2019-10-27, 19:46
Medlem
hjaelploskilles avatar
Haha så Trump golfade istället för att vara i Situation Room och sedan förde man dit honom snabbt för hans photo op?
Citera
2019-10-27, 19:49
Medlem
Konstig martyrdöden att döda sina egna barn. Jag hade resonerat att väst är så jävla dumma att inte döda mina barn så att dom kan hämnas senare. För hans egen skull så finns det bara ett sätt, han kunde gömt sig bakom en vägg så hade kunnat få med sig lite amerikanaren annars blir martyr helt meningslöst som den idioten som sprängde sig själv i sthlm.
Citera
2019-10-27, 19:51
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfikenpaallt
Konstig martyrdöden att döda sina egna barn. Jag hade resonerat att väst är så jävla dumma att inte döda mina barn så att dom kan hämnas senare. För hans egen skull så finns det bara ett sätt, han kunde gömt sig bakom en vägg så hade kunnat få med sig lite amerikanaren annars blir martyr helt meningslöst som den idioten som sprängde sig själv i sthlm.
Ja. Märkligt att ta med sig familjen.
Citera
2019-10-27, 19:53
Medlem
wwrs avatar
Man har tydligen dessutom personal och utrustning med för att utföra DNA-identifiering på platsen, enligt Trumps uttalande.
Citera
2019-10-27, 19:53
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

Finns bara ett "vettigt" svar på det : Fanatism !
Citera
2019-10-27, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Något judiskt påbrå tror jag inte att han hade. Jag skulle vilja veta hur mycket Baghdadi skiljer sig åt rent genetiskt, från oss assyrier, hur rasblandad han är med negrer (de flesta muslimer från MENA har i olika utsträckning, negroid admixture, mellan 5-60% av deras genetiska profil beroende på etnicitet osv, men standard för så kallade araber är åtminstone 5% negroid admixture och som högst, 25% eller så negroid admixture), och helt enkelt om han har något assyriskt/mesopotamiskt påbrå. Troligtvis var han delvis assyrisk/babylonisk, som de flesta muslimska irakier, men de är inte renrasiga mesopotamier eftersom de har en del arabisk och negroid admixture, plus lite andra exotiska skräpgener

Hur som helst oavsett hans pedigree, så var Baghdadi en muslimsk untermenschen och det är bra att han är död nu, och de förtjänar alla att dödas som honom, med mycket mer grov tortyr osv innan de avrättas. Faktiskt så tycker jag att Trump har varit en stor besvikelse i ISIS-frågan, med tanke på att han sa "take out their families" och snackade om att tortera ISIS osv. Att Baghdadi och hans söner är döda nu, det är ju bra, men frågan är om Trump hade beordrat att döda hans söner också, eller torterat Baghdadi och hans söner och sedan avrättat hela familjen, om Baghdadi inte hade sprängt upp sig själv och hans barn i luften.

Poängen är att jag vill se mer "let's bomb the shit out of ISIS", "take out their families" och "waterboarding" och annan grov tortyr. Att Baghdadi är död, det är ju jättebra, men jag vill se mer brutalt hardcore våld mot de här jihadistsvinen. Att förespråka politisk islam ska helt enkelt innebära stort lidande och enorma förluster, och Trump har ju istället sålt en massa vapen till Saudiarabien osv, inte okej.

USA skuld når ju snart $23 trillon (usdebtclock.org) har de råd med fler krig.
Citera
2019-10-27, 19:58
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja. Märkligt att ta med sig familjen.
Det är bara klassisk islam. Inte direkt så att vi har brist på muslimer som dödar deras egna barn över skitsaker här i Sverige liksom, varför skulle inte ledaren av alla muslimer inte kunna göra detta?

Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
USA skuld når ju snart $23 trillon (usdebtclock.org) har de råd med fler krig.
Visst, det är väl en faktor att ha i åtanke, men jag hade gärna sett att Trump verkligen bombade sönder ISIS. Att ISIS har besegrats, var inte särskilt mycket USA:s förtjänst, utan Assad och Putin gjorde smutsjobbet, och Trump hjälpte till lite vid sidan om.
Citera
2019-10-27, 20:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Det är bara klassisk islam. Inte direkt så att vi har brist på muslimer som dödar deras egna barn över skitsaker här i Sverige liksom, varför skulle inte ledaren av alla muslimer inte kunna göra detta?

Kom på ett undantag :

Goebbels och deras barn.
Citera
2019-10-27, 20:04
Medlem
wwrs avatar
Citat:
.
Men hedersmorden är av andra "orsaker". Och som redan påpekats, varför döda sina egna som t.ex kan hämnas. Varför ge sig på sin egen familj?
Citera
2019-10-27, 20:06
Medlem
Citat:
Det var inte bara barnen utan två av hans fruar. Vad han nu skulle ta med fruarna för då han nu får 77 oskulder hos Allah? Självmord ger ju inte heller några sådana förmåner. Vilket visar på att han inte själv tror på det. Ego så tog han med alla i familjen.

Trump har åter visat vilken stor man han är. Genom att dra tillbaka sina krigare lockade han fram f-n själv. Rädd som en råtta vågade han inte kapitulera. Bara att ge honom fredspriset, ekonomipriset, talarpriset och alla andra pris för han frälser hela världen!
Citera
2019-10-27, 20:09
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Det var inte bara barnen utan två av hans fruar. Vad han nu skulle ta med fruarna för då han nu får 77 oskulder hos Allah? Självmord ger ju inte heller några sådana förmåner. Vilket visar på att han inte själv tror på det. Ego så tog han med alla i familjen.

Trump har åter visat vilken stor man han är. Genom att dra tillbaka sina krigare lockade han fram f-n själv. Rädd som en råtta vågade han inte kapitulera. Bara att ge honom fredspriset, ekonomipriset, talarpriset och alla andra pris för han frälser hela världen!
Du har rätt i det. Han gör sig inte ens till martyr.
Märkligt.
Citera
2019-10-27, 20:11
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Kom på ett undantag :

Goebbels och deras barn.
Hur gick det till? Minns inte riktigt, längesedan jag läste på om nazismen, friska gärna upp mitt minne.

Citat:
Men hedersmorden är av andra "orsaker".
Vad spelar det för roll? Huvudsaken är att vi har en handfull muslimer färre nu, och att detta inte var random muslimer på gatan, utan högt uppsatta ledare för ISIS.

Citat:
Och som redan påpekats, varför döda sina egna som t.ex kan hämnas. Varför ge sig på sin egen familj?
Han kanske inte hade lyxen att spränga sig själv utan att ta med hans barn i fallet? Vilket säger en hel del om vilket avskum till människa han var, som var för feg för att tillfångatas levande och utstå rättegång och standard hängning som Saddam, och hellre prioriterade sin egen död trots att det innebar att hans egna barn strök med.

Återigen, vad spelar det för roll? Huvudsaken är att skräpmänniskan är borta nu, ännu bättre att några av hans egna ungar (men tyvärr inte alla) är borta också, detta är ju en fet bonus (se det som en något för tidig julklapp ). Det är ett allvarligt samhällsproblem att Bin Laden har en jävla massa untermenschen-ungar kvar; hela den familjen hade utplånats i en sund värld.

Citat:
Du har rätt i det. Han gör sig inte ens till martyr.
Märkligt.
Martyr är ett kristet koncept och innebär att man blir dödad för ens tro på Jesus; de muslimska människokarikatyrerna och deras skruvade världsbild, försöker definiera om martyr till att man dödar andra och sig själv för islam.

Baghdadi är verkligen ingen martyr.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-27 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in