2019-10-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Det at ingen, bortsett fra de som kidnappet henne, vet hvilke klær hun hadde på seg da hun forsvant, er muligens opplysningene Holden snakket om i forbindelse med siste kontakt med GM? Som bekreftet at det var de "ekte" kidnapperne og ikke noen som ga seg ut for å være dem, som kommuniserte med familien? Og at det er derfor politiet ikke ville gi opplysninger om hva hun hadde på seg da hun forsvant.
Men i savnet-saker er det jo normalt at pårørende opplyser om hvilke klær den savnede hadde på siste gang den pårørende så den savnede? Og hvis disse klærne ev ligger igjen i hjemmet, så vil jo den pårørende prøve å finne ut hvilke klær som ev mangler i klesskapet og på garderobestativet med yttertøy for å forsøke å finne ut hvilke klær den savnede kan ha hatt på seg på det tidspunktet vedkommende forsvant, og deretter gi disse opplysningene til politiet?

Nå tror jeg at jeg forstår hva du mener! Takk for godt ressonnement! :-)
(Jeg tror at jeg trenger litt mer kaffe for å tenke klart :-) )
Citera
2019-10-26, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hva skulle de skrevet da, kjent gjerningsmann ?
Bare gjerningsmann/-menn
Citera
2019-10-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruCarlsberg
Men i savnet-saker er det jo normalt at pårørende opplyser om hvilke klær den savnede hadde på siste gang den pårørende så den savnede? Og hvis disse klærne ev ligger igjen i hjemmet, så vil jo den pårørende prøve å finne ut hvilke klær som ev mangler i klesskapet og på garderobestativet med yttertøy for å forsøke å finne ut hvilke klær den savnede kan ha hatt på seg på det tidspunktet vedkommende forsvant, og deretter gi disse opplysningene til politiet?

Nå tror jeg at jeg forstår hva du mener! Takk for godt ressonnement! :-)
(Jeg tror at jeg trenger litt mer kaffe for å tenke klart :-) )
He-he, er det Fru Friele så tidlig på dagen ?
Citera
2019-10-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Jeg tror at drapsmotivet er økonomisk og at motivet ligger i avtaleteksten i ektepakten.
Det kan tenkes. For de som har lest hele tråden fra start, kan det opplyses at Vossevangen har sett ektepakten. Bare å lete i tråden.
For de som ikke bare er opptatt av å lage lyd, men også husker hva som har blitt skrevet her tidligere, kan det også opplyses at 9.14 samtalen var til sønnen. Det ble formidlet av en av de mest troverdige kildene her inne.

Bare å lete i tråden.
Citera
2019-10-26, 13:12
Medlem
Citat:
Bare gjerningsmann/-menn
Kan det være viktig for politiet å antyde at GM er ukjent for politiet, ved å bruke ordet ukjent GM (selv om politiet ev kanskje vet hvem som er GM)?
Citera
2019-10-26, 13:14
Medlem
Citat:
He-he, er det Fru Friele så tidlig på dagen ?
Ja, jeg må nok bytte ut ølen med kaffe
Citera
2019-10-26, 13:15
Medlem
Citat:
Dette med at politiet ikke gikk ut med opplysninger om hvilke klær AEH hadde på seg da hun forsvant, og noen her skrev noe om at hun kan ha blitt fjernet fra hjemmet ev uten at hun hadde sine egne klær på. Det høres jo veldig merkelig ut! Hvorfor skulle GM ev gjøre det slik?
En annen ting: En ektefelle trenger ikke å ha oversikt over alle klær som hans kone har, så om de klærne han så henne i sist lå igjen hjemme så kan hun jo ev ha byttet klær (og kledt på seg klær som ektefellen ikke visste om og derfor ikke kunne vite at manglet fra huset) etter at han dro til jobb og før GM kom og angrep henne og fjernet henne?

"14.01.19. Den åpne etterlysningen har blitt publisert på Interpols hjemmeside etter at norsk politi gikk ut med forsvinningssaken onsdag sist uke.
Der beskrives 68-åringen som 1.67 meter høy, brunt hår og med grønne øyne. I tillegg informerer Interpol om den savnede kvinnens foreldre og fødestedet Gjøvik – samt dato og sted for når hun forsvant.
Politiet ønsket før helgen ikke å kommentere hvilke klær Anne-Elisabeth Hagen hadde på seg onsdag 31. oktober - dagen hun forsvant."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/e1pkd4/slik-etterlyses-anne-elisabeth-hagen-68-i-utlandet
Nå snakker vi! Den Friele- kuren har tydeligvis gjort underverker!
Jan Wiborg ble også funnet avkledd...
Citera
2019-10-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Nå snakker vi! Den Friele- kuren har tydeligvis gjort underverker!
Jan Wiborg ble også funnet avkledd...
Tenker du at det er mulighet for at GM fjernet AE fra åstedet naken? Hvorfor skulle GM i så fall gjøre det slik?
Citera
2019-10-26, 13:20
Medlem
Citat:
Tenker du at det er mulighet for at GM fjernet AE fra åstedet naken? Hvorfor skulle GM i så fall gjøre det slik?
Bare en spekulasjon. For å skape mest mulig frykt og forvirring, tenker jeg.
Citera
2019-10-26, 13:20
Medlem
.
Citera
2019-10-26, 13:22
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Kan det være hemmeligheter i huset, som AEH ikke oppdaget mens hun bodde der, men som det var fare for at ville bli avslørt, om hun tok over huset? Er det mørke hemmeligheter skjult i kjelleren i huset?

Men da burde hun ha forsvunnet et helt annet sted, langt vekke fra huset. Det stemmer ikke.

De skal ha vært på vei til hytta på Kvitfjell. Kan det være at AEH ved en skilsmisse ville ha krevd hytta, og at det er mørke hemmeligheter skjult der, og at AEH måtte forsvinne et annet sted enn på hytta? Det er vanskelig å tro. Eller mer umulig å tro. Synes jeg.

Hva slags "gevinst" kan en fake kidnapping gi, som en fake ulykke ikke ville gitt.

Naj, Kronblom, det är nog inga hemligheter på det sättet. Ett par miljarder till under madrassen kanske...? Det är klart att exv en urartad konfliktsituation där th plötslig stod inför omedelbar utflyttning skulle kunna vara högst oönskad på flera sätt. Han skulle kanske riskera förlora företaget också? Bli utmanövrerad?
Citera
2019-10-26, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Bare en spekulasjon. For å skape mest mulig frykt og forvirring, tenker jeg.
Ok. Skulle det ev i så fall være et hint fra GM om en mulig sammenheng med Wiborg-saken, og skulle GM med dette gi en slags "beskjed" til TH og påføre TH frykt?

Kan GM ev ha ønsket at politiet skulle se på forbrytelsen mot AEH i forbindelse med Wiborg-saken?
Senast redigerad av FruCarlsberg 2019-10-26 kl. 13:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in