Citat:
Ursprungligen postat av
FNyxa
Goddag mina vänner.
Nostalgin har infunnet sig i den här något äldre herremannen och jag letar efter 3 st spel jag spelade i arkadhallarna som grabb i slutet på 80-talet. Blir nog svårt att hitta svaret då mina minnesbilder och tillika beskrivning blir något diffus, men jag prövar.
1. ett bilspel där man kör polisbil och skall fånga förbrytare, har för mig att man hamnar i en sekvens på polistationen i ett förhörsrum där man skall "skaka" boven så mycket man kan innan polischefen kommer in eller nåt sånt.
2. ett bilspel man ser uppifrån nästan lite likt "Jackal" men jag tror att bilen kunde börja brinna/ryka och man kunde hoppa ur vraket. dålig beskrivning jag vet
3. ett spel man styr en snubbe sett uppifrån, utspelar sig nog i Japan eller Kina , då byggnaderna såg väldigt orientaliska ut vill jag minnas, man slåss med nunchaku eller piska el. dyl. kom till någon boss också har jag för mig.
som sagt spelen bör vara från 80-talets andra hälft
Tacksam för hjälp /
FNyxa
Arkadspel har aldrig varit min starka sida, men om du har tid och ork kan det kanske vara värt att gräva runt lite på följande sida:
https://archive.org/details/internetarcade
Där har du 900 arkadspel, bland annat från 80-talet, som kan spelas direkt i din webbläsare. Noterar att bland annat APB, som du redan fått tips om, finns där, men hur det är med de andra du letar efter vet jag inte.