Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2019-08-11, 23:17
Medlem
webslaves avatar
Joe & Mac?
Citera
2019-09-04, 11:33
Medlem
Jag söker ett spel som jag spelade på PC i slutet av 90-talet/början 00-talet. Det hette något i stil med "Noah och valen"(?) Mina föräldrar var djupt oroade eftersom spelet var religiöst, trodde dem iaf. Ingenting jag reflekterade över i den åldern. Kan nån hjälpa mig är jag evigt tacksam. Har letat i timmar nu
Citera
2019-09-04, 13:56
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whtvs
Jag söker ett spel som jag spelade på PC i slutet av 90-talet/början 00-talet. Det hette något i stil med "Noah och valen"(?) Mina föräldrar var djupt oroade eftersom spelet var religiöst, trodde dem iaf. Ingenting jag reflekterade över i den åldern. Kan nån hjälpa mig är jag evigt tacksam. Har letat i timmar nu

Super 3D Noah's Ark?

Här är en lista på Christian video games
Citera
2019-09-06, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
Super 3D Noah's Ark?

Här är en lista på Christian video games

Det är tyvärr inte det. Spelet är i mer Mulle meck-genren om jag kommer ihåg rätt. Tack för listan ska kolla igenom!
Citera
2019-09-06, 10:49
Medlem
FNyxas avatar
Goddag mina vänner.

Nostalgin har infunnet sig i den här något äldre herremannen och jag letar efter 3 st spel jag spelade i arkadhallarna som grabb i slutet på 80-talet. Blir nog svårt att hitta svaret då mina minnesbilder och tillika beskrivning blir något diffus, men jag prövar.

1. ett bilspel där man kör polisbil och skall fånga förbrytare, har för mig att man hamnar i en sekvens på polistationen i ett förhörsrum där man skall "skaka" boven så mycket man kan innan polischefen kommer in eller nåt sånt.

2. ett bilspel man ser uppifrån nästan lite likt "Jackal" men jag tror att bilen kunde börja brinna/ryka och man kunde hoppa ur vraket. dålig beskrivning jag vet

3. ett spel man styr en snubbe sett uppifrån, utspelar sig nog i Japan eller Kina , då byggnaderna såg väldigt orientaliska ut vill jag minnas, man slåss med nunchaku eller piska el. dyl. kom till någon boss också har jag för mig.

som sagt spelen bör vara från 80-talets andra hälft

Tacksam för hjälp /

FNyxa
Citera
2019-09-06, 12:43
Medlem
webslaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNyxa

1. ...
2. ...
3. ...

1. APB (1987)
Citera
2019-09-06, 14:45
Medlem
FNyxas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av webslave
1. APB (1987)

Tusen tack !
Citera
2019-09-13, 22:04
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FNyxa
Goddag mina vänner.

Nostalgin har infunnet sig i den här något äldre herremannen och jag letar efter 3 st spel jag spelade i arkadhallarna som grabb i slutet på 80-talet. Blir nog svårt att hitta svaret då mina minnesbilder och tillika beskrivning blir något diffus, men jag prövar.

1. ett bilspel där man kör polisbil och skall fånga förbrytare, har för mig att man hamnar i en sekvens på polistationen i ett förhörsrum där man skall "skaka" boven så mycket man kan innan polischefen kommer in eller nåt sånt.

2. ett bilspel man ser uppifrån nästan lite likt "Jackal" men jag tror att bilen kunde börja brinna/ryka och man kunde hoppa ur vraket. dålig beskrivning jag vet

3. ett spel man styr en snubbe sett uppifrån, utspelar sig nog i Japan eller Kina , då byggnaderna såg väldigt orientaliska ut vill jag minnas, man slåss med nunchaku eller piska el. dyl. kom till någon boss också har jag för mig.

som sagt spelen bör vara från 80-talets andra hälft

Tacksam för hjälp /

FNyxa

Arkadspel har aldrig varit min starka sida, men om du har tid och ork kan det kanske vara värt att gräva runt lite på följande sida:

https://archive.org/details/internetarcade

Där har du 900 arkadspel, bland annat från 80-talet, som kan spelas direkt i din webbläsare. Noterar att bland annat APB, som du redan fått tips om, finns där, men hur det är med de andra du letar efter vet jag inte.
Citera
2019-10-23, 20:24
Söker ett matte/lärospel som jag minns från första klass som skulle vara roligt att återuppliva för nostalgiska skäl.

Kommer knappt ihåg något av det här spelet överhuvudtaget vilket har jag gjort det väldigt svårt att finna det igen. Men tror man var 2 syskon eller något som var på en resa och skulle besegra någon ondsint drake och genom äventyret så kom man i kontakt med olika typer av hinder som blev tvingad att lösa genom olika matte tekniker.

Minns även att man i början av spelet fick två eller flera vägval att välja av men för att klara ut hela spelet så behövde man slutföra båda vägarna. Tror tanken var att man var i jakt efter ett par nycklar som fanns vid slutet av dessa vägar som skulle leda till någon dörr i mitten tror jag.

Detta är vad jag kan komma på på rak arm, om någon har någon susning om vilket spel jag pratar om så är jag väldigt tacksam.
Citera
2019-10-23, 21:43
Medlem
fearreapers avatar
Pixelina ?
Citat:
Ursprungligen postat av Erubatos
Söker ett matte/lärospel som jag minns från första klass som skulle vara roligt att återuppliva för nostalgiska skäl.

Kommer knappt ihåg något av det här spelet överhuvudtaget vilket har jag gjort det väldigt svårt att finna det igen. Men tror man var 2 syskon eller något som var på en resa och skulle besegra någon ondsint drake och genom äventyret så kom man i kontakt med olika typer av hinder som blev tvingad att lösa genom olika matte tekniker.

Minns även att man i början av spelet fick två eller flera vägval att välja av men för att klara ut hela spelet så behövde man slutföra båda vägarna. Tror tanken var att man var i jakt efter ett par nycklar som fanns vid slutet av dessa vägar som skulle leda till någon dörr i mitten tror jag.

Detta är vad jag kan komma på på rak arm, om någon har någon susning om vilket spel jag pratar om så är jag väldigt tacksam.
Citera
2019-11-06, 20:35
Moderator
Popesizes avatar
Kanske inte så mycket att söka ett spel, då jag redan har hittat det. Men jag undrar vilken sida som är säkrast att köpa ifrån.
Jag har fått ett sug att ta upp Fallout 1 och 2 igen (och kanske ävem HoMM3)
Men vilken sida är säkrast att köpa digitalt ifrån? Steam? CDON? Old Games?
Citera
2019-11-06, 20:43
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Kanske inte så mycket att söka ett spel, då jag redan har hittat det. Men jag undrar vilken sida som är säkrast att köpa ifrån.
Jag har fått ett sug att ta upp Fallout 1 och 2 igen (och kanske ävem HoMM3)
Men vilken sida är säkrast att köpa digitalt ifrån? Steam? CDON? Old Games?

Hur menar du med säkrast?

Jag hade iallafall kört på Steam, känns säkert och framtidssäkert. Alla spel sparas i ens library. Dock Heroes 3 förr när det kom ut på Steam var det inget bra, vet inte om dom fixat något på det än. Men t.ex. expansions och sådant gick inte att skaffa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in