2019-10-13, 06:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Vem har sagt att Stalin var jude?
Han var ashkenaz. Sekulär sådan.

Alla judar är inte ashkenazer. Det finns Sefardim (konverterade berber) och mitzrahim (mellanösternursprung) också.
Men framförallt är alla ashkenazer inte judar. Jude är en religiös identitet.
Ashkenaz är en etnicitet. Ashkenazer härstammar från nordöstra Turkiet i trakterna nära städerna Iskenaz, Eskenaz och Ashenaz.
Ashkenazernas första storhetstid var 600-950 e kr. Imperiet kallades det Khazariska khaganatet. Ashkenazerna konverterade en masse till judendom ca 760 e kr.

De som genomförde "ryska revolutionen" var i princip uteslutande ashkenazer. Deras massmord och rån av den ryska nationen är anledningen till hittepåhistorierna om mördarnazister, lampskärmar och gasvagnar.
Maskirovka och rökridåer.

Som en liten bonus med holohoax kunde turkfolket ashkezerna stjäla det semitiska folkslaget palestiniernas land. De kunde också stjäla hundratals miljarder pengar av den tyska nationen. Vilket också var syftet med WW2.

Du bland annat, enligt wiki är ashkenaz en typ av judar. Men de är inga äkta judar, precis som du säger.

Hur vet du det var hitte på historier? Tex var lampskärmen en utredning som SS domaren Konrad Morgen gjorde. Menar du att en SS DOMARE var en ashkenaz ?? Han fann inga bevis för det, men de allierade tog upp det igen. Men de fann inga bevis, däremot hittade de tillräckliga saker för åtala Ilse Koch, bland annat en samling av tatuerade skinn.

Stjäla land??? Från vem ?? De hade blivit lovat landet redan på 1920 talet. Du kan sedan läsa om "white paper 1939" https://en.m.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939
Citera
2019-10-13, 12:58
Medlem
Tanuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du bland annat, enligt wiki är ashkenaz en typ av judar. Men de är inga äkta judar, precis som du säger.

Hur vet du det var hitte på historier? Tex var lampskärmen en utredning som SS domaren Konrad Morgen gjorde. Menar du att en SS DOMARE var en ashkenaz ?? Han fann inga bevis för det, men de allierade tog upp det igen. Men de fann inga bevis, däremot hittade de tillräckliga saker för åtala Ilse Koch, bland annat en samling av tatuerade skinn.

Stjäla land??? Från vem ?? De hade blivit lovat landet redan på 1920 talet. Du kan sedan läsa om "white paper 1939" https://en.m.wikipedia.org/wiki/White_Paper_of_1939

Men Herkules, vad är det du säger? Ashkenaziska judar är de som Yad Vashem gör gällande blivit ihjälmördade med gas av ariska lustmördarnazister. Om Ashkenazerna inte är judar så har ju inga judar blivit till tvål och lampskärmar.
Om inga judar blivit mördade med gas under WW2 så finns inte förintelsen.

Jag hoppas du är medveten om att du nu är en förnekare. Och det vet ju alla att förintelseförnekare är sinnessjuka antisemiter allihop. Nazister är de också för den delen.
Välkommen in i gänget Herkules.
Citera
2019-10-14, 01:10
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Vad är poängen med påstå siffran 6 miljoner då? innan krigets utbrott! Det i en video?

Jag kan inte förklara varför judar ljuger om att ha blivit utrotade till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner sedan 1800-talet. Det kan du kanske rådfråga din lokala synagoga om?
Citera
2019-10-14, 01:11
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Nu börja det bli intressant! Men läs denna tidningsnotis!! https://chroniclingamerica.loc.gov/l...arRange&page=1

It's matter of life and death to 4 million jews" se!! 4 miljoner judars död kan bli verklig om inte.... blah blah

Utrotades 4, 5 och 6 miljoner judar flera gånger sedan 1800-talet? Vad har utrotningsnarrativet för signifikans och prominans inom judendomen?
Citera
2019-10-14, 01:11
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Men varför fokusera man på 6 miljoner då i en video!? Enligt Skogsvante, så är det en helig siffra.

Var påstod jag det? Varför ljuger du till andra användare om mina åsikter? Läs mitt inlägg noggrant igen, så kanske meningen sjunker in. Jag vet att svenska kan vara svårt ibland:
Bara om man försöker göra den sekundära poängen att siffran "6 miljoner" har en speciell signifikans inom judisk ockultism och religionsutövning [vilket jag inte försöker] har ju er lilla bortförklaring någon relevans. Huvudpoängen är ju att judarna i årtioden innan "Förintelsen" redan påstås ha utrotats till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner. Att inga judar utrotades 1890 är idag lika självklart som att inga judar utrotades på 40-talet.
Varför har judarna konsekvent ljugit och hetsat om sin egna utrotning sedan minst 1800-talet? Vad har utrotningsnarrativet för signifikans inom judisk kultur och religion?

Citat:
Ursprungligen postat av Tanus
Men Herkules, vad är det du säger? Ashkenaziska judar är de som Yad Vashem gör gällande blivit ihjälmördade med gas av ariska lustmördarnazister. Om Ashkenazerna inte är judar så har ju inga judar blivit till tvål och lampskärmar.
Om inga judar blivit mördade med gas under WW2 så finns inte förintelsen.

Jag hoppas du är medveten om att du nu är en förnekare. Och det vet ju alla att förintelseförnekare är sinnessjuka antisemiter allihop. Nazister är de också för den delen.
Välkommen in i gänget Herkules.

