2019-10-28, 14:24
Medlem
Killen som gillar att rigga bilder med döda djur finner njutning av att skicka dolda budskap. Det kan väl ingen i denna tråd ha missat? Jag tänker att när han tog tag i att laga minis cache, så handlade det om att berätta för familjen W att han hade "rätt" att laga den, "särskilt" när det var pojkens födelsedag OCH på årsdagen för upptäckten av LWs försvinnande. Handlingen är så sjuk och visar att SD har en allvarlig störning som resulterar i idiotiska handlingar i syfte att förorsaka effekter som smärta, rädsla, vämjelse och sorg hos andra. Om han hade bett JG skriva att cachen var iordningställd, så hade det sett mycket bättre ut, men den sjuka sidan i SD gör att han vill berätta för hela världen att just HAN har fixat cachen.

Karln är inte frisk och han sitter häktad på Sannolika skäl för mord.
Det finns en snorig trådis som menar att "LW hade en aktiv roll i händelseförloppet" och jag börjar fundera på om den snoriga behöver medicin.
Citera
2019-10-28, 14:38
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jodå, jag fattar. Jag fattade redan de första hundra gångerna. Jag menade väl mest att när det vanemässigt upprepas tillräckligt många gånger så tillför det till sist kanske inte så fantastiskt mycket till samtalet.

Visst händer det att jag blir irriterad, men kanske mer då på nivån på samtalet än på innehållet i de negativa beskrivningarna.

Det händer säkert att jag tar saker personligt också, men det gäller knappast den krystat plumpa typen av uttalanden från postare med penisen mitt i pannan och liknande. Det gäller i så fall mer uppriktiga påståenden från seriösa postare och i fall då det verkligen finns substans i det som sägs.

Jag tror förresten att det kan vara bra att ta saker personligt ibland. Äkta engagemang kan leda till mer intressanta samtal. Pajkastning och stereotypa attityder däremot leder sällan till något spännande.

Det blir tyvärr mychet upprepningar när människor känner att det som de skriver inte accepteras utan ständigt ifrågasätts.

Om skribenter kunde respektera olika syn och åsikter utan att konstant motsäga varandra skulle inte detaljer om Lena ständigt och vanemässigt upprepas.

Som det nu är pågår ett krig mellan två sidor och vilka som har rätt istället för att alla bara accepterar att det tycks och tänks olika om Lena och det är inget fel i det.
Citera
2019-10-28, 14:47
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det blir tyvärr mychet upprepningar när människor känner att det som de skriver inte accepteras utan ständigt ifrågasätts.

Om skribenter kunde respektera olika syn och åsikter utan att konstant motsäga varandra skulle inte detaljer om Lena ständigt och vanemässigt upprepas.

Som det nu är pågår ett krig mellan två sidor och vilka som har rätt istället för att alla bara accepterar att det tycks och tänks olika om Lena och det är inget fel i det.

Jag håller med om din beskrivning. Det vore bara lite mindre tröttsamt om alla nöjde sig med att acceptera våra olika ståndpunkter och i stället fokusera på viktigare saker, som att lista ut vad som hände.

Det är helt ok för mig att vi tänker olika här i tråden.
Citera
2019-10-28, 15:01
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Att inte du förstår att ditt vanemässiga ignorerade av dom svårigheter LW hade som gav mördaren motivet till mordet är orsaken till att det måste tjatas om det. Det visar om och om igen på att du lider av samma brist på konsekvenstänk som gjorde att LW hamnade i svårigheter.

Om du slentrianmässigt fjärmar dig från LW,s aktiva roll i händelseförloppet så ska du inte gnälla att andra är envisas med att ständigt rätta dig. Oavsett det är omedvetet (dum) eller medvetet är det likväl en lögnaktig bild då du utelämnar vitala delar.

