2019-10-26, 15:41
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlantaGenista
DNC hackades, de anlitade CrowdStrike som kom till slutsatsen att Ryssland låg bakom, något som bekräftades av såväl andra datasäkerhetsfirmor som USAs samlande underrättelsetjänster. En av CrowdStrikes grundare är född i Ryssland och de enda "starka" kopplingar han har till Ukraina är de som konspirationssajter på yttersta högerkanten fantiserat ihop. Och återigen, det finns ingen enskild server att undersöka, datanätverk fungerar inte på det sättet. Vilka är dessa "indikationer"?

FBI har bara godtagit Crowdstrikes konklusioner inget annat. Så om crowdstrike har manipulerat datan så kan inte FBI ifrågasätta detta. Du bör fråga dig hur objektiva Crowdstrike är? Hur och varför fick inte den högsta polisiära instansen i USA tillgång till servrarna och datan i en sådan allvarlig påstådd händelse som Rysk inblandning i valet 2016?? Det stinker lång väg och åtsidosättandet av normal praxis givet allvarligheten i händelsen visar detta. Det ligger som en röd tråd i allt som demokraterna har hållit på med de senaste två åren och det är den obefintliga transparensen. Allt ifrån detta påstådda intrång i deras servrar till den senaste impeachment utredningen.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2019-10-26 kl. 15:44.
Citera
2019-10-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
FBI har bara godtagit Crowdstrikes konklusioner inget annat. Så om crowdstrike har manipulerat datan så kan inte FBI ifrågasätta detta. Du bör fråga dig hur objektiva Crowdstrike är? Hur och varför fick inte den högsta polisiära instansen i USA tillgång till servrarna och datan i en sådan allvarlig påstådd händelse som Rysk inblandning i valet 2016?? Det stinker lång väg och åtsidosättandet av normal praxis givet allvarligheten i händelsen visar detta. Det ligger som en röd tråd i allt som demokraterna har hållit på med de senaste två åren och det är den obefintliga transparensen. Allt ifrån detta påstådda intrång i deras servrar till den senaste impeachment utredningen.

Vad är det för server någon har stulit eller vad nu som har hänt? Jag är inte riktigt med här.
Citera
2019-10-26, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
DNC vägrade lämna över servern till FBI för undersökning. Istället försvann den. Tillsammans med alla bevis för vem som hackade den.

FBI har alltså begärt ut en server? Vad är det för något?
Citera
2019-10-26, 15:57
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:
DNC vägrade lämna över servern till FBI för undersökning. Istället försvann den. Tillsammans med alla bevis för vem som hackade den.

"The server. Where is the server? They say there's a server. Where is it?"
Här kommer en gammal newsflash: Det är värre än du tror, det är 140 servrar! Där har ni nåt att gräva i.
https://www.thedailybeast.com/trumps-missing-dnc-server-is-neither-missing-nor-a-server
Citera
2019-10-26, 16:07
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ertil
Vad är det för server någon har stulit eller vad nu som har hänt? Jag är inte riktigt med här.

Varför upphör dina google sök bara ibland??

