Citat:
God morgon!
Det finns säkert flera personer här inne som följer tråden med stort intresse men som inte vågat / velat säga något. Ämnet berör. Men debattklimatet har länge varit under all kritik. Visst, detta är Flashback, men här inne var man länge extra aggressiv & benägen att halshugga folk som kanske hade kunnat bidra med fler pusselbitar.
I de flesta mordtrådar brukar ju de flesta pusselbitar falla på plats inom en viss tid. Men här fattas det fortfarande flera stycken efter så här pass lång tid. Jag har inga personliga kopplingar till familjen, men jag är säker på att någon där ute kanske kommer våga börja prata tids nog.
Sektspåret är en möjlig pusselbit. Finns det några sådana spår i polisens maskade utredning?
Finns det tidigare inlägg som avfärdats som kan bidra med mer info utifrån det vi vet idag?
Jag hade gärna försökt gå igenom de (mer seriösa) inlägg från förr som berör sektbiten. Men istället för att uppfinna hjulet på nytt så hade det varit intressant att höra vad ni etablerade debattörer kommit fram till hittills. Med fokus på familjens religion / livsåskådning då. BurlovsRicky var det enda nick jag själv kom ihåg som tidigt antydde Sc.
Det finns säkert flera personer här inne som följer tråden med stort intresse men som inte vågat / velat säga något. Ämnet berör. Men debattklimatet har länge varit under all kritik. Visst, detta är Flashback, men här inne var man länge extra aggressiv & benägen att halshugga folk som kanske hade kunnat bidra med fler pusselbitar.
I de flesta mordtrådar brukar ju de flesta pusselbitar falla på plats inom en viss tid. Men här fattas det fortfarande flera stycken efter så här pass lång tid. Jag har inga personliga kopplingar till familjen, men jag är säker på att någon där ute kanske kommer våga börja prata tids nog.
Sektspåret är en möjlig pusselbit. Finns det några sådana spår i polisens maskade utredning?
Finns det tidigare inlägg som avfärdats som kan bidra med mer info utifrån det vi vet idag?
Jag hade gärna försökt gå igenom de (mer seriösa) inlägg från förr som berör sektbiten. Men istället för att uppfinna hjulet på nytt så hade det varit intressant att höra vad ni etablerade debattörer kommit fram till hittills. Med fokus på familjens religion / livsåskådning då. BurlovsRicky var det enda nick jag själv kom ihåg som tidigt antydde Sc.
God morgon till dig !!
Och tack för ditt svar.
Jag håller med dig om att klimatet i just denna tråd har långa stunder varit tuff och aggressiv.
Och jag skall självfallet inte skylla ifrån mig, utan en del av det tuffa klimatet har såklart även kommit från mig.
Vi är ett gäng med ganska starka åsikter, och som vägrar att släppa på vår egen tro, och då blir det lätt så.
Men det har varit roligt och intressant ändå.
Att det finns "nåt religiöst" inblandat är jag helt övertygad om, för det har jag fått från flera.
Inte att det är scientologerna utan nåt annat, och personligen så tror jag inte på scientolog-spåret.
Därför är jag helt fel person att diskutera den detaljen med.
Jag har inte en susning om vilka scientologerna är och vad dom står för, förutom att dom näst intill räknas som en sekt.
Så tyvärr kan jag inte hjälpa dig med det "spåret".
I vilket fall så är det kul att du ploppar in och ställer frågor och följer upp lösa trådar, för vem vet, du kanske kan hitta nåt som vi andra har totalt missat.
Ha en fin dag, och tack för ditt svar.
Avd.9
Senast redigerad av Avd.9 2019-10-28 kl. 08:25.
Senast redigerad av Avd.9 2019-10-28 kl. 08:25.