Jag har själv bara läst brottstycken av "
https://www.archives.gov/research/jfk/warren-commission-report" men många forskare m.fl. har hävdat att den innehåller felaktigheter, avsiktliga eller oavsiktliga misstag, utelämnanden etc.
Jag tänkte att vi här kunde samla punkter i rapporten som motsägs av senare bevisning, vittnesmål etc etc.
Jag kan börja att bidra med WC's slutsats att Jack Ruby inte hade några kopplingar till organiserad brottslighet. Detta motsades av tex. Chuck Giancana i boken "Double cross" där C. Giancana skriver att Ruby jobbade för Chuck's storebror, Sam Giancana som under sin storhetstid, möjligen var USA dittills mäktigaste gangsterboss. Vidare gjorde Ruby telefonsamtal till personer kända för att vara inblandade i organiserad brottlighet:
"In his book, Crime of the Century, Michael Kurtz points out: "In the month prior to the assassination, Ruby telephoned Irwin Weiner, a "frontman for organized crime"; Robert "Barney" Baker, an associate of Jimmy Hoffa's; Nofio J. Pecora, a lieutenant of the reputed Louisiana Mafia boss Carlos Marcello; Lewis McWillie, who had ties with organized crime figures Santos Trafficante and Meyer Lansky; and Murray "Dusty" Miller, another individual closely allied with Hoffa and the Mafia." Vidare, Rose Cheramie hävdade att hon blivit utslängd ur en bil av två "gangsters som arbetade för Jack Ruby".
Länk.
Har ni fler exempel?