Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-10-07, 17:30
  #121
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Beroendet som kallas naturdrifterna, jaja...spenderar säkert mer i flashback än tinder+dejter (och det gör du nog med). Hur länge sedan var det du själv masturberade eller hade sex? Vad åstadkommer du för underverk nu när dina tankar slutar cirkulerar kring fitta?

Beethoven, Davinci, Tesla, Newton...you better watch out!

Fast din drift är i så fall bara att komma, resten är miljö. Klart jag gör eftersom jag spenderar noll tid på raggandet som jag sa så pratar vi ens om samma saker längre. Vet ej hur lång tid det var, inget som jag funderar på längre och förstår inte varför du blir defensiv trodde du ville bli av med ditt beroende? Går mycket bra för mig och är intresserad av det mesta inom modern alternativ forskning med fokus på energi tex så det är ju inte som att det saknas ämnen i världen eller saker att göra men vill du inte komma vidare så är det klart du aldrig gör det.
Citera
2019-10-07, 17:37
  #122
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Fast din drift är i så fall bara att komma, resten är miljö. Klart jag gör eftersom jag spenderar noll tid på raggandet som jag sa så pratar vi ens om samma saker längre. Vet ej hur lång tid det var, inget som jag funderar på längre och förstår inte varför du blir defensiv trodde du ville bli av med ditt beroende? Går mycket bra för mig och är intresserad av det mesta inom modern alternativ forskning med fokus på energi tex så det är ju inte som att det saknas ämnen i världen eller saker att göra men vill du inte komma vidare så är det klart du aldrig gör det.

Alternativ forskning? Är det genom något företag eller labb som du tar dig till varje dag, eller bara internetforskning genom google?

Jag har inget behov att bli av med min sexdrift för nuvarande, konstaterade bara att den kastar en skugga av tomhet efter explosioner av njutning. Men alla mynt har ju två sidor. Älskar sonnat 129 av Shakespeare, speciellt sista 2 linjerna:

The expense of spirit in a waste of shame
Is lust in action; and till action, lust
Is perjur’d, murderous, bloody, full of blame,
Savage, extreme, rude, cruel, not to trust;
Enjoy’d no sooner but despised straight;
Past reason hunted; and no sooner had,
Past reason hated, as a swallow’d bait,
On purpose laid to make the taker mad:
Mad in pursuit, and in possession so;
Had, having, and in quest to have, extreme;
A bliss in proof, and prov’d, a very woe;
Before, a joy propos’d; behind, a dream.
All this the world well knows; yet none knows well
To shun the heaven that leads men to this hell.
Citera
2019-10-07, 17:46
  #123
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Alternativ forskning? Är det genom något företag eller labb som du tar dig till varje dag, eller bara internetforskning genom google?

Jag har inget behov att bli av med min sexdrift för nuvarande, konstaterade bara att den kastar en skugga av tomhet efter explosioner av njutning. Men alla mynt har ju två sidor. Älskar sonnat 129 av Shakespeare, speciellt sista 2 linjerna:

The expense of spirit in a waste of shame
Is lust in action; and till action, lust
Is perjur’d, murderous, bloody, full of blame,
Savage, extreme, rude, cruel, not to trust;
Enjoy’d no sooner but despised straight;
Past reason hunted; and no sooner had,
Past reason hated, as a swallow’d bait,
On purpose laid to make the taker mad:
Mad in pursuit, and in possession so;
Had, having, and in quest to have, extreme;
A bliss in proof, and prov’d, a very woe;
Before, a joy propos’d; behind, a dream.
All this the world well knows; yet none knows well
To shun the heaven that leads men to this hell.

Mitt företag och har både fabrik och labb så oroa dig inte för mig du för jag tycker aldrig tiden räcker. Min poäng var snarare att det köttsliga är väldigt ytligt egentligen så sysselsätta sig med annat bör ju vara ens minst problem men brist på fantasi kanske är en större krycka för många än vad jag tror.

Nähä först hette det att du fick acceptera något du aldrig kan bli av med och nu vill du inte bli av med den och försöker alltså inte ens, folk asså. Aldrig varit något fan av Shakespeare. Skapar man sina egna helveten får man skylla sig själv.
Citera
2019-10-07, 17:51
  #124
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Mitt företag och har både fabrik och labb så oroa dig inte för mig du för jag tycker aldrig tiden räcker. Min poäng var snarare att det köttsliga är väldigt ytligt egentligen så sysselsätta sig med annat bör ju vara ens minst problem men brist på fantasi kanske är en större krycka för många än vad jag tror.

