2019-10-22, 22:13
Medlem
Majakarlsson021s avatar
Hej! Jag färgade (blekte) mitt hår blont från mörkblond/ljusbrun i somras, sen färgade jag mörkbrunt (fråga inte varför) över det som nu är orange. Finns det någon chans att jag kan få tillbaka min naturliga färg & få bort det orangea i håret?. Har gjort en avfärgning men tycker inte det orangea försvinner tillräckligt... Kom gärna med tips vill inte se ut som skit mer..:/
Citera
2019-10-22, 22:15
Bannlyst
Du kommer kunna få tillbaka din naturliga hårfärg men det kommer ta tid.
Citera
2019-10-22, 22:15
Avstängd
Lacerdas avatar
Är könshåret också oranget? Om svaret är ja så finns det inget att göra för utom att färga så klart.
Citera
2019-10-22, 22:31
Medlem
elopis avatar
Nej. När du bleker tar du bort pigment, när du färgar tillsätter du. Det du kan göra är att hitta en färg som matchar din utväxt och sen klippa bort allt eftersom tiden går.

Har du gula toner kan du använda silverschampoo men är det starkt orange lär inte det hjälpa.

Är du trött på att se ut som skit ska du gå till en frisör

Edit: Jag har gjort samma misstag-ish. Är blond men hade blekt och ville ha tillbaka. Jag la i en mörkblond intensivtoning (det blir väldigt mörkt) som senare fått tvättats ut över tid. Pigmenten sätter sig så det har blivit ljusare men inte lika ljust som vid blekningen. Nu får det bara växa.
Senast redigerad av elopi 2019-10-22 kl. 22:35.
Citera
2019-10-22, 22:32
Medlem
maxatdunders avatar
E du fattig eller? Gå bara till en frisör så fixar de det på en dag
Citera
2019-10-22, 22:34
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majakarlsson021
Hej! Jag färgade (blekte) mitt hår blont från mörkblond/ljusbrun i somras, sen färgade jag mörkbrunt (fråga inte varför) över det som nu är orange. Finns det någon chans att jag kan få tillbaka min naturliga färg & få bort det orangea i håret?. Har gjort en avfärgning men tycker inte det orangea försvinner tillräckligt... Kom gärna med tips vill inte se ut som skit mer..:/

Väteperoxid gör även den knepigaste mörka/"missfärgade" tjejen till blondin.
Väteperoxid fanns förr att köpa i vanliga livsmedelsaffärer. Möjligen avskaffat nu.
Citera
2019-10-22, 22:34
Medlem
Majakarlsson021s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

Grejen är att det blir alltid värre när jag går till frisören. Men tack för svar MR attitude.
Citera
2019-10-22, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av maxatdunder

E du Dum LR, frisörer kan inte trolla att få tillbaka sin naturliga hårfärg kommer ta väldigt lång tid då allt hår måste växa ut igen.
Citera
2019-10-22, 23:00
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Grejen är att det blir alltid värre när jag går till frisören. Men tack för svar MR attitude.

Finns väl sådana där "L'Oreal"-färgkit du kan köpa på ICA och testa hemma? (Typ 100 spänn).
Enligt reklamen ska sådant vara jättebra.
Citera
2019-10-23, 22:40
Medlem
Citat:

Det enda som tar bort eller snarare maskerar orange och gult är hårfärger med askton i. Om det är extremt orange kanske det kräver en ytterligare blekning om man inte vill ha en lite mörkare färg.
Tex är 8.1 en blond färg med ask i, 8an är ljushetsläget på färgen (1-10 där 10 är ljusaste blond och 1 är svart) och 1an efter punkten står för just askton. Dock en del färger i mataffären som inte alls går efter det systemet. Men det brukar oftast stå "kall" eller "ask".
I vissa fall kan det räcka med en vanlig mörkblond färg utan ask, för att det redan finns såna toner i men inte lika mycket som någon som verkligen heter ask.
Har haft kycklinggult hår efter blekningar och sen kört en 8.1 och fått en skitfin blond färg.
Har man dock askiga färger i blont hår utan gult/orange så kommer det bli grönaktigt.
Silverschampo är lönlöst, även om man har gult hår. Silverprodukter är för blondiner som inte vill ha en gulare/gyllene blond ton men inte folk som ser ut som kycklingar efter blekning.
Dock finns det färginpackningar som har kalla pigment, men det är mer för att underhålla eller kortsiktigt förändra färgen.
Ursäkta om det blev rörigt.
Citera
2021-08-24, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Det enda som tar bort eller snarare maskerar orange och gult är hårfärger med askton i. Om det är extremt orange kanske det kräver en ytterligare blekning om man inte vill ha en lite mörkare färg.
Tex är 8.1 en blond färg med ask i, 8an är ljushetsläget på färgen (1-10 där 10 är ljusaste blond och 1 är svart) och 1an efter punkten står för just askton. Dock en del färger i mataffären som inte alls går efter det systemet. Men det brukar oftast stå "kall" eller "ask".
I vissa fall kan det räcka med en vanlig mörkblond färg utan ask, för att det redan finns såna toner i men inte lika mycket som någon som verkligen heter ask.
Har haft kycklinggult hår efter blekningar och sen kört en 8.1 och fått en skitfin blond färg.
Har man dock askiga färger i blont hår utan gult/orange så kommer det bli grönaktigt.
Silverschampo är lönlöst, även om man har gult hår. Silverprodukter är för blondiner som inte vill ha en gulare/gyllene blond ton men inte folk som ser ut som kycklingar efter blekning.
Dock finns det färginpackningar som har kalla pigment, men det är mer för att underhålla eller kortsiktigt förändra färgen.
Ursäkta om det blev rörigt.

Blekte håret 2 ggr, blev ändå gult, tog silverschampo blev lite bättre.
La i en nyansering, det blev orange hela håret! Inte ett spår av cola blont som det skulle bli. Va ska ja göra? Behöver fixa detta så snabbt som möjligt, kan inte gå ut ens såhär. Blev super orange. Ja vill egentligen inte ha permanent hårfärg men det kanske är bäst i dagsläget? det blir svårt sen att bleka färgat hår. Ja blekte alltså mitt naturliga och ändå gick det åt helvete. Eller ska man köra en askig ljusbrun nyansering?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in