2019-10-24, 15:47
Medlem
Il.Malizias avatar
Lovande spelare. Hade gärna sett honom komma till Serie A.
Citera
2019-10-25, 22:51
Medlem
Haaland har et tett samarbeid med Mino Raiola btw.

Men har også en norsk agent. Det lukter en stor overgang av det.
Citera
2019-10-26, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Tror han kommer gå riktigt långt. Påminner mycket om Zlatan i sin spelstil, lång, fysisk och en killer i boxen. Tror garanterat att vi kommer se honom som en världsspelare inom 3-4 år. Se bara straffmålet mot Napoli igår, hur extremt lugn och självsäker han var när han fintade bort Meret i målet. Inte många 19-åringar som har ett sånt självförtroende.

Utöver storleken påminner han inte om Zlatan alls. Håland är en utpräglad centertank med hög fart som ofta går i djupled. Zlatan var mer av en uppbyggnadsspelare som ofta gick ner till mittplan och mötte boll.

Håland är inte teknikern som dribblar av fem pers eller gör läckra finter. Däremot är han en fantastisk avslutare. Hårda och välplacerade skott med båda fötterna.
Citera
2019-10-26, 16:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gus Caesar
Utöver storleken påminner han inte om Zlatan alls. Håland är en utpräglad centertank med hög fart som ofta går i djupled. Zlatan var mer av en uppbyggnadsspelare som ofta gick ner till mittplan och mötte boll.

Håland är inte teknikern som dribblar av fem pers eller gör läckra finter. Däremot är han en fantastisk avslutare. Hårda och välplacerade skott med båda fötterna.
Tycker inte heller att Haaland påminner om Zlatan på ngt sätt. Haaland påminner mer om Lewandowski.
Citera
2019-11-02, 00:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Har kikat lite på Erling Håland`s bakgrund och karriär såhär långt. Tydligen så gjorde Håland ett hattrick i norska division 1 för Bryna som 16-åring, sedan så gjorde han två mål och en assist i en match och 4 mål i en annan match för Molde i Tippeligan som 17-åring, också gjorde han 9 mål i en match för Norge i U-20 VM ifjol, även om kvaliteten på de norska ligorna och U-20 VM inte är det högsta så är det ändå otroligt imponerande av en så pass ung spelare. Och hans säsong i Salzburg kunde väl knappast ha börjat på ett bättre sätt, men samtidigt så tycker jag inte att han är en komplett anfallare än. Återstår att se hur bra han är om en 2-3 år. Skrev tidigare att jag tyckte att Håland påminde om Lewandowski, men nu när jag har sett olika klipp av honom så tycker jag att påminner mer om Dennis Bergkamp i sättet han spelar fotboll på och lite grann om van Persie i sättet som han tar sig fram på. Fan att han inte är svensk
Citera
2019-11-05, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Lol

Prislappen e satt till 1 miljard sa mina 800 miljoner var felaktiga.

Levererar han ikväll tror jag han e sald illa kvickt ingen av de stora vill missa här

källa

http://fotbolltransfers.com/site/news/115753
Citera
2019-11-05, 21:17
Bannlyst
Killen e otrolig även om napoli borde vinna med 8 mot 0 så scorar han direkt
Citera
2019-11-05, 22:54
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Killen e otrolig även om napoli borde vinna med 8 mot 0 så scorar han direkt

Fullständigt Erling frälst. Önskar så mycket att han var svensk. Pinsamt från Lagerbäck (älskar Lagerbäck) att han inte har en fast landslagsplats. Dock hade Guidetti och Tankovic gått före om han var svensk så kan inte klaga.

Han har något speciellt som de är svårt att sätta fingret på men lätt att se.

Citat:
Ursprungligen postat av HalldirV2
Eksakt!

Hur ser Erling hetsen ut i Norge? I Sverige är man supertalang om man får spela enstaka minuter i en toppliga (vissa behöver inte ens prestera) hur går snacket i media och bland er norrmän?
Citera
2019-11-05, 23:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Tycker att Erling Håland var osynlig i 98% av kvällens match Napoli, Minamino och He-Chan var de som skapade ngt för Red Bull. Men måste säga att Napoli var svaga i kväll och när de väl hade lägen så tog de inte alls vara på de.
Citera
2019-11-06, 03:13
Bannlyst
Jag har träffat Erling i Stockholm. Trevlig med fötterna på jorden.

Komiskt att han redan har åstadkommit mer än vad John Guidetti gjort under hela sin karriär haha
Citera
2019-11-06, 20:34
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten

Komiskt att han redan har åstadkommit mer än vad John Guidetti gjort under hela sin karriär haha

Den gode John är den största bluffen svensk fotboll någonsin haft men de är inte hans fel de är Stockholms Malmö komplex som sett till att han blivit det.

1. Malmö bygger Malmös nya stadion och får således Sveriges modernaste och finaste arena.
Stockholm blir direkt ett nervvrak och bygger en alldeles för stor och dyr arena som sedermera blev Friends.

2. Malmö bygger Emporia, Sveriges modernaste och största köpcentrum.
Stockholm får komplex igen och ska minsann inte va sämre och Mall of Scandinavia byggs. Har jag nämn att även detta blev överdrivet dyrt?

3. Malmö har kunnat stoltsera med att ha fostrat och fått fram Sveriges bästa spelare genom tiderna i Zlatan. Stockholmmedia är oerhört bittra över det. Då försöker dom hypa och framtvinga Guidetti att bli ”Stockholms Zlatan”. Men visar sig vara alldeles för dålig så deras försök misslyckas enormt.

Stockholms Sveriges största stad men Sveriges minsta kulor och stolthet.
Citera
2019-11-06, 20:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Håland er givetvis en lovande spelare med stort potential, men tycker att fortfarande har mkt att utveckla innan han är en komplett anfallare. Jag tror inte at Håland är redo för att gå till en storklubb i en av de största ligorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in