Citat:
Ursprungligen postat av
Massajen
SÅC blåljuger om Holgerssons vittnesmål, vilket är lätt att visa. Han har tyvärr kommit att utvecklas till en charlatan. Tragiskt! Och du ljuger om att hennes vittnesbild stämmer med CP. Ska jag visa det igen? Begrep du vad jag skrev om de 600 fotona?
Du skriver att Lisbet var lagom stressad. Och har samtidigt mage att påstå att jag spekulerar

Det är bara dina subjektiva åsikter, spekulationer och påståenden som den inskränkte person du är. Hennes signalement på mördaren våren 1986 stämde bra på CP men det är för svårt för dig att läsa och förstå. Därmed inte sagt att Lisbet pekade ut rätt person- fanns rimligt tvivel så det var rätt av hovrätten att inte döma CP för mordet enligt mig i.a.f. Det har inte dykt upp bevis som håller i domstol mot någon annan efter 33 år vilket enligt advokat Borgström som var expertkommentator i rättegångarna 1989 ökar sannolikheten för att det var CP. I en intervju år 2011 säger Borgström:
"Sannolikheten ökar"
Advokat Claes Borgström, som följde domstolsförhandlingarna som expertkommentator åt Ekot, säger:
- När det var slut kände jag att det kan vara Pettersson, men det kan också vara på något annat sätt och det kan finnas någon konspirationshistoria bakom. Men numera, i och med att det inte finns något påtagligt som pekar i en annan riktning, så ökar sannolikheten för att det faktiskt var Christer Pettersson."