Det gör du (och flera medsystrar) beroende på en stereotyp kvinnosyn om femininum som godhjärtad och underlägsen den hjärtlösa mannen. Har många ggr ställt frågan om ni är medvetna vilket tråd ni befinner er i.

Vad har du fått det ifrån att LW hade citat: "många kvinnliga vänner"?
Förstår du inte att lögnen provocerar till det som du upprörs över?

Vad har du det ifrån att "han bedyrade Lena att det skulle bli de två?

LW,s rena hjärta igen.

Den godhjärtade ängeln LW försökte få ondskefulla mästermanipulatören att avslöjas och brännas i ljuset av sanningen. Ojojo. Här är tant Blessedfruit riktigt upp i det blå och far.

Det var LW,s ofelbara bild av sig själv som hon inte förstod blev avslöjat iom anmälningarna. Försöket att ta tillbaka anmälningarna för att "det kunde bli värre" var när hon insåg att det blev "mycket värre" då hon i sin iver att klämma åt SD i oförstånd avslöjat sitt dubbelspel inför bådas familjer. Dvs hela bygden, vilket var katastrof för den präktiga ofelbara pastor Lena.

Att hon i total brist på konsekvenstänk försökte "prata ut" med HD visar på vilka bristande sociala insikter LW hade och vad som ligger till grund för mordet.

Ni som är gifta kan föreställa er att med blodiga öppna sår prata "ut" med den sk, vän som med din man/fru smygit bakom din rygg och fulknullat i några år. Läs en gång till, sakta.

Tror många med mig villveta vad konflikterna som gjorde att Lena slutade som pastor handlade om?

Har tanken slagit dig att HD och SD nu pratat ut om saken och behöver tid att läka och att det är LW som "ångar på som inget hänt"?

Bild på vem som stod för ångandet:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg

Kan ha fel i delar av mina teser men du och dina lika galna (bla, knäppnöten) genus-systrar har inåt H-E fel i beskrivningen av relationerna.

Edit: Vissa av Blessedfruits citerade poster är kortade. Det står envar fritt att klicka tillbaka vid misstanke om att det påverkat innebörden av Blessedfruits bild av LW.

Jisses vad du tar i! Jag blir verkligen inte klok på dig. Ibland verkar du vilja diskutera på riktigt, men bara ibland.

Alltså, missförstå mig rätt nu, jag är inte intresserad av att få reda på vem du är, men jag försöker förstå hur du funkar. Jag får inte ihop det. De flesta postare känns begripliga, jag får en bild av någon som skriver och får tankar om varför de skriver som de gör. Det hjälper mig att tolka det som skrivs. Men med dig är det ta mig tusan helt omöjligt. Jag får inte ens upp en rimlig arbetshypotes att gå på. Det stämmer inte för mig. Jag fattar inte vad du är ute efter. Du verkar vilja provocera (men lyckas väl så där). Samtidigt verkar du vilja delta i samtalet ibland.

Jag tycker att det skulle vara enklare att ta dig på allvar om du taggade ner lite.
Citera
2019-10-28, 15:24
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Om du slentrianmässigt fjärmar dig från LW,s aktiva roll i händelseförloppet så ska du inte gnälla att andra är envisas med att ständigt rätta dig.
Du menar alltså att det är LW:s eget fel att hon blev mördad.
Du tycker inte att det är mördaren det är fel på.

Citat:
Vad har du fått det ifrån att LW hade citat: "många kvinnliga vänner"?
Förstår du inte att lögnen provocerar till det som du upprörs över?
Vem vet hur många vänner LW hade, vare sig det handlar om kvinnor eller män?
Du som inte känner henne eller Blessedfruit?

Citat:
Bild på vem som stod för ångandet:
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/7be71c67-01f9-4373-9fa3-d97486abd0be_l.jpg
Det verkar som om LW står stilla vid sidan om och SD och HD springer efter och förbi henne.
Varför sprang de efter henne om de inte ville se henne?
De kanske kunde ha valt en annan väg i så fall.

