• 1
  • 2
2019-10-25, 13:03
Medlem
Krockerss avatar
Ni som är tjejer här på Flashback, känner ni att ni har svårt att träffa någon via nätdejting?

Själv känner jag att detta är övermäktigt svårt. Av alla jag kontaktar svarar nästan ingen, av de som svarar dör kontakten snabbt ut och av de man bokar träff med / pratar om att träffas rinner 90% av gångerna ut i sanden.

De som väljer att inte svara är ignoranta och förblir kvar på nätdejtingsidorna år ut och år in. Oklart om det ens är riktiga personer bakom kontona, än mer tragiskt om det faktiskt är så. När man väl får kontakt framkommer ofta (inte alltid) en hel del negativa saker som potentiellt är dealbreakers, typ att personen uppger sig vara (gravt) introvert eller har en diagnos (fan vad tänd man blir av att höra sådant, va) som gör att intresset av att träffa personen snabbt dör ut.

Alt. pratar man om att ses och får ett positivt intryck av personen, men så visar det sig att tjejen man försöker boka träff med krånglar å det grövsta med ombokningar osv. Visst, har man ett befogat skäl (typ att man blev sjuk) är det en sak, sånt kan väl hända, men om man är uppe i tredje/fjärde avbokningen för att "jag har mycket att göra" inser man att personen helt enkelt bara är krånglig. Värt att nämna är att jag velat ge en chans även till sådana personer och efter många om och men träffat vissa, men då (milt uttryckt) snabbt insett varför de inte får ihop sina liv.

Ytterligare en faktor är alla förbannade krav. Jag har såklart en hel del krav på de jag vill träffa (då jag som sagt gett alltför många chanser även till mindre seriösa personer) men när man läser folks (tjejers i mitt fall) profiler ser man snabbt en lista i stil med:
- Kontakta mig enbart om du är minst XXX cm lång
- Kontakta mig enbart om du har samma klädsmak som jag
- Kontakta mig enbart om du har samma musikstil som jag
- Kontakta mig enbart om du gillar den och den författaren
- osv.

Är det så här även för er tjejer, i dejtingdjungeln?
Citera
2019-10-25, 14:51
Medlem
Noose..s avatar
Du kanske borde testa en annan sida än happypancake? Den är inte känd för att husera A-laget av kvinnor
Citera
2019-10-25, 15:36
Medlem
bara starta tinder och lägg ner alla krav så har du en kuk i fittan redan efter nån timme
Citera
2019-10-25, 15:37
Medlem
Krockerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noose..
Du kanske borde testa en annan sida än happypancake? Den är inte känd för att husera A-laget av kvinnor

Nu skrev jag inte rakt ut att jag har (mest) erfarenhet av happypancake, men visst, rätt gissat.

Har du förslag på andra sidor?
Citera
2019-10-25, 15:39
Medlem
Asså det är väl inte så svårt att räkna ut svaret på...

Tack vare massinvandring är överflödet unga män i Sverige så stort att männen håller på att bli farliga psykopater som är berättigade.

Tjejer behöver inte lyfta ett finger om de vill experimentera lite för dagen.

Vi killar får experimentera med psyket istället..
Citera
2019-10-25, 15:53
Medlem
RobocoprahWinfreys avatar
När du väl hittat nån att dejta så uppstår ett annat fenomen; barriären/tröskeln som kommer efter två-tre månader. Det är här som tjejen börjar tänka att det nog finns någon som är lite lite bättre ett klick bort.

Mitt råd till dig: stäng ner skiten!
Citera
2019-10-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humantoilet
bara starta tinder och lägg ner alla krav så har du en kuk i fittan redan efter nån timme

Det är en kille som skriver. Trodde det var en tjej också.

Till ts:
Den världen du beskriver existerar för normalfags till killar. En tjej kan vara äcklig, ful och få gå dejt med snygga killar inom 24h från hon aktiverat synbart läge på Tinder.

Du kanske är ung, naiv. Men det är så den här världen ser ut. Det är det vi har framför oss - och det blir inte lättare med åren.
Senast redigerad av skommet 2019-10-25 kl. 16:19.
Citera
2019-10-25, 18:05
Medlem
Mojokiis avatar
Jag gissar att det är svårt på lite andra vis för kvinnor. Själv har jag aldrig varit igång med nätdejting, men enligt vad jag sett/hört så verkar det inte särskilt givande att som kvinna vara igång på dejtingsajter heller. Mitt förslag är att du försöker släppa den världen och komma till sammanhang var du träffar personer mer direkt, eftersom det förmodligen är sundare upplägg för att finna attraktioner mellan människor och mer socialt bearbetande.
Citera
2019-10-26, 21:06
Medlem
Jag tycker det är svårt. Dels att hitta någon intressant. Sedan när man väl matchat eller börjat skriva så tar många killar inte initiativ till att ses IRL och chatten dör ut lite. När man väl träffar någon för dejt märker man att kemin inte riktigt finns eller man passar inte ihop. Där är det ju lättare att träffa någon t ex på krogen eller annan plats tänker jag. Internet ger ju bara ett litet intryck av personen.
Citera
2019-10-26, 22:08
Medlem
Tror att eftersom många tjejer träffar killar långt över deras egna liga vilket medför att killen bara vill pumpa o dumpa vilket leder till att tjejer tror att det bara finns fuckboys på tinder och anser att det är svårt att hitta något seriöst.

Mitt tips till ts: lägg inte så mycket energi på en matchning, typ 4-8 meddelanden sen bjud ut på en öl/kaffe
Citera
2019-10-27, 04:54
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Inte svårt. Är snygg så många skrev när jag var där.
Citera
2019-10-27, 04:57
Medlem
Milford.Cubicles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skommet
Det är en kille som skriver. Trodde det var en tjej också.

Till ts:
Den världen du beskriver existerar för normalfags till killar. En tjej kan vara äcklig, ful och få gå dejt med snygga killar inom 24h från hon aktiverat synbart läge på Tinder.

Du kanske är ung, naiv. Men det är så den här världen ser ut. Det är det vi har framför oss - och det blir inte lättare med åren.
Inte sant. Hade en tjejkompis som var tjock och inte alls snygg och hon hade det väldigt svårt precis som ni på flashback. Typ killar som velade o ändrade sig o väldigt få som svarade.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in