2019-10-26, 21:32
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det var gemensamt och i samförstånd. Måste ni på allvar traggla igenom allt ett jävla varv till? Hur ska gärningarna bli det minsta begripliga om ni måste navelskåda era egna genusfördomar. Vi vet inte om Hanna jobbade som vanligt eller om hon anmält sig till någon kurs, om du ska argumentera för något kan du väl helst göra det med evidens och inte rykten och egna påhittade förutsättningar?

Håller helt med dig, det hjälper inte att dra allt några varv till, vi kommer aldrig begripa handlingarna helt. Dessutom så behöver allt som polisen inte gjort offentligt innebära att det är något skumt, mystiskt eller smaskigt. Se bara hur O:s mystiska beklädnad som vi diskuterade i flera dagar, visade sig var helt naturligt klädsel vid sänggående.
Citera
2019-10-26, 21:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Sant att mycket har skrivits om Oskar, avmagrad, mörka ringar under ögonen, han hade även ställt in en del föreläsningar om jag inte minns fel. Jag tolkar däremot dessa synbara förändringar hos honom som att han var den som vacklade in i det sista. Nu vet vi inte alls hur Hanna var men utifrån vad som framkommit så tog deras fasansfulla beslut Oskar hårdast tro fan att han var deprimerad

Bra reflektion. Nu vet vi inget om Hanna den hösten men om hon var annat än modstulen efter att hon bestämt sig att döda sina barn, så ligger det inte precis i hennes plusskål. Däremot så händer det att när människor bestämt sig för en lösning på sina problem — hur förfärlig lösningen än må vara — får ett visst lugn över sig, vilket i sig kan höja förstämningen något.
Citera
2019-10-26, 22:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krmkr
Bra reflektion. Nu vet vi inget om Hanna den hösten men om hon var annat än modstulen efter att hon bestämt sig att döda sina barn, så ligger det inte precis i hennes plusskål. Däremot så händer det att när människor bestämt sig för en lösning på sina problem — hur förfärlig lösningen än må vara — får ett visst lugn över sig, vilket i sig kan höja förstämningen något.

Precis som du säger så kan nog människor känna sig lugna och lättade när de väl bestämt sig, tror också det är väldigt svårt för utomstående att förstå att denna förbättring egentligen är slutet.
O visade däremot tecken på att inte vara helt säker i beslutet.
Citera
2019-10-26, 22:35
Medlem
Citat:
Precis som du säger så kan nog människor känna sig lugna och lättade när de väl bestämt sig, tror också det är väldigt svårt för utomstående att förstå att denna förbättring egentligen är slutet.
O visade däremot tecken på att inte vara helt säker i beslutet.

O mådde snarast sämre ju närmare julen kom. Det var mer påtagligt på O och han verkar haft mer förtroliga samtal om barnens mående på arbetet än H med sina.

Tragisk händelse.
Citera
2019-10-27, 00:57
Medlem
Citat:
Dessa män, dessa män......

Tack för bilderna du la upp. Det sticker till i hjärtat av att se Agnes sitta i trappan.
Vet vi om alla 4 bilderna verkligen är A? tycker att tjejen tillsammans med Maya verkar äldre än tjejen i trappan (om det nu var taget strax innan)

Jag undrar samma. Det var väl också en dansvideo som fanns på facebook, men det visade sig att det inte var A. Visst? Får inte ihop bilden i trappan med vad en tonåring skulle välja som profilbild.
Citera
2019-10-27, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Jag undrar samma. Det var väl också en dansvideo som fanns på facebook, men det visade sig att det inte var A. Visst? Får inte ihop bilden i trappan med vad en tonåring skulle välja som profilbild.

Dock är tjejen på bilden med kusinen extremt lik Hanna som ung.
Citera
2019-10-27, 01:14
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44

Jag tror att bilden i trappan är rätt, tror hon hade den som profilbild på insta. Agnesbored
Även då hon är lik Hanna kan det vara en annan släkting
Citera
2019-10-27, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Det framkom redan efter ett par dagar i lite PM fram och tillbaka att det fanns nåt religöst med i bilden. Att familjen skulle få det bättre på andra sidan....
Det kom från flera håll.
Min tolkning av det blev inte värre än att dom kanske var med i Pingstvännerna eller Missionskyrkan eller nåt liknande.

Lite som en religiös Light-version.

Alltså inte superreligiösa utan bara lite lätt..
He he, ni fattar.

Detta är inte bekräftat, men har kommit från flera.... Bäst att ta det med en nypa salt.

Avd. 9, stort tack till dig för svaret, ditt engagemang i denna tråd & den intressanta live-rapporteringen ur EH-boken. (Tyvärr måste jag erkänna att jag ändå var tvungen att köpa & läsa boken själv för att inte riskera att missa någon detalj. Jag tror faktiskt du fick med allt viktigt!)

Minns du eller någon annan vad nicket hette där i början som hade en del intressanta inlägg, var det BurlövsRicky?
Kan du tipsa om andra nick som är värt att kolla upp? Scheele?