Fantastiskt roligt!
Citera
2019-10-26, 06:37
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvatte
Jag kan inte förklara varför judar ljuger om att ha blivit utrotade till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner sedan 1800-talet. Det kan du kanske rådfråga din lokala synagoga om?

Det var ej svar på min fråga! Åter igen, frågar jag : Vad är poängen med påstå siffran 6 miljoner då? innan krigets utbrott! Det i en video?
Men inte de övriga siffrorna på 2,3,4,5,7 miljoner som hotades med döden. Det är inte synagogarna som är så fokuserad på 6 miljoner judar, utan "Ni"
Citera
2019-10-26, 06:42
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Var påstod jag det? Varför ljuger du till andra användare om mina åsikter? Läs mitt inlägg noggrant igen, så kanske meningen sjunker in. Jag vet att svenska kan vara svårt ibland:
Bara om man försöker göra den sekundära poängen att siffran "6 miljoner" har en speciell signifikans inom judisk ockultism och religionsutövning [vilket jag inte försöker] har ju er lilla bortförklaring någon relevans. Huvudpoängen är ju att judarna i årtioden innan "Förintelsen" redan påstås ha utrotats till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner. Att inga judar utrotades 1890 är idag lika självklart som att inga judar utrotades på 40-talet.
Varför har judarna konsekvent ljugit och hetsat om sin egna utrotning sedan minst 1800-talet? Vad har utrotningsnarrativet för signifikans inom judisk kultur och religion?

Fantastiskt roligt!
Min herre glömmer vad han bruka skriva?
Bara om man försöker göra den sekundära poängen att siffran "6 miljoner" har en speciell signifikans inom judisk ockultism och religionsutövning har ju er lilla bortförklaring någon relevans. Huvudpoängen är ju att judarna i årtioden innan "Förintelsen" redan påstås ha utrotats till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner. Att inga judar utrotades 1890 är idag lika självklart som att inga judar utrotades på 40-talet.

(FB) Förintelsematematik
De flesta som inte tro på "förintelsen" bruka säga att siffran 6 miljoner är heligt för judarna. Pågrund av det blide spått att det behövdes så många för de skulle få tillbaks sitt land. Givetvis stämmer detta ej!!
Citera
2019-10-27, 18:05
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Bara om man försöker göra den sekundära poängen att siffran "6 miljoner" har en speciell signifikans inom judisk ockultism och religionsutövning har ju er lilla bortförklaring någon relevans. Huvudpoängen är ju att judarna i årtioden innan "Förintelsen" redan påstås ha utrotats till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner. Att inga judar utrotades 1890 är idag lika självklart som att inga judar utrotades på 40-talet.

(FB) Förintelsematematik
De flesta som inte tro på "förintelsen" bruka säga att siffran 6 miljoner är heligt för judarna. Pågrund av det blide spått att det behövdes så många för de skulle få tillbaks sitt land. Givetvis stämmer detta ej!!
6 miljoner har förekommit innan, vad är din poäng?
Vidare så fanns det inga register att gå på för att räkna ut hur många som levde och blev avrättade innan kriget, mot efter.
Därför blir det gissningar och inga konkreta siffror.
De judar som flyttade till USA, Sydamerika etc gör hela matematiken omöjlig.
Citera
2019-10-27, 18:43
Medlem
Någon skriver: Hoppas tråden får stå eftersom det som ska diskuteras är matematik och inte direkt hur vida man tror på förintelsen eller ej.- Ja det hoppas jag med en, sådan samling idioter i ett tråldrag om inte rekord så näst intill. Snacka om matte, svår materia, börja om med kulram,"Hej matematik", ökad svårighetsgrad - en lärobok för grundskolan på sin tid, kan vara livsfarlig för svagt begåvade. Fortsätt således med kulorna.
Citera
2019-10-28, 02:07
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:
Det var ej svar på min fråga! Åter igen, frågar jag : Vad är poängen med påstå siffran 6 miljoner då? innan krigets utbrott! Det i en video?
Men inte de övriga siffrorna på 2,3,4,5,7 miljoner som hotades med döden. Det är inte synagogarna som är så fokuserad på 6 miljoner judar, utan "Ni"

Varför ljuger judar om att ha blivit utrotade och hotade att bli utrotade till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner redan på 1800-talet? Uppenbarligen är judarna själva väldigt intresserade av utrotningsnarrativet och miljontals döda judar.

Nå?
Citera
2019-10-28, 02:08
Medlem
Skogsvattes avatar
Citat:

(FB) Förintelsematematik

Jag har aldrig någonsin påstått att 6 000 000 är heligt för judarna. Jag undrar bara varför man ljugit om att man blivit utrotade till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner redan på 1800-talet? Idag vet vi att 5 miljoner judar inte utrotades varken 1890 eller 1945.

Har du något svar på den frågan?
Citera
2019-11-09, 06:14
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Varför ljuger judar om att ha blivit utrotade och hotade att bli utrotade till tonerna av 4, 5 och 6 miljoner redan på 1800-talet? Uppenbarligen är judarna själva väldigt intresserade av utrotningsnarrativet och miljontals döda judar.

Nå?
Var står det att de har blivit utrotade med 6 miljoner innan 1939? Vad jag vet så står det mest 4 miljoner riskera dö. Det är inte samma sak!! I videon som nämnda så nämns endast 6 miljoner döda judar står i skrofterna inte 2,3,4,5,7 miljoner tas upp även om det finns tindingsskrifter på de siffrorna. Så videon förvränger fakta!!! Det är fult om något
Varför skulle de var intresserad av det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in