2019-10-26, 12:55
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja. Innerst inne har hon kanske sina misstankar. Minns debatten här för någon vecka sedan då en del här i tråden tyckte det var illa/anmärkningsvärt att hon uttryckt att SD skulle vara oskyldig. Jag tycker då inte att hon har så mycket andra alternativ än att säga just så offentligt.
Det blir rätt krystat när du försöker få det till att HD skulle tro att SD är gärningsmannen.
Senast redigerad av Draifos 2019-10-26 kl. 13:01.
Citera
2019-10-26, 13:02
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Fast det blir väl rätt krystat när du försöker få det till att HD skulle tro att SD är gärningsmannen.

Du menar att det är orimligt att hon, som så många andra, skulle kunna misstänka att SD är GM?
Citera
2019-10-26, 13:08
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Du menar att det är orimligt att hon, som så många andra, skulle kunna misstänka att SD är GM?
"som så många andra" känner inte SD lika bra som hon gör, kanske därför hon inte tror han är GM?
Citera
2019-10-26, 13:15
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Källan är den gifta mannens hustru.
Ber dig att svara på hur du tror att mannens hustru upplevde dom nattliga samtalen?

Citat:
Ursprungligen postat av Strof
Precis. LW hade lite senare dygnsrytm (och tidigare) än de flesta och kunde skicka mess senare än vad de flesta kanske gör. Detta löser man enkelt genom att stänga av ljudet på mobilen när man lägger sig. En åtgärd de flesta klarar av och finns det någon här i tråden som inte vet hur man gör så kan jag skicka en guide. Men att hon skulle hålla på och ringa har jag aldrig hört någon säga och att det skulle vara specifikt till gifta män är bara trams som väl endast gloriuslife och Snoris kan vilja tro på tillräckligt mycket för att intala sig att det skulle vara sanning.
Låter detta förbluffande inlägg tala för sig själv om hur männen som blivit föremål för LW,s starka vilja borde informerat sig om hur dom ska stänga av telefonen för att slippa hennes nattliga kontakter. Det för att skyla över dom egenskaper som orsakade konflikten med "hot och trakasserier" och som i förlängningen ledde fram till mordet.

Hur SD handskades med LW,s stalkingbeteende kan man ana genom dom sk, hot och trakasserier han sägs utsatt LW för.

Vad som däremot framträder är att HD mentalt inte kunde handskas LW,s person vilken blev en påflugen och envis påminnelse om det som förstört hennes livs dröm om familjelycka. Hon kunde förlåta sin man SD men aldrig deras vigselförrättare LW.

Att SD genom sin obesvarade kärlek till undersköna (?) LW blivit svartsjuk (utlöst av norgeresan) och slagit ihjäl henne tror jag inte ett skvatt på. Det låter som något anhöriga vilselett utredarna med få ihop det med SD som GM. Till mycket stort förfång för utredningen.

Det går inte bortse från att HD är den av dom misstänkta som haft anledning att samla på sig tillräckligt raseri att slå ihjäl sin övermäktiga antagonist. Gissar att en tidig kroppbesikting av HD istället för en utsiktslös på SD hade löst mordet för längesen.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-10-26 kl. 13:50.
Citera
2019-10-26, 13:22
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Jag har ingen aning om hur många ni är som misstänker SD, men även om ni så skulle vara jättemånga så är det ändå rätt ointressant. Det är de sakliga argumenten man får titta på, och där tycker jag inte att ni har lyckats särskilt bra.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum
Citera
2019-10-26, 13:27
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nja, vet inte om det är läskigt. En hemsk händelse i ens närhet som denna kan ju faktiskt göra att man reflekterar mer över att uppmärksamma och ta tillvara på saker i tillvaron som är bra som annars är lätt att man tar för givet. Jag vet att jag själv tenderar att göra det. I mitt jobb råkar jag frekvent på människor som livet inte varit varsamt med, ofta utan deras egen förskyllan. Man får en ödmjukhet att vara tacksam för det som är bra en dag kan det förändras. Nu kanske SD blir dömd och då är det väl i så fall egen förskyllan att han inte kan njuta av naturen hur och när han vill men det skulle ju kunna vara att en drabbas av sjukdom, olycka eller överfall som tvärt förändrar livsvillkoren.

Absolut, så kan det vara.
Jag har själv varit med om det.