Sedan undrar jag om någon minns vem som sade för cirka ett halvår sedan att en journalist håller på och arbetar med detta fall för att kunna skriva om det?
Var det EH som den personen syftade på? Eller finns det någon annan mer seriös journalist där ute som fortfarande är engagerad i detta fall?
Jag önskar att fler seriösa journalister kunde granska/göra efterforskningar.
Detta fall får inte glömmas bort.
Citera
2019-10-27, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Placeboeffekten
Avd. 9, stort tack till dig för svaret, ditt engagemang i denna tråd & den intressanta live-rapporteringen ur EH-boken. (Tyvärr måste jag erkänna att jag ändå var tvungen att köpa & läsa boken själv för att inte riskera att missa någon detalj. Jag tror faktiskt du fick med allt viktigt!)

Minns du eller någon annan vad nicket hette där i början som hade en del intressanta inlägg, var det BurlövsRicky?

Sedan undrar jag om någon minns vem som sade för cirka ett halvår sedan att en journalist håller på och arbetar med detta fall för att kunna skriva om det?
Var det EH som den personen syftade på? Eller finns det någon annan mer seriös journalist där ute som fortfarande är engagerad i detta fall?
Jag önskar att fler seriösa journalister kunde granska/göra efterforskningar.
Detta fall får inte glömmas bort.

Jag tar mig friheten att svara, Avd9 vill kanske också göra det sen.

Journalisten kan vara EH, men finns en journalist på Sydsvenskan som skrev en krönika i somras där hon även berörde Bjärredfallet, i samband med fallet med de fem isolerade barnen i Ystad:

"Två flickor, fjorton och elva år gamla, från Bjärred. Snart har ett och ett halvt år passerat sedan deras föräldrar mördade dem. I media finns varken bilder eller namn på dem och deras sociala medier-närvaro raderades innan morden. Som om de aldrig funnits? Osynligheten gör ont. Ska ingen föra deras talan i offentligheten? Ett tag ville jag skriva om fallet och jag försökte efterforska det, jag hittade en källa villig att tala men insåg att det var omöjligt att verifiera hens ord utan tillgång till dokument från myndigheter. Föräldrarnas version om barmhärtighetsmord, om än utlöst av kris och depression, har fått sista ordet. Men det är inte rimligare att mörda någon för att denna är ens barn eller sjuk. Ifrågasattes föräldrarnas ord? Var studier i hemmet det enda alternativet, kände flickorna sig isolerade? Vem vet, vad skulle hänt om barnen separerades från sina föräldrar hellre än från samhället?"

BurlovsRicky har intressanta inlägg , främst angående den eventuella kopplingen till en viss sekt. Även en del annat intressant från denna.

Jag har även intresserat mig för Stehlitz inlägg igen. Ska villigt erkänna att jag var skeptisk till denne postare först, t.o.m. på gränsen till otrevlig i ett inlägg, vilket jag sedan bad om ursäkt för. Tror nu i efterhand att denna postare trots allt visste en del. Denne postare tyckte att Moa var det tillbakadragna barnet med mindre energi, och inte Agnes. Stehlitz tyckte trötthetssyndrom passade bättre på Moa. Vilket jag då inte förstod alls men som kanske ändå visar sig kan stämma speciellt på slutet. Stehlitz blev dock avstängd vilket fortsatt får mig att tveka lite på sanningshalten men en del visade sig faktiskt stämma.

Finns många viktiga nick i tråden som kanske alla har vars en eller två pusselbitar, men tror ingen av dem hade rätt i allt. Ellie09 är ett annat exempel. Missan också. De var/är varandras motpoler på många sätt, men tror ändå båda har ett par viktiga pusselbitar. Det gäller bara att välja rätt bitar. Rockkungen har också några intressanta bitar, visste mycket kring dokumenten och när huset skulle upp till försäljning t.ex. Gav oss testamentet. Sen kan man tycka vad man vill om Rockkungen men även denne hade nog ett par bitar trots allt.
Senast redigerad av Zebrima 2019-10-27 kl. 11:37.
Citera
2019-10-27, 11:35
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Placeboeffekten

Diskussion när familjen hittades 9 Jan 2018 kring raderade uppgifter på nätet

Citat:
Ursprungligen postat av Definitions
Någon sa att pappan på förhand tagit bort sin facebook och sin LinkedIn, måste ju vara planerat
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Fanns en FB på det namnet men varken info eller bilder så kan mkt väl stämma
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Oskar H*nkow - facebook-inga bilder inga inlägg
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Linkedin finns på Google men när man besöker så borttagen.
Citat:
Ursprungligen postat av JustLikeMoney
Ja det syns att det funnits FB och Linkedin konton i hans namn som nu är raderade.
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Helt uppenbart att mannen är GM eftersom han precis tagit bort sina sociala profiler.
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Troligt pappan pga rensad social media
Jävla ego.
Senast redigerad av Solglittret 2019-10-27 kl. 11:47.
Citera
2019-10-27, 12:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

