2019-10-24, 22:27
Medlem
Demetrioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Sex är ingen rättighet.
Nej, som alla andra 100500 saker som man kan köpa fritt.
Men det finns saker som man väl inte får köpa. I så fall får man lika gärna inte sälja dem. Punkt.
Citera
2019-10-24, 22:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Tycker du att jag ska ha samma möjligheter som kungafamiljen att bo i ett fint slott och ha massa rikedomar?

1) Nej men jag tycker att du ska ha möjlighet att välja den utbildning och det jobb som du vill ha.

2) Tycker du att män ska ha möjlighet att välja hur många partners de vill ha sex med och när de vill ha sex med dem?
Citera
2019-10-24, 22:32
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Nej, som alla andra 100500 saker som man kan köpa fritt.
Men det finns saker som man väl inte får köpa. I så fall får man lika gärna inte sälja dem. Punkt.

Det sistnämnda håller jag med om, att det inte bör säljas sådant som inte får köpas. Verkar onödigt.
Citera
2019-10-24, 22:33
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Jo jag tycker att du har pratat om rättigheter i flertalet inlägg. Mäns rättigheter till sex. Som inte existerar.

Men tänk om sexualförtrycket hindrar pojkar från att bli män? Att det är därför många män blir kvar på pojkrummet livet ut, oskulder, initiativlösa och håglösa, oförmögna att lösa problem som kommer i deras väg?

Är det inte en rättighet att bli vuxen?

Citat:
Om mannen låter kvinnan bestämma över allting då är han en toffel som behöver få en spark i röven. I mina föräldrars relation har det aldrig fungerat så iallafall, så jag är inte uppväxt med att mannen tofflar och att kvinnan bestämmer allt.

Dina föräldrars generation där var männen kanske inte lika sexförtryckta som idag? Du kunde ragga utan bli anmäld för sexuella trakasserier och det var mer jämnt mellan män och kvinnor i antal.

Män idag kanske behöver en spark i röven-till närmast bordell?
Senast redigerad av over-unity 2019-10-24 kl. 23:02.
Citera
2019-10-24, 22:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Nej men jag tycker att du ska ha möjlighet att välja den utbildning och det jobb som du vill ha.

2) Tycker du att män ska ha möjlighet att välja hur många partners de vill ha sex med och när de vill ha sex med dem?

Tycker du? Varför?
En kossa som är ivägen, som bara äter hela dagarna. Varför skulle hon behöva välja yrke? Utbildning?
Hon ska väl ändå inte jobba.

Tycker och tycker, detta är inte fråga om tyckande. Detta är en fråga om att förhålla sig till verkligheten och hur människans biologi påverkar denne.
Citera
2019-10-24, 22:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Tycker du? Varför?
En kossa som är ivägen, som bara äter hela dagarna. Varför skulle hon behöva välja yrke? Utbildning?
Hon ska väl ändå inte jobba.

Tycker och tycker, detta är inte fråga om tyckande. Detta är en fråga om att förhålla sig till verkligheten och hur människans biologi påverkar denne.

1) För att då är de inte en belastning för män.

a) Självklart ska hon jobba.

2) Betyder det att du inte tycker att kvinnor ska ha möjlighet att välja hur många sexpartners de ska ha och när de ska ha sex?

3) Om vi legaliserar sexhandel kommer män att komma närmare kvinnor när det gäller möjligheten att välja sin egna sexliv.

a) Det är sjukt att det inte är en självklarhet i ett jämställt samhälle.
Citera
2019-10-24, 23:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) För att då är de inte en belastning för män.

a) Självklart ska hon jobba.

2) Betyder det att du inte tycker att kvinnor ska ha möjlighet att välja hur många sexpartners de ska ha och när de ska ha sex?

3) Om vi legaliserar sexhandel kommer män att komma närmare kvinnor när det gäller möjligheten att välja sin egna sexliv.

a) Det är sjukt att det inte är en självklarhet i ett jämställt samhälle.

Det är ingenting som är sjukt här. Jo möjligtvis du är sjuk, på riktigt. Men det är en annan historia.

Först och främst så finns det ingenting som är orättvist. Det är ett påfund av människan och godtyckligt i allra högsta grad.
Nu är det så att män har ett större behov av att ha sex med massa olika kvinnor i tid och otid, och om de inte kan få detta så är det inget som är orättvist eller ojämställt.
Det är som det är.

Varför ska hon jobba? Hon var så urbota korkad nyss att hon inte kunde göra någonting överhuvudtaget. Varför ska hon, kossan, vara ivägen på en arbetsplats?
Citera
2019-10-25, 00:02
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Nu är det så att män har ett större behov av att ha sex med massa olika kvinnor i tid och otid, och om de inte kan få detta så är det inget som är orättvist eller ojämställt.
Det är som det är.