Nähä först hette det att du fick acceptera något du aldrig kan bli av med och nu vill du inte bli av med den och försöker alltså inte ens, folk asså. Aldrig varit något fan av Shakespeare. Skapar man sina egna helveten får man skylla sig själv.

Jag är ganska nöjd med det jag har, och ifall jag skulle sikta på något högre så vore det paleolitisk livsstil i vildmarken med någon lojal kvinna, ge monogamin en chans mot alla odds. Munkliv är dock inget för mig, är trots allt en av naturens skapelser och Världens sensualitet är något att fröjda trots den tomhet som ofta följer.

Kör på med fulla järnet i satsningen på ditt företag, jag tackar och buggar ifall du kommer med någon användbar alternativ produkt genom din alternativa forskning.
Citera
2019-10-07, 18:04
  #125
Avstängd
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jag är ganska nöjd med det jag har, och ifall jag skulle sikta på något högre så vore det paleolitisk livsstil i vildmarken med någon lojal kvinna, ge monogamin en chans mot alla odds. Munkliv är dock inget för mig, är trots allt en av naturens skapelser och Världens sensualitet är något att fröjda trots den tomhet som ofta följer.

Kör på med fulla järnet i satsningen på ditt företag, jag tackar och buggar ifall du kommer med någon användbar alternativ produkt genom din alternativa forskning.

Fast nihilismen du beskrev är ju en existentiell kris så jag uppfattade aldrig den nöjdheten om jag skall vara ärlig men fair enough. Tänker mig mer en öde ö och varmt och gött men ja finns något romantiskt i det där som jag med gillar fast även om min plan är att komma dit när jag tröttnat på allt och alla. Inte som att jag tycker kvinnor är mindre snygga och du skall inte komma hit för att du ger upp så vi pratar om varandra rätt mycket har jag en känsla av.

Vi kan komma otroligt nära fri energi, när du kommer dit dock handlar det mer om att hålla sig vid liv om du inte gör som dom flesta och säljer ditt patent för fantasisummor. Det är dock på tiden med en ny värld, verkar alla eniga om oavsett vad man tror.
Citera
2019-10-07, 20:05
  #126
Medlem
Enmansdemos avatar
Ni andra får offra er å svara i FastFisers ställe
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Och du har återigen fel om du tror att det är bättre att prata med kvinnor om detta. Kvinnor är intresserade av dina känslor av egoistiska skäl, för att därigenom kunna manipulera dig. Manliga vänner däremot de har inga sådana avsikter som kvinnor har.
Hur ser vinsten ut i den manipulationen?
Citera
2019-10-07, 22:41
  #127
Medlem
sluskjohans avatar
Men du är ju blåst på riktigt. Jag har träffat många tjejer som är sjukt intressant att prata med och kan få mig på riktigt bra humör och känna känslor som jag inte känner igen riktigt. Det finns människor som kan ta dig med storm, både kvinnor och män. Vad är det vi killar erbjuder tjejer förutom kuk och en relation?
Citera
2019-10-24, 07:57
  #128
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sluskjohan
Men du är ju blåst på riktigt. Jag har träffat många tjejer som är sjukt intressant att prata med och kan få mig på riktigt bra humör och känna känslor som jag inte känner igen riktigt. Det finns människor som kan ta dig med storm, både kvinnor och män. Vad är det vi killar erbjuder tjejer förutom kuk och en relation?
Vem som helst kan vara intressant att prata med, det har ingenting med kön att göra.

Sedan ska jag dra ett annat exempel. Kvinnor behöver män på ett helt annat sätt. De är fysiskt svagare och vill ha tryggheten som män kan erbjuda dem. De behöver även en man som hjälp för att ta hand om barn. Av den här anledningen är det inte bara yta kvinnor går på när de letar män, utan som ni säkert vet kollar de mannens sociala status, hur ordnat hans liv är och hur mycket pengar han tjänar. Allt för trygghetens skull och för att hon vill försäkra sig om att mannen kan ta ansvar.

Män å andra sidan är mycket mer självständiga än kvinnor och behöver inte kvinnors hjälp. Evolutionen har därför gjort det så att män så gott som uteslutande går på kvinnans utseende, vilket ger honom information om hur bra hon kan bära på och föda barn. För det är vad kvinnors kroppar har utvecklats för under tusentals år. De breda höfterna och bäckenbenet, som de flesta män tycker är vrålsexiga, är nödvändiga då magen växer.

