2019-10-25, 20:15
Avslutad
Usch så fort denna tråd blev nedsmutsad av troll samt människor som lever på känsloargument & personangrepp.

Många i tråden har ju uppenbarligen varken läst boken eller lyssnat på podden, utan uttalar sig bara baserat på personligt tycke om Snowden.

Här kan ni i alla fall läsa på lite om vad dokumenten som han läckte innehåller.
https://www.businessinsider.com/snowden-leaks-timeline-2016-9?r=US&IR=T

Återkom gärna med sakliga argument till varför USA själva skulle kompromitera sig själva så grovt, om Snowden nu är en puppet eller manipulerad.

Han bevisar ju mer eller mindre att USA systematiskt våldför sig på institutioner, myndigheter, företag och privatpersoner världen över. Man stiftar samtidigt lagar som gör att visselblåsare blir åtalade utan egentlig möjlighet att försvara sig. Samtidigt som man skriver om lagar så att beslutsfattare inte kan bli dömda när man utfört olagliga lagförändringar.

Efter flera kongress och senatförhör har flertalet högt uppsatta myndighetschefer både inom intelligens och publika områden blivit ertappade med att ljuga under ed, om USAs påstådda massövervakning.
Snowden hänvisar i podden till en av dessa, så det är lätt att faktakolla...

Hur kan detta vara konspirationer, när det är bevisat av Snowdens leaks, som blivit verifierade som legitima dokument av USAs egna myndigheter?
Citera
2019-10-25, 20:17
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Jaha nähe, vem sitter på det hemliga alien arkivet då?

Jag vet som INTE sitter på arkiven, uppenbarligen inte nån random konsultnisse till NSA.
Citera
2019-10-25, 20:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
På min tid på ardehudratalet så trodde man bergsäkert på något man hört eftersom man inte kunde springa till bibblan stup i kvarten för att kolla upp det. Bibblan hade antagligen inte ens några böcker i ämnet.
Pöbelbibblan var klart godkänd. På min tid fanns det E som i Eugenik. Tror det är bortrensat numera.
Citera
2019-10-25, 20:32
Medlem
Jösses, Snowden är en uppenbar psykologisk operation.
Kom igen nu, lite verkshöjd på vad ni tror på vore på sin plats kan man tycka.
Citera
2019-10-25, 20:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vadgorvinukorvi
Klassiskt logiskt slutfel. Vad är det som säger att de inte har en teknik, eller känner till andra saker som möjliggör för dom att ta sig hit enkelt?

Vad är det som säger att säger att det skulle vara svårt för dom pga av ett avstånd?
Ungefär som att det skulle åka runt random och råka hitta oss, och typ "Oj kolla här var det liv"...

Känns som en ren halmgubbe, vad är det som säger att de inte redan försökt ta kontakt med vanliga människor?
Dock kanske det inte känns jättelogiskt att dimpa ner med ett stort rymdskepp helt random i en stad. Speciellt med tanke på hur man i filmer kört massiv propaganda om utomjordingar som onda och som invaderar. Bara i ett fåtal filmer som ex ET är utomjordingarna goda. Sedan så finns det nog rätt olika utomjordingar också.
Frågan man borde ställa sig är vilket intresse regeringar skulle ha att offentliggöra kontakter.
Finns mer att tjäna på att hålla tyst och hålla undan info från massan för regeringar. Sedan så är det väl också logiskt att det bara är vissa regeringar det handlar om. Och i dessa också bara ett fåtal personer och inom militären.
Jag kan tänka mig att det alltid funnits/kommer att finnas avancerade civilisationer i universum, men inte nödvändigtvis samtidigt. Vad är det som säger att vi måste existera parallellt med utomjordiskt liv, några hundra miljoner år hit eller dit är ändå hyfsat lång tid... Det är ju ganska långa pauser mellan akterna i det stora dramat, menar jag. Eller för långa restider. Fan vet. Stort ere.
Senast redigerad av GR82BSTR8 2019-10-25 kl. 20:46.
Citera
2019-10-25, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Det är inte relevant om aliens finns eller inte. Vad skulle mänskligheten ha för intresse av att tillfångata varelser som vi inte kan kommunicera med? För forskning kanske, men eftersom vi inte vet hur många aliens det finns i rymden så kan vi inte dräpa hur många farliga aliens som helst.
Jag hoppas att din typ av människor inte utgör en majoritet.
Citat:
Ursprungligen postat av ilpobre
Vad skulle mänskligheten ha för intresse av att tillfångata varelser som vi inte kan kommunicera med?
Inte för att jag på något sätt förespråkar våld mot tillfångatagna varelser, men denna kommentar är så långt ifrån logiskt tänkande jag kan nå. Jag vill inte ens fråga vad du menar. Oavsett om du svarar på ett främmande språk eller på svenska, så blir det obegripligt.
Citera
2019-10-25, 20:56
Medlem
negrofobens avatar
Snowden och Assange är ju samma skrot och korn. Några nollor som avslöjat hemligheter?

Låt dom brinna, gärna på Gitmo!
Citera
2019-10-25, 21:39
Medlem
Snowden ifrågasätter det amerikanska 3 kammarsystemet - det är iofs intressant och i högsta grad relevant gällande tex FRA lagen i sverige och EU.

Han gör en del steppande gällande high schol och enstaka kurser på lokalt comunity college - för att föras in i branchen av ett företag.......bullshit i hög grad!!

Vi talar om det hemliga militärindustriella komplexet

https://www.youtube.com/watch?v=Gg-jvHynP9Y

lyssna noga på varje ord ike säger.
Senast redigerad av Tokarev 2019-10-25 kl. 21:50.
Citera
2019-10-25, 21:56
Medlem
Vi har länge vetat att Snowden är en shill.
Citera
2019-10-25, 22:04
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nimar
Det finns ingen som förnekar att vi har ett klimat. Det finns inte heller nån som förnekar att klimatet ändrar sig, att det alltid gjort det och att det alltid kommer att göra det.

Skatten på plastpåsar är en av alla skatter som vi har för att rädda klimatet och jorden. Men svenska plastpåsar är inget problem. Alla påsar är gjorda av 100% återvunnet material och svenskar slänger dom inte i naturen.

Lyssna på vetenskapen, javisst men bara dom som håller med hon. Alla andra vill hon ha censurerad.
Och ni klimatförnekare (ni kallas ju så, men som jag skrev tidigare vore ju Antropocenförnekare iaf ett mer beskrivande namn) försöker tysta henne med väldigt ofräscha och osakliga attacker om utseende och hennes Aspberger. Sluta gnälla så förbannat och ta matchen i sak istället. Om ni kan.

Plastpåsarna... Själva flaggviker vi dem till små platta paket som jag alltid har med några stycken i fickan. Ofta bra även för annat än att handla. "Har någon en påse?" Jag har.
Citera
2019-10-25, 22:14
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godssouljah777
äh..Snowden är en desinformations agent.. det vet alla som är det minsta vakna..
Efter all banbrytande information han läckt ut i kombination med att han lever i frid och fröjd deltagandes i en an världens största poddar så tror jag detsamma.
Citera
2019-10-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Vill du tas seriöst bör du sluta länka till propagandafilmer på youtube

Den där videon av The Corbett Report är ju så långt ifrån nån propagandafilm man kan komma, tvärtom ger den en bra sammanfattning av propagandan rörande 9/11 som så många har gått på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in