2019-10-27, 19:26
Medlem
Snapcounts avatar
Se där ja.., dagen är inte slut ännu (alldeles nyss rapporterat) :

I et nytt angrep søndag skal CIA og Joint Special Operations Command ha drept talsmannen for terrorgruppen IS, melder Newsweek.

https://www.tv2.no/nyheter/10947496/
Citera
2019-10-27, 19:30
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av folkgemenskap
Donald Trump har auktoriserat en specialstyrkorattack mot ISIS-ledaren Abu Bakr al-Baghdadi, enligt rapporter.

En källa från Pentagon berättade för Newsweek att terroristbefälhavaren var "död i väntan på verifiering", men detta förblir obekräftat.

Det kommer efter att president Trump tweetade: "Något mycket stort har just hänt!" Han gav inga ytterligare detaljer.

Vita husets talesman Hogan Gidley sa att Trump skulle ge ett "stort uttalande" klockan 9 (kl. 14? Svensk tid).

https://www.foxnews.com/world/isis-target-believed-to-be-abu-bakr-al-baghdadi-is-killed-in-syria-sources.amp?cmpid=prn_newsstand

https://www.thepostmillennial.com/breaking-reports-of-the-capture-or-death-of-isis-leader-abu-bakr-al-baghdadi-are-flooding-social-med ia/

https://www.mirror.co.uk/news/world-news/breaking-donald-trump-launches-special-20734219

Det var på tiden. Problemet är att han kommer att ersättas med en annan dåre. IS upphör inte på grund av detta. Fast det är ett steg i rätt riktning.
Senast redigerad av Mongoprofeten 2019-10-27 kl. 19:32.
Citera
2019-10-27, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tintinikongo
Ett förslag. Räkna ut vad USA:s krig i Afghanistan och Irak har kostat. Det hade varit billigare för dem att borra efter olja på Mars. Mao, ditt inlägg är BS.

USA krigade inte bara mot Alqaeda i Afghanistan utan även mot Ryssand, Kina,Pakistan, talebanerna, Qatar ,ISIS och Iran. The yeehas(jänkarna) trodde att de snabbt skulle besegra the jihads och erövra Afghanistan.
Citera
2019-10-27, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Se där ja.., dagen är inte slut ännu (alldeles nyss rapporterat) :

I et nytt angrep søndag skal CIA og Joint Special Operations Command ha drept talsmannen for terrorgruppen IS, melder Newsweek.

https://www.tv2.no/nyheter/10947496/
Tack! Körde en google translate, lat som f.
Citat:
Nyheten kommer bara några timmar efter att USA: s president Donald Trump bekräftade att IS-ledaren Abu Bakr al-Baghdadi hade dödats i en amerikansk operation i Syrien. SDF-ledare Mazloum Kobane hävdar också att IS-ledarens högra hand har dödats.

Enligt Kobane togs IS-talesman dagar i byn Ayn al-Bayda, nära Jarablus, i en samordnad åtgärd mellan SDF och de amerikanska styrkorna.
Citera
2019-10-27, 19:35
Medlem
certinaknoxs avatar
Har det läckt någon video på detta? Som med Usama bin lady?
Citera
2019-10-27, 19:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
Tack! Körde en google translate, lat som f.

Vilket hot mot världsfreden Trump är..

Citat:
Ursprungligen postat av certinaknox
Har det läckt någon video på detta? Som med Usama bin lady?

Tror detta kommer att mjölkas en liten stund (Trump`s framgång), men ge det 1-2 veckor så misstänker jag iallafall att slutet kommer att visas med text. När Abu Bakr håller på att gny etc..
Citera
2019-10-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Ja, snabbt gick det.
Varifrån kom jämförelseprovet, frågar man sig.
Han satt ju i amerikansk förvar i Irak
Citera
Medlem
Citat:
Magda Gad
‏@gad_media
1 tim
Och på video från platsen syns - Vita hjälmarna.
---
Ingen är förvånad men för alla dessa länder som betalt miljontals dollar till dem borde det vara besvärande
https://twitter.com/WJanurberg/status/1188508886074044416

Citat:
President Trump says that Abu Bakr al-Baghdadi, the founder and leader of the Islamic State, has been killed after a U.S. special operations mission targeted him in northwest Syria.
---
The White Helmets, a group of volunteer rescue workers who have operated in the Syrian civil war, provided NPR with a video of what the group says was the site of the attack, including rubble surrounding what appears to be a large bomb crater.
---
A White Helmets official told NPR that a two-story building was targeted in the strike. In the video, the site appears fairly isolated, surrounded by a grove of trees, a few homes and desert mountains.
https://www.npr.org/2019/10/27/773791704/u-s-targets-isis-locations-in-syria-attack
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Trump är känd för att vara en lögnare, så jag köper inte att han "grät, gnydde eller och skrek"

Trump vill ju släppa filmen så det visar sig nog hur modig terroristen var
Citera
2019-10-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anaerob
Jag är VÄLDIGT lättad och glad över att han blev dödad, men jag sväljer inte alla uttalanden med hull och hår. Speciellt inte när det kommer från Trump.
Om det hade kommit från steffe då?
Citera
2019-10-27, 19:45
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GR82BSTR8
I det där ämnet litar jag till 100% på allt du påstår, det vet du säkert.
Vilken sorts information skulle du kunna få fram ur profilen? Huruvida han var legitim arab eller jude antar jag, men vad mer?
Något judiskt påbrå tror jag inte att han hade. Jag skulle vilja veta hur mycket Baghdadi skiljer sig åt rent genetiskt, från oss assyrier, hur rasblandad han är med negrer (de flesta muslimer från MENA har i olika utsträckning, negroid admixture, mellan 5-60% av deras genetiska profil beroende på etnicitet osv, men standard för så kallade araber är åtminstone 5% negroid admixture och som högst, 25% eller så negroid admixture), och helt enkelt om han har något assyriskt/mesopotamiskt påbrå. Troligtvis var han delvis assyrisk/babylonisk, som de flesta muslimska irakier, men de är inte renrasiga mesopotamier eftersom de har en del arabisk och negroid admixture, plus lite andra exotiska skräpgener osv.

Hur som helst oavsett hans pedigree, så var Baghdadi en muslimsk untermenschen och det är bra att han är död nu, och de förtjänar alla att dödas som honom, med mycket mer grov tortyr osv innan de avrättas. Faktiskt så tycker jag att Trump har varit en stor besvikelse i ISIS-frågan, med tanke på att han sa "take out their families" och snackade om att tortera ISIS osv. Att Baghdadi och hans söner är döda nu, det är ju bra, men frågan är om Trump hade beordrat att döda hans söner också, eller torterat Baghdadi och hans söner och sedan avrättat hela familjen, om Baghdadi inte hade sprängt upp sig själv och hans barn i luften.

Poängen är att jag vill se mer "let's bomb the shit out of ISIS", "take out their families" och "waterboarding" och annan grov tortyr. Att Baghdadi är död, det är ju jättebra, men jag vill se mer brutalt hardcore våld mot de här jihadistsvinen. Att förespråka politisk islam ska helt enkelt innebära stort lidande och enorma förluster, och Trump har ju istället sålt en massa vapen till Saudiarabien osv, inte okej.
Senast redigerad av EliasAlucard 2019-10-27 kl. 19:50.
Citera
2019-10-27, 19:46
Medlem
Wajis avatar
Kom igen MR President. Släpp videon så får vi se ynkryggen dö. Att sånt här svin dör och det finns video gör ju saken bara bättre
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in