Antingen har du ett otroligt kvinnohat rent generellt och här i tråden får du utlopp för dina aggressioner.
Eller också har du blivit nobbad av LW (det verkar ju ha hänt en hel del personer) och är hatisk mot henne av den anledningen.
Citera
2019-10-28, 15:33
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann

Det verkar som om LW står stilla vid sidan om och SD och HD springer efter och förbi henne.

Antingen har du ett otroligt kvinnohat rent generellt och här i tråden får du utlopp för dina aggressioner.
Eller också har du blivit nobbad av LW (det verkar ju ha hänt en hel del personer) och är hatisk mot henne av den anledningen.

Måste man älska LW och försvara allt hon gjorde
för att få skriva här och för att få tycka att det är
hemskt att hon blev mördad?
Citera
2019-10-28, 15:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Inte är du ovetande att ni är några batik-tanter som grov-filar (rasp) dom pusselbitar som inte passar i puzzlet Lena Wesström

Då du är få-radigt kortfattad och reflexmässigt opportun mot mycket av det som inte framförs av kvinnor vore det intressant att höra hoppsans egna idéer om hur mordet på Wesström gått till?
Jag tror att SD mördade LW, ivrigt påhejad av HD.
Antingen har hon ställt det som ett tydligt villkor för att gå tillbaka till SD eller så har hon antytt det och SD har fattat vinken.
I det senare fallet kan det svårt att få henne fälld för mord.
Om det har varit ett uttalat villkor från hennes sida så kan det också vara svårt men jag tror att SD gärna golar på henne den dag han verkligen fattar att han sitter illa till.
Fast det är nog rätt långt till den dagen.
Kanske det blir dags efter tingsrättsförhandlingarna men innan fallet tas upp i hovrätten.

Det är naturligtvis spekulation att mordet leder till åtal och fällande dom för SD.

HD:s krav/önskemål uppfylldes och de blev som ler och långhalm efter mordet.
Citera
2019-10-28, 15:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan inte i min vildaste fantasi se mig själv i hans situation (oskyldig eller inte) att varken laga sonens cache på den dag då han förlorade sin mamma på det värsta sättet man kan tänka sig eller att besöka vare sig hennes grav eller hennes minnesplats på dödsdagen och sedan skriva ut det i en logg.

Det kallar jag hänsynslöst, omdömeslöst och helt distanslöst.
Det håller jag med om helt och hållet.
Som misstänkt (skyldig eller oskyldig) borde han ligga lågt och inte provocera dem som blivit lidande av mordet.
Citera
2019-10-28, 15:37
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:

Om du gör dig besväret att läsa loggen från när
fotot togs så ser du att det var LW som tog
kontakt med dem och tydligen inte fattade,
eller respekterade att HD antagligen inte ville
ha något med LW att göra.
Citera
2019-10-28, 15:39
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Det håller jag med om helt och hållet.
Som misstänkt (skyldig eller oskyldig) borde han ligga lågt och inte provocera dem som blivit lidande av mordet.

Han kanske hade dåligt samvete och ville
hjälpa AW?
Citera
2019-10-28, 15:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om du gör dig besväret att läsa loggen från när
fotot togs så ser du att det var LW som tog
kontakt med dem och tydligen inte fattade,
eller respekterade att HD antagligen inte ville
ha något med LW att göra.
Varför tror du att HD antagligen inte ville träffa LW när de ändå verkar ses?
Tror du att HD inte har någon egen vilja utan låter SD bestämma allt?
Eller tror du att både HD och SD inte kan säga ifrån om vem de vill träffa?
Citera
2019-10-28, 15:55
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det du skrev om beteendet utifrån att han är skyldig , det kan jag hålla med om.

Däremot inte det du skrev i händelse av att han oskyldig, där tycker vi olika och det är inte så mycket att orda om.

Nej, man får tycka och tro olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in