2018-01-09, 23:43
Medlem
JustLikeMoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Alla har inte FB! VET du att de haft FBkonton som tagits bort?

Ja det syns att det funnits FB och Linkedin konton i hans namn som nu är raderade.
Citera
2018-01-09, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SeanAvery
Polisen har åkt dit för att det under tisdagseftermiddagen anmälts att en familj

Men som nån skrev, är det verkligen polisens sak att åka runt till folk som inte anmält frånvaro på sitt arbete?
Ja. Finns det minderåriga i hushållet och man inte anmäler sig sjuk på jobb så kontaktas polis.
Fick själv påknackning av två partruller när jag inte hörde av mig till jobbet. Det blir en automatisk orosanmälan fick jag veta av polisen när man har barn under 18. 🙈
Citera
2018-01-09, 23:44
Medlem
bor 10 min från det... Hoppas det reds ut
Citera
Medlem
Om det hade varit en olycka, typ gasläcka, hade säkert polisen betonat det. Hände väl ganska nyligen i Danmark?

Kanske var en av de vuxna otrogen och släppte en bomb efter nyår, typ "jag flyttar, träffat någon annan". MGM verkar vara högpresterande och "smart": kanske passar inte en sådan familjetragedi in i hans världsbild? Givetvis kan det vara frugan som ligger bakom det också, men statistiken talar mot det. Långvarig stress, kanske djupare psykisk ohälsa och en "bomb" kan göra alla galna. Jag skulle gissa på typ kniv/hammare i sömnen, han har knappast ett skjutvapen, eller jagar han?
Senast redigerad av Pezten 2018-01-09 kl. 23:46.
Citera
Medlem
Mycket märkligt fall. En välbärgad familj med till synes inga större förändringar kring ekonomi/arbetsliv på sistone. Företaget går bra. Arbetet på LU verkar fortlöpa som tidigare.

Det känns som att något oerhört drastiskt har hänt om det är mannen som tagit hela familjen med sig i graven.

Och det som kommer närmast till hands är väll relationsproblem. Otrohet? Skilsmässa?

Oavsett, varför i helvete barnen?!?
Citera
2018-01-09, 23:45
Medlem
hudmothuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Fick något publicerat senast för bara två månader sedan. Även om det förstås kan vara skrivet tidigare. Tyder i varje fall på att han ej haft någon långvarig svacka i arbetslivet som skulle förklara att han får en knäpp och dödar sin familj. Detsamma gäller psykossjukdom. Svårt att se att någon som presterar fem publikationer i juridik på ett år i samma veva insjuknar i psykos. Det här var ett konstigt fall...

Varför tror du psykos isåfall? Är inte depression vanligare vid självmord?
Depression är dessutom förekommande hos människor som tillsynes lever ett ”lyckat” liv, med framgångar etc. Han kanske hade en långvarig svacka mentalt, men ändå klarade av att arbeta. Så var det nåt som hände nu som gjorde att bägaren rann över.
Citera
2018-01-09, 23:47
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storyteller
Fick något publicerat senast för bara två månader sedan. Även om det förstås kan vara skrivet tidigare. Tyder i varje fall på att han ej haft någon långvarig svacka i arbetslivet som skulle förklara att han får en knäpp och dödar sin familj. Detsamma gäller psykossjukdom. Svårt att se att någon som presterar fem publikationer i juridik på ett år i samma veva insjuknar i psykos. Det här var ett konstigt fall...

En gissning är väl att frun i huset begärt skilsmässa och tänkt sig processa om enskild vårdnad angående barnen. Pappan inser att han kommer att vara chanslös i rättssalen eftersom mamman vabbat och varit hemma mer med dem, medan han jobbat. Enligt lagen idag får rätten inte döma gemensam vårdnad om en av föräldrarna motsätter sig det.
Citera
2018-01-09, 23:48
Medlem
Gautamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Depression är dessutom förekommande hos människor som tillsynes lever ett ”lyckat” liv, med framgångar etc. Han kanske hade en långvarig svacka mentalt, men ändå klarade av att arbeta. Så var det nåt som hände nu som gjorde att bägaren rann över.
Men varför ta med sig familjen om man är deprimerad?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZMACK01
Svår depression och utvidgat självmord har många ansikten...

Självmord har mycket med press, stress och mindervärdeskomplex att göra. Det är välkänt att de dårar som har massa att bevisa för andra, att de lever under enorm press att prestera. Så fort problem uppstår, så är de slut. Massvis med bankirer och finansfolk som begått självmord sedan 2008.
Lite därför självmordsfrekvenserna är relativt höga i västvärlden, Östeuropa och i synnerhet i Asien.
Intelligensen och konsekvenstänket hos dessa människor kan inte vara hög, även om IQ visar något annat.
Citera
Medlem
storytellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hudmothud
Du missuppfattade, jag menade att det tyder på att det INTE är psykos. Visst är självmord överrepresenterat vid depression men utökat självmord är lite annan kaliber och lär vara betydlig vanligare vid personlighetssyndrom och psykos och liknande...
Citera
2018-01-09, 23:49
Medlem
Mimurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vikingablod76
Det var i Skivarp. Ett gäng polacker.
Skivarp kan jag nog minnas att det var, ja. Jag hade i o f s för mig att de hade finskt påbrå.

I Bjärredfallet så får jag det till att bägge de vuxna boende där är gifta men de har inte samma efternamn. Den på adressen boende kvinnan har inte mycket skrivet på sociala medier heller, vad jag kan se. Men jag är inte med på alla sådana så det kanske någon annan vet?
Citera
2018-01-09, 23:49
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrokenL
Ja. Finns det minderåriga i hushållet och man inte anmäler sig sjuk på jobb så kontaktas polis.
Fick själv påknackning av två partruller när jag inte hörde av mig till jobbet. Det blir en automatisk orosanmälan fick jag veta av polisen när man har barn under 18. 🙈

Frågan är hur längesedan det hänt. Som lektor och docent har man förtroendearbetstid och kan i normalfallet jobba hemifrån ganska mycket utan att någon ifrågasätter var man är. Kanske hade han föreläsningar och handledning igår och idag och därför slog man på stora trumman när han uteblev och inte gick att nå. Men de kan ha legat döda sedan förra veckan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in