Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Källan är den gifta mannens hustru.
Ber dig att svara på hur du tror att mannens hustru upplevde dom nattliga samtalen?
Citat:
Ursprungligen postat av
Strof
Precis. LW hade lite senare dygnsrytm (och tidigare) än de flesta och kunde skicka mess senare än vad de flesta kanske gör. Detta löser man enkelt genom att stänga av ljudet på mobilen när man lägger sig. En åtgärd de flesta klarar av och finns det någon här i tråden som inte vet hur man gör så kan jag skicka en guide. Men att hon skulle hålla på och ringa har jag aldrig hört någon säga och att det skulle vara specifikt till gifta män är bara trams som väl endast gloriuslife och Snoris kan vilja tro på tillräckligt mycket för att intala sig att det skulle vara sanning.
Låter detta förbluffande inlägg tala för sig själv om hur männen som blivit föremål för LW,s starka vilja borde informerat sig om hur dom ska stänga av telefonen för att slippa hennes nattliga kontakter. Det för att skyla över dom egenskaper som orsakade konflikten med "hot och trakasserier" och som i förlängningen ledde fram till mordet.
Hur SD handskades med LW,s stalkingbeteende kan man ana genom dom sk, hot och trakasserier han sägs utsatt LW för.
Vad som däremot framträder är att HD mentalt inte kunde handskas LW,s person vilken blev en påflugen och envis påminnelse om det som förstört hennes livs dröm om familjelycka. Hon kunde förlåta sin man SD men aldrig deras vigselförrättare LW.
Att SD genom sin obesvarade kärlek till undersköna (?) LW blivit svartsjuk (utlöst av norgeresan) och slagit ihjäl henne tror jag inte
ett skvatt på. Det låter som något anhöriga vilselett utredarna med få ihop det med SD som GM. Till mycket stort förfång för utredningen.
Det går
inte bortse från att HD är den av dom misstänkta som haft anledning att samla på sig tillräckligt raseri att slå ihjäl sin övermäktiga antagonist. Gissar att en tidig kroppbesikting av HD istället för en utsiktslös på SD hade löst mordet för längesen.