans gubbsjuka då han har en familj att värna och barn att vara bra förebild för. Det är illa om inte andra män har kurage att sätta stopp för honom. Han flörtar väl inte ensam jämt?
Citera
2019-10-28, 20:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Håller med om att det är äckligt. Det är en skymf mot oss män. Någon i SD sällskap borde sätt stopp för hans gubbsjuka då han har en familj att värna och barn att vara bra förebild för. Det är illa om inte andra män har kurage att sätta stopp för honom. Han flörtar väl inte ensam jämt?

Här har du faktiskt en poäng. Om man tar JG som exempel så blev han arg på både SD och LW tydligen när deras affär uppdagades.

Han ska ha brytt sig om HD:s känslor sägs det. Varför sa han inte ifrån när SD flirtade med andra kvinnor då? Vad har man annars vänner till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in