2016 U.S. presidential election

The 2016 Democratic National Committee email leak is a collection of Democratic National Committee (DNC) emails stolen by one or more hackers operating under the pseudonym "Guccifer 2.0" who are alleged to be Russian intelligence agency hackers, according to indictments carried out by the Mueller investigation.[1] These emails were subsequently published (leaked) by DCLeaks in June and July 2016[2] and by WikiLeaks on July 22, 2016, just before the 2016 Democratic National Convention. This collection included 19,252 emails and 8,034 attachments from the DNC, the governing body of the United States' Democratic Party.[3] The leak includes emails from seven key DNC staff members, and date from January 2015 to May 2016.[4]
Although the initial leaks dated from late in the primary, when Hillary Clinton was close to securing the nomination, they revealed the DNC leadership's bias against Bernie Sanders' presidential campaign in contradiction with their publicly stated neutrality,[5] as multiple DNC operatives seemed to deride Sanders' campaign and discussed ways to advance Clinton's nomination. Later reveals included controversial DNC–Clinton agreements dated before the primary, regarding financial arrangements and control over policy and hiring decisions.[6] The revelations prompted the resignation of DNC chair Debbie Wasserman Schultz before the Democratic National Convention.[7] The DNC issued a formal apology to Bernie Sanders and his supporters "for the inexcusable remarks made over email" that did not reflect the DNC's "steadfast commitment to neutrality during the nominating process."[8] After the convention, DNC CEO Amy Dacey, CFO Brad Marshall, and Communications Director Luis Miranda also resigned in the wake of the controversy.[9]
WikiLeaks did not reveal its source. Later Julian Assange, founder of Wikileaks, stated that the source of the emails was not Russia.[10] On July 13, 2018, Special Counsel Robert Mueller indicted 12 Russian military intelligence agents of a group known as Fancy Bear alleged to be responsible for the attack,[1] who were behind the Guccifer 2.0 pseudonym which claimed responsibility.[11] On November 6, 2016, WikiLeaks released a second batch of DNC emails, adding 8,263 emails to its collection.[12]
Senast redigerad av DRAVKCAB 2019-10-26 kl. 16:09.
Citera
2019-10-26, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Varför upphör dina google sök bara ibland??

2016 U.S. presidential election

]

Jo men jag behöver en förklaring som jag kan förstå. En liten kort men enkel beskrivning. Så att jag kan söka vidare sen. Men tack i alla fall.
Citera
2019-10-26, 17:30
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ofta dyker bevis upp under det att en utredning pågår. Av någon anledning vill inte DNC att servern ska hittas och analyseras. De har gått bananas.

Fast vad finns det för bevis att den saknas?
Citera
2019-10-26, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast vad finns det för bevis att den saknas?

Det är det jag menar. En massa text på google där man dölja sin idéer uppblandat för att man inte kan förklara vad det är man tror är ju största beviset på att det här snacket om server inte har någon relevans eller botten någonstans.

Annars skulle jag få höra att jag är idiot och få en förklaring på vad de tror har hänt med en server och hur det hela hänger ihop. Men de får jag ju inte, för de vet inte ens själva vad de pratar om. Det är bara en talkingpoint utan substans.
Citera
2019-10-26, 17:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
"There is no spoon"

Med det argumentet så var månlandningen även fejk för att det inte finns några definitiva ögonvittnen som var på månen

Nej, tjafset om saknad datorserver hör hemma i konspirationsteorier forumet fram tills det finns genuina bevis för att det saknas en server med alla bevis som Trump och vissa andra tror att den kan innehålla.
Citera
2019-10-26, 17:42
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Med det argumentet så var månlandningen även fejk för att det inte finns några definitiva ögonvittnen som var på månen

Nej, tjafset om saknad datorserver hör hemma i konspirationsteorier forumet fram tills det finns genuina bevis för att det saknas en server med alla bevis som Trump och vissa andra tror att den kan innehålla.
Sluta dumma dig. Servern är borta. Men du kanske vet var den är? Ring Barr!
Citera
2019-10-26, 17:44
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Sluta dumma dig. Servern är borta. Men du kanske vet var den är? Ring Barr!

Jag har efterfrågat om det finns bevis för en saknad server och hela baletten men fick ett trams svar varav därför jag hänvisar till att fortsatt diskussion om servrar hör hemma i konspirationsteorier forumet.
Citera
2019-10-26, 17:47
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Jag har efterfrågat om det finns bevis för en saknad server och hela baletten men fick ett trams svar varav därför jag hänvisar till att fortsatt diskussion om servrar hör hemma i konspirationsteorier forumet.
Det är alltså dags för samma argument som när Mueller kom fram till att inga amerikaner samarbetat med Ryssland för att får Trump vald. Då förnekade du att Mueller överhuvudtaget utredde collusion.

Nu förnekar du att det funnits en server, vilket innebär att ingen server hackats.

Mentalsjukdomen är uppenbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in