Ni som säger att jag är en idiot är själva idioter som inte tänkt till ordentligt. Det som män går på först är enbart utseende, för det är det enda kvinnor har som attraherar män i början. Om utseendet sedan checkas av som OK lär vi känna kvinnan och då måste hon även vara reko som person. Men en man kan ju vara reko som person också, fast vi blir ju inte kära i män. Det har bara med utseendet att göra.
Citera
2019-10-24, 08:02
  #129
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enmansdemo
Ni andra får offra er å svara i FastFisers ställe

Hur ser vinsten ut i den manipulationen?

Hur vinsten ser ut? Seriöst?

Känner du till en mans arkilles häl har du styrkan att lappa ihop hans sår eller sätta in nålen där beroende på vad läget utkräver.

Det är väl inte så svårt att förstå.
Citera
2019-10-24, 09:23
  #130
Medlem
Vi män har inte så mycket heller, kanske status i form av pengar också. Kan man förvänta sig någonting annat i ett samhälle där vi alla är främlingar?

Det skulle krävas samlevnad på riktigt om man skulle attrahera någon annan genom sitt beteende. Den tiden och det levnadssättet finns inte helt enkelt.

Hur ofta har män och kvinnor en praktisk anledning att umgås med varandra över en lång tid? Inte särskilt ofta.
__________________
Senast redigerad av mandanne 2019-10-24 kl. 09:27.
Citera
2019-10-24, 13:12
  #131
Medlem
sluskjohans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobbebobbe0
Vem som helst kan vara intressant att prata med, det har ingenting med kön att göra.

Sedan ska jag dra ett annat exempel. Kvinnor behöver män på ett helt annat sätt. De är fysiskt svagare och vill ha tryggheten som män kan erbjuda dem. De behöver även en man som hjälp för att ta hand om barn. Av den här anledningen är det inte bara yta kvinnor går på när de letar män, utan som ni säkert vet kollar de mannens sociala status, hur ordnat hans liv är och hur mycket pengar han tjänar. Allt för trygghetens skull och för att hon vill försäkra sig om att mannen kan ta ansvar.

Män å andra sidan är mycket mer självständiga än kvinnor och behöver inte kvinnors hjälp. Evolutionen har därför gjort det så att män så gott som uteslutande går på kvinnans utseende, vilket ger honom information om hur bra hon kan bära på och föda barn. För det är vad kvinnors kroppar har utvecklats för under tusentals år. De breda höfterna och bäckenbenet, som de flesta män tycker är vrålsexiga, är nödvändiga då magen växer.

Ni som säger att jag är en idiot är själva idioter som inte tänkt till ordentligt. Det som män går på först är enbart utseende, för det är det enda kvinnor har som attraherar män i början. Om utseendet sedan checkas av som OK lär vi känna kvinnan och då måste hon även vara reko som person. Men en man kan ju vara reko som person också, fast vi blir ju inte kära i män. Det har bara med utseendet att göra.
Läste inte hela ditt svar. Vad kvinnor söker sig efter och vad kvinnor behöver är två separata saker, snälla förstå det. Vi lever på 2019 så kvinnor behöver inte en man för att känna sig trygg eller för att ha mat på bordet. Jag erbjuder kvinnor en relation och sex, samma sak som kvinnor erbjuder mig. Du har nog ett stenålder-tänk. Varför är du så besatt av att poängtera hur män och kvinnor undermedvetet attraheras av varandra?
__________________
Senast redigerad av sluskjohan 2019-10-24 kl. 13:17.
Citera
2019-10-24, 13:58
  #132
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandanne
Vi män har inte så mycket heller, kanske status i form av pengar också. Kan man förvänta sig någonting annat i ett samhälle där vi alla är främlingar?

Det skulle krävas samlevnad på riktigt om man skulle attrahera någon annan genom sitt beteende. Den tiden och det levnadssättet finns inte helt enkelt.

Hur ofta har män och kvinnor en praktisk anledning att umgås med varandra över en lång tid? Inte särskilt ofta.
Måste du ha en anledning för att spendera tid med någon? Och lite tröttsamt är det ju med folk som skyller ifrån sig på samhället etc. Forma ditt liv som du vill ha det ffs.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback