2019-10-27, 19:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kristanna
Noe sånt må det være. Jeg klarer ikke bestemme meg om jeg tror han er regissøren bak alt, eller om det er hevn fra andre. Teorien om «standard» kidnapping for penger har jeg gått helt bortifra.
Om det var hämnd kunde de väl lämnat kvar kroppen? Extra mycket jobb att göra sig av med den. Man måste dessutom vara väldigt bestialisk för att hämnas genom att döda en oskyldig dam på 68 år.
Citera
2019-10-27, 19:51
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Ja, jeg gjetter også at de kan ha funnet ut f.eks dato for når en eller flere av disse kontoene som skulle brukes til kommunikasjon og overføring av penger ble opprettet, og kanskje de også har funnet ut hvor kontoen(e) ble opprettet og av hvem?

Eller den krypterte epostkontoen som de har brukt til å kommunisere i den senere tid.

Det er blitt sagt at tidslinjen for planlegging baserer seg på nettbaserte kryptospor.
Citera
2019-10-27, 19:54
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Om det var hämnd kunde de väl lämnat kvar kroppen? Extra mycket jobb att göra sig av med den. Man måste dessutom vara väldigt bestialisk för att hämnas genom att döda en oskyldig dam på 68 år.

Ja, dette med at kroppen måtte forsvinne er også en nøtt.

Både hvorfor, og hvordan.

Noen ville ta fru Hagen av dage, og de kunne ikke gjøre det ved å arrangere en ulykke eller lignende, nei, hun måtte forsvinne, med hud og hår.

Hvorfor det?
Citera
2019-10-27, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Eller den krypterte epostkontoen som de har brukt til å kommunisere i den senere tid.

Det er blitt sagt at tidslinjen for planlegging baserer seg på nettbaserte kryptospor.
og at de har sporet aktivitet på den epostkontoen helt tilbake til juni 2018, mener du?

Kan de også ha greid å finne skriftlig kommunikasjon (og ev detaljer i planlegging) mellom ev flere GM/medhjelpere el.l. på den epostkontoen, dersom slik kommunikasjon har foregått der?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-27 kl. 20:00.
Citera
Medlem
Citat:

Noen ville ta fru Hagen av dage, og de kunne ikke gjøre det ved å arrangere en ulykke eller lignende, nei, hun måtte forsvinne, med hud og hår.

Hvorfor det?
Det er noe som heter "Øye for øye og tann for tann" så da må man spekulere i om dette var en hevn for noe tilsvarende.
Citera
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:

Hvorfor det?
För att hon var strypt?
Citera
2019-10-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvem også ???

Hvorfor er da ikke vedkommende arrestert og siktet ?
Kanskje dette skjer ganske snart?

Er politiet pliktig til å opplyse offentlig om arrestasjoner og siktelser, med en gang?
Jeg tenker på hvis det er ugunstig for etterforskningen og saken at det blir offentliggjort at noen er arrestert og siktet, kan politiet da vente med å opplyse om det? (F.eks hvis de har planlagt å arrestere og sikte en eller flere medskyldige dersom dna-prøvesvarene f.eks bekrefter en mistanke?)
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-27 kl. 20:20.
Citera
2019-10-27, 20:13
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
För att hon var strypt?

Det kunne man fått til å passe i et scenario om "kidnapping gone wrong".

Vi legger til grunn at formålet var å drepe fru Hagen, så hvorfor man har valgt akkurat dette narrativet for hvordan hun forsvant er det jeg lurer på.

Tenker man at det er vanskelig å arrangere en overbevisende ulykke med en kropp som bevis, og at man må finne på noe hvor det er naturlig at en kropp ikke finnes?
Citera
2019-10-27, 20:17
Medlem
Citat:
Det kunne man fått til å passe i et scenario om "kidnapping gone wrong".

Vi legger til grunn at formålet var å drepe fru Hagen, så hvorfor man har valgt akkurat dette narrativet for hvordan hun forsvant er det jeg lurer på.

Tenker man at det er vanskelig å arrangere en overbevisende ulykke med en kropp som bevis, og at man må finne på noe hvor det er naturlig at en kropp ikke finnes?
Hvis motivet var hevn og/eller en trussel om at GM vil gjøre flere lignende forbrytelser, ville jo ikke GM få frem sitt budskap dersom han drepte AE på en måte som så ut som en ulykke og uten noe trusselbrev.
Citera
2019-10-27, 20:20
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Hvis motivet var hevn og/eller en trussel om at GM vil gjøre flere lignende forbrytelser, ville jo ikke GM få frem sitt budskap dersom han drepte AE på en måte som så ut som en ulykke og uten noe trusselbrev.

Det er jo nettopp det jeg sier, hvis det var ukjente GM som enten skulle hevne seg på eller true TH så hadde det vel ikke gjort dem noe om dama (tanten) lå igjen død i huset.
Senast redigerad av Niffy 2019-10-27 kl. 20:57.
Citera
2019-10-27, 20:26
Medlem
Citat:
Det er jo nettopp det jeg sier, hvis det var ukjente GM som enten skulle hevne seg på eller true TH så hadde det vel ikke gjort dem noe om dama lå igjen død i huset.
Du har rett! Beklager, jeg misforsto. "Kidnappings"-historien kan ha vært laget kun for at vitner skulle glemme og at spor skulle forsvinne. Eller det å ta AE bort fra huset kan ev ha blitt gjort av en annen grunn. Men ettersom den/de GM laget kidnappingshistorien inkl trusselbrev, så hadde den/de vel sin(e) grunner for å gjøre det på den måten.
Citera
2019-10-27, 20:28
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Du har rett! Beklager, jeg misforsto. "Kidnappings"-historien kan ha vært laget kun for at vitner skulle glemme og at spor skulle forsvinne. Eller det å ta AE bort fra huset kan ev ha blitt gjort av en annen grunn. Men ettersom de laget kidnappingshistorien inkl trusselbrev, så hadde de vel sine grunner for å gjøre det på den måten.

Ja, fordi hun/kroppen måtte forsvinne, og de måtte levere en plausibel historie for hvorfor det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in