2019-10-23, 21:50
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men vem och vad bestämmer värdet på virtuell valuta Bitcoin?
Går det att köpa Mat och bränsle och el och annat direkt med valutan eller måste den växlas in mot svenska kronor först?
Tycker bitcoin Virtuell valuta liknar en aktie som inte inte har någon produktion.Borde kunna öka likväl som att minska och även komma ned på ett nollvärde.

Läs på lite.
Citera
2019-10-23, 21:59
Medlem
Marcens avatar
Så vad tror ni den går ner till denna gång? I skrivande stund stadigt kring 7540 med svagt uppåtpekande kurva.

Finns det något som pekar på en extrem uppgång i närtid? Läst en del som menar att 2020 blir ett rally.
Citera
2019-10-23, 22:05
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Enligt Di.se:

[url="https://www.di.se/live/plotsliga-ras-i-kryptovalutor-pa-onsdagseftermiddagen/"]”Det främsta skälet till detta är på grund av det enorma trycket som Facebooks Libra får från Washington. I praktiken innebär det mycket lägre sannolikhet för att Bitcoin kommer bli 'mainstream' lika snabbt som optimisterna tror”, uppger Matt Maley, kapitalstrateg vid Miller Tabak.

Oron i kryptovalutorna kan även komma från att Alphabet GGQ1D 0,00% ska ha byggt en dator som uppnått ”kvantöverlägsenhet” där forskare knutna till Google GGQ1D 0,00% ska ha genomfört den första riktigt avancerade kvantberäkningen. I tidskriften Nature demonstrerar de en beräkning som tog 200 sekunder, men som för en ”vanlig” superdator hade tagit 10.000 år att utföra, skriver TT. Det system som Bitcoin bygger på kan därmed tyckas obsolet enligt skeptiker, skriver Bloomberg.

Värt att notera är att googles kvantdators beräkningar är fake enligt IBM.
https://www.technologyreview.com/s/614604/quantum-supremacy-from-google-not-so-fast-says-ibm/

Bitcoin kommer att finnas kvar ett bra tag. Framförallt pga den infrastrukturen som redan finns. Ner lite till sedan är det köpläge. Den kommer studsa.
Citera
2019-10-23, 22:12
Medlem
justonefix124s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme
Men vem och vad bestämmer värdet på virtuell valuta Bitcoin?
Går det att köpa Mat och bränsle och el och annat direkt med valutan eller måste den växlas in mot svenska kronor först?
Tycker bitcoin Virtuell valuta liknar en aktie som inte inte har någon produktion.Borde kunna öka likväl som att minska och även komma ned på ett nollvärde.

Jag har spenderat ett femsiffrigt belopp (i sek) med btc på knark.
Det är här värdet ligger. Folk vill kunna göra ospårbara transaktioner.
Citera
2019-10-23, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikaStonern
Nej, hamnar vi i närheten av 5k så är det köp rakt av. Hamnar den under 5k så skall jag i denna tråd ladda upp en bild där jag skurit av halva ollonet i sidled.
Troll. Det skulle du inte alls!😂 lägg det i goreforumet om du gör det, du skulle bli kändis o tjäna grova cash!
Sj behåller jag mitt ollon även om det skulle gälla fb!

Hoppas den landar på 2500, då ska jag köpa tre iaf. Jag har taskig ekonomi just nu, så be för mig fbbröder.
Citera
2019-10-23, 22:25
Medlem
Smurfanerlites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justonefix124
Folk vill kunna göra ospårbara transaktioner.

Du lever under falsk trygghet om du tror att transaktionerna är 100% ospårbara.
Citera
2019-10-23, 22:51
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EyesWideShut
Tillgång och efterfrågan är det som styr priset på Bitcoin. Ingenting annat.

Edit: Kanske bör lägga till att spekulation och vad markanden tror kommer att hända med priset på Bitcoin är vad som styr det hela, men det är ju en del av tillgång och efterfrågan.
Har den slutat att användas på svarta marknaden? Lättare spårat av staten på något sätt?

Där av fallet. Spekulerar bara. Kan inget om kryptovalutors värdemekanismer.
Citera
2019-10-23, 23:09
Medlem
Heter köpläge!
Citera
2019-10-23, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Värt att notera är att googles kvantdators beräkningar är fake enligt IBM.
https://www.technologyreview.com/s/614604/quantum-supremacy-from-google-not-so-fast-says-ibm/

Nja, IBM säger att Google beräknat fel hur lång tid det tar att lösa problemet med konventionella datorer, men ifrågasätter inte att Google får 53-qubitar att snurra. Dvs IBManklagar inte någon från att påstå något galet eller "fake".

Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Bitcoin kommer att finnas kvar ett bra tag. Framförallt pga den infrastrukturen som redan finns. Ner lite till sedan är det köpläge. Den kommer studsa.

Det vet vi inte, men troligtvis kommer pBFT valutor, som Libra, ganska snabbt kunna bli mainstream i en helt annan omfattning än bitcoin eller PoW / PoS initiativ.
Citera
2019-10-23, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Har stannat vid 7500 nu ett tag iaf. Några teorier om varför detta fall hände?

Svårt att tro att det inte har något med Libra att köra. Institutionella investerare som försöker gå ur för att spekulera i Libra / annat?

Det verkar iaf vara stabilt med dedikerade noder, och verkar inte var onormalt många transaktioner i kö etc (skulle indikera massflykt).

Se exempelvis:
https://coin.dance/blocks
https://coin.dance/nodes/all
Citera
2019-10-24, 00:08
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SituationReport
Nej.

Den kryptoindexerade länkande bifurkations träd strukturen i block som jag kallade blockkedjan går att använda till att rösta med över hela internet. Det går att bygga låsta arkiv där endast de som har nycklar kommer åt informationen över hela internet. Det går att skapa hela encyklopedier som är accessbara oavsett var man befinner sig i hela världen där du kan ge hemliga nycklar till endast de som har rättighet att editera dessa. Listan går att göras extremt lång för hur man kan använda min gamla 90-tals teknik.

Den utvecklas hela tiden lite också, tack vare de nya kodare som tagit över projektet. Det här med krypto valutor är endast ett skal för vad blockkedjan är menat för. Det är den mäktigaste tekniken som någonsin uppfunnits för informationsteknologi.

Värdet på bitcoins är betydelselöst i jämförelse med själva tekniken. Men kryptovalutor med tekniken är trevligt att använda som inflationssäker hamn och utanför bankernas giriga händer.

Investera inte i bitcoin. Investera i tekniken!
Ja nu är det så att jag känner till blockchain och det var ju inte det jag skrev att tekniken bakom bitcoin är värdelös. Det är själva bitcoin som är totalt värdelösa.
Citera
2019-10-24, 00:09
Medlem
Oh-be-wans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mydan
Jämfört med Sveriges numera näst intill e-krona som också faller fritt, men har gjort så under flera år, menar du?
Hundbajs och hästbajs. Ungefär. Bägge är värdelösa. MEN. Svensk krona är ju mindre värdelös, för jag antar att du inte betalar din hyra med BTC. Eller ditt dagliga bröd. Eller dina försäkringar. Eller dina datorspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in