Men här finns det ofta även en slags glättighet, som åtminstone jag inte upplevde då.
Nu kan jag bara utgår från mig själv och de personer som jag har känt som råkat ut för livsavgörande smärtsamma saker.

Som jag har upplevt det kan livets skönhet nästan bli smärtsam och då saknas den glättighet som man annars kan kanske känna en solig dag.
Citera
2019-10-26, 13:42
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det som är så hemskt är ju att det verkar som att inte förrän LW "försvann" så kunde SD och HD njuta fullt ut utav livet ??
Why?
Får en aning om att någon av Davissonnarna tyckte Lena Wesström saboterade deras liv?
Vad tror du?
Citera
2019-10-26, 13:45
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har ingen aning om hur många ni är som misstänker SD, men även om ni så skulle vara jättemånga så är det ändå rätt ointressant. Det är de sakliga argumenten man får titta på, och där tycker jag inte att ni har lyckats särskilt bra.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Argumentum_ad_populum
Ja HD har ju faktiskt viss egen insyn i utredningen, typ, och utifrån det kanske gjort bedömningen att det finns brister i de sakliga argumenten.
Senast redigerad av MrBarnaby 2019-10-26 kl. 14:06. Anledning: Stavning
Citera
2019-10-26, 13:47
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Absolut, så kan det vara.
Jag har själv varit med om det.

Men här finns det ofta även en slags glättighet, som åtminstone jag inte upplevde då.
Nu kan jag bara utgår från mig själv och de personer som jag har känt som råkat ut för livsavgörande smärtsamma saker.

Som jag har upplevt det kan livets skönhet nästan bli smärtsam och då saknas den glättighet som man annars kan kanske känna en solig dag.

Jovisst, men tonläget kan vara svårt att få fram i skrift, än mer kanske för en tekniker eller naturvetare. Du får akta så du inte förvandlas till Krösa Maja som ser enbart troll och oknytt så snart du loggar in på Flashback 😉.

Om du jämför med LWs inlägg så framstår ju även hennes inlägg som glättiga/ytliga. De flesta lägger väl inte ut tyngre tankar, dem dryftar man väl privat med de närmaste. Det var ju några som reagerade på att LWs barn inte verkar dryfta sorgen ens på sina sidor.
Citera
2019-10-26, 13:49
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Får en aning om att någon av Davissonnarna tyckte Lena Wesström saboterade deras liv?
Vad tror du?

Så här i efterhand var det ju inte så utan tvärtom. Davidssonarna, eller i alla fall en av dem saboterade Lenas liv. Du har åter igen fel som i alla dina tidigare inlägg här.
Här blev det svart på vitt
Citera
2019-10-26, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det som är så hemskt är ju att det verkar som att inte förrän LW "försvann" så kunde SD och HD njuta fullt ut utav livet ??
Why?

Det kunde de nog, men sådant tas lätt för givet. Till dess man blir varse om att i någon familj är det en som saknas, någons barn i samma ålder som ens egna barn saknar en förälder som är stolt, förmanar omsorgsfullt etc
Citera
2019-10-26, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
En sak är säker och det är att han är populär bland sina vänner och en duktig manipulatör som har sett till att charma och smickra; fått folk i sin omgivning att känna sig betydelsefulla och unika, pejlat in deras svagheter; kunskaper som han för egen vinnings skull har nyttjat maximalt i olika sammanhang.
Människor med god människokännedom och självkänsla samt en stor portion intuition har förstås sett igenom pajaskonsterna och känt olust i hans närhet.

Ser inte bättre ut än att majoriteten av hans vänner just nu jobbar intensivt med att upprätthålla sina försvar. Tiden kommer att göra sitt och förhoppningsvis kommer även de mest envetna att backa några steg för att i sinom tid kunna betrakta sin vän i ett annat ljus.
Kan liknas vid hjärntvätt där viss avprogrammering är nödvändig för att komma till insikt? - Sanningar kan göra ont.

Det verkar ju som att SD är en person som en hel del stört sig på redan innan han blev misstänkt för att ha mördat LW.
Kanske LW även kände till detta? Det inlägget hon gjorde om Ful gubbe" i skogen som inte var farlig kanske var en respons till kommentarer hon hört om SD? Hursomhelst så hon ju glad ut på bilden i det inlägget där SD som vanligt poserade som en flämtande byracka. Jag antar att de hade det trivsamt då i alla fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in