Problemet är väl att kvinnor har ett behov av att sälja sex till män i tid och otid. De kvinnorna tycker säkert det är orättvist om de inte får göra det..
Citera
2019-10-25, 00:03
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Det är ingenting som är sjukt här. Jo möjligtvis du är sjuk, på riktigt. Men det är en annan historia.

Det är sjukt att det inte är självklart att män ska ha samma möjligheter sexuellt som kvinnor har haft under de senaste 50+ åren.

Citat:
Först och främst så finns det ingenting som är orättvist. Det är ett påfund av människan och godtyckligt i allra högsta grad.

Jag pratar inte om orättvisor jag pratar om jämställdhet.

Citat:
Det är som det är.

1) Självklart är det ojämställt att män inte har samma möjligheter som kvinnor att bestämma över sitt sexliv.

a) Män kan få sex med många olika kvinnor genom att köpa sex. Det ger män större frihet att bestämma över sina egna liv, till exempel genom att inte tvingas stanna kvar i oönskade relationer.

2) Tycker du att kvinnor ska ha rätt att bestämma över sitt sexliv?

Citat:
Varför ska hon jobba? Hon var så urbota korkad nyss att hon inte kunde göra någonting överhuvudtaget. Varför ska hon, kossan, vara ivägen på en arbetsplats?

Därför att då är hon inte en börda för en man. En man behöver inte betala för kossans mat och andra behov.
Citera
2019-10-25, 00:15
Medlem
Ni män som går till prostituerade , om det är några som inte gillar män så är det prostituerade.
Ju mer sex ni köper från dem desto mindre gillar de män.

Bidra till kvinnor som gillar män , och skaffa barn med dem ,ju fler kvinnor som gillar män och som får barn desto mer kvinnor i framtiden som gillar män.
Citera
2019-10-25, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hur många män tror du har en realistisk chans att få en någorlunda attraktiv kvinna att gilla dem "på riktigt"?

Det enda kvinnor kan gilla hos en man är vad han kan ge henne.

På vilket sätt är inte relationer ett stort fake?

Jo det kan vara sant och det verkar finnas en rörelse bland svarta kvinnor "level up" och en svart kvinna sa ungefär så här :

Vi är trötta att leva knapert ,vi vill ha en man som kan hjälpa oss finansiellt , vi vill inte jobba direkt efter vi fött barn och vi vill ha ett hus med två våningar och göra saker som vita kvinnor ,vinprovning och åka på semester t.ex.

Mannen lott är att förse kvinnor och barn med resurser i gengäld får vi uppskattning gemenskap och barn. Om män satsar på prostituerade har vi genetiskt slarvat bort vårat liv. Vi blir också lyckligare av att göra detta att föra livet vidare , mycket viktigare än att gå till prostituerade.

Sen är det en utmaning att älska kvinnor , man kanske tycker det inte finns en anledning.

Dock så kan man med viljans kraft ändra på det om man är konsekvent och verkligen bestämmer sig.

Likaså är det bullshit att kvinnor inte skulle kunna älska och tycka om män , om du bara kommer överens om att det är det du ska göra med din framtida partner så kommer ni lyckas.
Citera
2019-10-25, 02:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jo jag tycker att du har pratat om rättigheter i flertalet inlägg. Mäns rättigheter till sex. Som inte existerar.

Men kvinnor ska ha rätt att inte bli våldtagna?

Alla rättigheter är endast sociala konstruktioner.

Som Babianen sa i ett tidigare inlägg: Studier visar att kvinnor bestämmer både över pengarna och sexfrekvensen i relationer (det behövs inte ens studier detta vet varenda människa).

Denna fälla försöker jag undvika att hamna i. Jag vill istället bestämma över både mina pengar och över mitt sexliv - samhällets syn på mig är då:

-loser
-torsk
-kvinnohatare
-incel
-monster
-äcklig
-patetisk
osv...massor av mycket negativa epitet

Det är så uppenbart att kvinnor och det här samhället har män by the balls och det vill dem till varje pris fortsätta ha. Män ska tryckas ner, rättas in i ledet och vara duktiga och lydiga slavar åt samhället och åt kvinnorna. Man är så hjärntvättad själv i detta att man säkert fortfarande har fler punkter kvar där man behöver vakna upp. Så fort någon man på något sätt försöker slita sig fri, det kan vara MGTOW, MRA, PUA, sexköp etc..så klistrar samhället massor av negativa epitet på dem, för att shama dem, för att få dem att lyda, och för att skicka signaler till andra män att fundera inte ens på något av detta för då kommer vi hata dig, och du vill väl inte bli hatad? Du vill väl inte bli sedd som en loser, torsk och kvinnohatare?

Men i själva verket är det jag som är vinnaren, som inte gick i fällan som så många andra lurade män har gjort. Det är jag som INTE kommer vara bitter på ålderdomshemmet.

Nästa vecka är det dags igen, can't wait.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-10-25 kl. 02:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in