Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Om du går tillbaka ser du jag redigerat mitt inlägg då det under stress var klumpigt formulerat.
Att du kallar närstående idioter får stå för dig.
Vad jag påstår med bestämdhet att dom varit en urusel källa till information om vad som förevarit mordet då dom oförtrutet förnekat LW,s roll. Tråden tydliggör detta på varenda sida och om du inte ägnat dig åt samma sak och hade varit lite mer uppmärksam hade du aldrig missat det.
På morgonen med den första patrullens ankomst var det enligt MV uppgifter från UW och & som fick dom klandervärda poliserna att lägga bort allt vad skolboken lärt dom och direkt fokusera på SD. Vilket i förlängningen fick den katastrofala följden att LW,s sargade kropp inte hittades då rubriceringen bums blev människorov vilket betyder kidnappning.
Kanske Ulanna kan svara mig på vem som letar i buskarna 150 m bort från hennes hem efter en kidnappad person?
Faktum kvarstår att BO inte hittades pga den försummade kunskapen om hur polisiärt utredningsarbete går till. Man låser sig INTE vid ett scenario så tidigt i en utredning. Detta gäller OAVSETT SD visar sig vara GM eller inte.
Har grunnat på hur detta kom sig bortsett från okunniga utredare och kommit fram till att vad som kan ha orsakat misstaget kan ha att göra med en överdriven respekt för UW,s säkerhetsklassade arbete.
Detta exempel visar på hur katastrofalt det kan gå att låta sig styras av dom närstående som säger sig ha information då dom är emotionellt blockerade av närheten till BO.
En annan uppseendeväckande konsekvens av detta, var att den ostraffade SD misstänktes för brott redan vid upptäckt av försvinnandet. Dvs, SD misstänktes innan man rimligen kan misstänka brott begåtts vilket ledde till den snabba omrubriceringen från "försvunnen person" till " kidnappning". Visst talar logiken för att UW var i farten här också?
Kan lägga en del av min lilla prestige på att utan denna katastrofala inledning hade mordet sannolikt klarats upp för länge sen.
Det fetade.
Du VET inget om vad anhöriga har sagt om LW eller att deras uppgifter skulle vara "urusel källa till uppgifter"?
Jag skulle tro att polisen inte bara har förhört anhöriga utan ganska direkt kommer anmälningarna upp när polisen gör slagningar. Man fick ju också upp digitala spår.
Jag skulle tro att SD själv är en anledning till att han blir misstänkt tidigt. Han har anmälningarna på sig sedan förut och kombinationen att han har ju gjort sin egna lilla utredning (enligt @Medinsyn) innan polisen är på plats och delger dom den. Det kan nog få polisen att höja på ögonbrynen, men tanke på att han tidigare har anmälningarna på sig.
Att dom "låser" sig tidigt vid SD har han nog själv ordnat på bästa sätt, men inte ens det vet du. Att man inte har arbetat brett, och hur man sedan arbetat det vet du heller inget om, om du inte är delaktig i utredningen.
Att du ens tar upp den faktorn "LWs roll" i vad du nu kan mena (det som förevarit mordet), visar att du menar dig VETA att den är orsaken till hennes död. Du som inte ens har utredningen, alla svar, alla förhör och inte ens kände någon av de berörda, VET detta.
Allt du skriver, skriver du som det är fakta.
På vilket sätt har du fått vetskap om att anhöriga till LW citat:"dom oförtrutet förnekat LW,s roll"?
Att anklaga anhöriga för att det har saboterat utredningen, och att anklaga LW för hennes roll i sin död utan att ens ha förhören, analyserna eller sms:en framför näsan, de kommentarerna kan du komma med först efter att ha läst FUP.