Journalisten kan vara EH, men finns en journalist på Sydsvenskan som skrev en krönika i somras där hon även berörde Bjärredfallet, i samband med fallet med de fem isolerade barnen i Ystad:

"Två flickor, fjorton och elva år gamla, från Bjärred. Snart har ett och ett halvt år passerat sedan deras föräldrar mördade dem. I media finns varken bilder eller namn på dem och deras sociala medier-närvaro raderades innan morden. Som om de aldrig funnits? Osynligheten gör ont. Ska ingen föra deras talan i offentligheten? Ett tag ville jag skriva om fallet och jag försökte efterforska det, jag hittade en källa villig att tala men insåg att det var omöjligt att verifiera hens ord utan tillgång till dokument från myndigheter. Föräldrarnas version om barmhärtighetsmord, om än utlöst av kris och depression, har fått sista ordet. Men det är inte rimligare att mörda någon för att denna är ens barn eller sjuk. Ifrågasattes föräldrarnas ord? Var studier i hemmet det enda alternativet, kände flickorna sig isolerade? Vem vet, vad skulle hänt om barnen separerades från sina föräldrar hellre än från samhället?"

BurlovsRicky har intressanta inlägg , främst angående den eventuella kopplingen till en viss sekt. Även en del annat intressant från denna.

Jag har även intresserat mig för Stehlitz inlägg igen. Ska villigt erkänna att jag var skeptisk till denne postare först, t.o.m. på gränsen till otrevlig i ett inlägg, vilket jag sedan bad om ursäkt för. Tror nu i efterhand att denna postare trots allt visste en del. Denne postare tyckte att Moa var det tillbakadragna barnet med mindre energi, och inte Agnes. Stehlitz tyckte trötthetssyndrom passade bättre på Moa. Vilket jag då inte förstod alls men som kanske ändå visar sig kan stämma speciellt på slutet. Stehlitz blev dock avstängd vilket fortsatt får mig att tveka lite på sanningshalten men en del visade sig faktiskt stämma.

Finns många viktiga nick i tråden som kanske alla har vars en eller två pusselbitar, men tror ingen av dem hade rätt i allt. Ellie09 är ett annat exempel. Missan också. De var/är varandras motpoler på många sätt, men tror ändå båda har ett par viktiga pusselbitar. Det gäller bara att välja rätt bitar. Rockkungen har också några intressanta bitar, visste mycket kring dokumenten och när huset skulle upp till försäljning t.ex. Gav oss testamentet. Sen kan man tycka vad man vill om Rockkungen men även denne hade nog ett par bitar trots allt.

Det finns många nick som blivit avstängda i tråden pga av att somliga varit väldigt lätta på rapporteringsknappen av alla möjliga märkliga orsaker. Det lustiga är att det är genomgående de som påstått sig värna om det fria ordet som rapporterat mest. Det är vad jag har upptäckt genom att se vilka som blivit avstängda och vilka som inte blivit det. Det får mig att tro att somliga i denna tråd mer haft en agenda att få rätt framför att sanningen kommer fram. De flesta av dessa har dock nu ålat sig iväg med svansen mellan benen, allteftersom fakta inkommit i fallet och det visat sig att de var far out of truth. Agendor är väldigt dåliga vägvisare när det kommer till sökande efter sanning, något dessa idag sannolikt är smärtsamt medvetna om.

Jag tror i likhet med dig att det finns en hel del att hämta av många av dessa avstängda nick, även om just Rockkungen beslogs med lögn flera gånger.
Senast redigerad av Krmkr 2019-10-27 kl. 12:20.
Citera
2019-10-27, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima

Stort tack till er alla som svarat hittills. Det känns lite som att vissa kanske ska tycka att jag klampar in i en diskussion som pågått under en så otroligt lång tid. Jag har ändå varit med ända från början & följt alla olika turer i strävan efter mer fakta.

Blivit berörd av fallet & också av det ordkrig som pågått mellan flera här inne, kanske lite lugnare nu efter trådens återöppnande. Det har varit svårt emellanåt att vaska fram sådant som skulle kunna vara av värde, för det drunknar bland så mycket annat som jag tror skulle funka bättre att avhandla utanför själva tråden.

Förmodligen har varje halmstrå greppats vid det här laget. Varje tanke & teori avhandlas & idisslats X antal ggr.
Svårt att komma längre om inte någon avhoppare från den sekten som familjen eventuellt tillhörde öppnar upp.
Någon någonstans i familjens närhet måste ju ha märkt om de var scientologer? Eller var alla i närheten lika insyltade i sekten?
Finns det personer som fortfarande idag jobbar aktivt med att avleda uppmärksamheten från sektspåret? Även här inne?

Eller så var familjen inte med där.
Det är ändå en väldigt lockande pusselbit, för det skulle göra det ogreppbara lite mer greppbart. En liten aning mer förståeligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in